Alternativ till kraft Muskel

_Zacke_

Trådstartare
Min ungponny fungera superbra på Krafft Muskel ihop med vårat hö som har dåligt med protein. Då låg ju det fodret på hela 370g smrp. Nu har det ju tagits ur sortimentet och jag tycker inte att jag hittat något bra alternativ. Alla proteinfoder jag hittat har ju mycket mindre protein vilket gör att jag får fodra med betydligt mer vilket ju också ger mer av sånt han inte behöver. Har inte jättegott om foderleverantörer här. Granngården och en liten försäljare av svenska foder/fibergi. Finns även nån som säljer st.hippolyt men det är svindyrt vad jag fattat för? Hästen i fråga har även lite känslig mage så det bästa vore ju att ge typ lusern men tror det skulle behövas så stora mängder :cautious:

Någon som har tips?
 
Men ersättaren till Muskel (Krafft Muscle up) innehåller ju inte såå mkt mindre protein? 340 jämfört med 370 blir ju inte mkt skillnad i mängd..
 
Men ersättaren till Muskel (Krafft Muscle up) innehåller ju inte såå mkt mindre protein? 340 jämfört med 370 blir ju inte mkt skillnad i mängd..

Jag måste ha kollat helt galet för har för mig att jag läste att den bara innehöll 220g :eek::o
 
Jag känner mig också lite vilsen efter att Muskel gick ur sortimentet. Vad jag har förstått så innehåller Muscle Up havre vilket jag inte är sugen på att peta i min häst.

För visst fanns det ingen havre i Muskel? *osäker*
 
Min ungponny fungera superbra på Krafft Muskel ihop med vårat hö som har dåligt med protein. Då låg ju det fodret på hela 370g smrp. Nu har det ju tagits ur sortimentet och jag tycker inte att jag hittat något bra alternativ. Alla proteinfoder jag hittat har ju mycket mindre protein vilket gör att jag får fodra med betydligt mer vilket ju också ger mer av sånt han inte behöver. Har inte jättegott om foderleverantörer här. Granngården och en liten försäljare av svenska foder/fibergi. Finns även nån som säljer st.hippolyt men det är svindyrt vad jag fattat för? Hästen i fråga har även lite känslig mage så det bästa vore ju att ge typ lusern men tror det skulle behövas så stora mängder :cautious:

Någon som har tips?
Jag använder granngården protein special (330), det räcker med ett par deciliter. Lågt i stärkelse också vilket är ett måste för min känsliga pålle. Mumsigt tycker han dessutom.
 
@Corax det brukar sällan vara problem när havre ingår "processat" i "färdigfoder".

Hälsar mackan utifrån skrivna "forskningsteorier" om reaktioner på havre för vissa individer, och med en häst som inte heller bör äta havre men som utan problem kan äta det som inslag i processat kraftfoderblandning.
 
Plus en på potatisprotein.
De flesta proteinfärdigfoder är ju just protatisprotein sen lite beroende på märke så har de lagt till melass, vetekli och "lite annat".
 
Krafft Muscle Up är ersättaren till Krafft Muskel.
Annars har du Saracens Stamm 30 men det innehåller också väldigt mycket mineraler så bra att räkna på det.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag blir alldeles snurrig av alla olika fodersorter, tillverkare och näringsinnehåll. Buke, hjälp! Hästen är av den tunnare sortens...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
5 525
Senast: Fazeem
·
Hundhälsa Okej jag behöver hjälp, ju mer jag grotta ensam desto svårare blir det. Jag ska byta foder till Emiron, hans mage är inte vad den borde...
2
Svar
24
· Visningar
4 820
Senast: calm
·
Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 092
Senast: Irival
·
Foder & Strö Jag är egentligen klar med foderstaterna och har fått till det helt okej för alla, förutom äldsta som får mer energi än han enligt...
Svar
2
· Visningar
748
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Svensk politik nr 3
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Maskat sjukintyg?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp