Bukefalos 28 år!

Amanda, 19, hittade en häst – i sin trädgård

Amanda misstänkte att hästen hade rymt från en hage i närheten, i området finns ett antal gårdar. I jakt på hemmahagen tog Amanda och kompisen med sig hästen och gick i omkring tre kilometer till närmsta gård. Men ägaren där visste inget om hästen.

I stället ringde de polisen och bad om hjälp.

– Först sa de att vi skulle ringa igen om vi inte hittade ägaren. Men när vi ringde upp igen sa de att de inte kunde hjälpa oss, att hästen nu var vårt ansvar, säger Amanda Strömberg.

Mäh!!! :mad:
 
Amanda misstänkte att hästen hade rymt från en hage i närheten, i området finns ett antal gårdar. I jakt på hemmahagen tog Amanda och kompisen med sig hästen och gick i omkring tre kilometer till närmsta gård. Men ägaren där visste inget om hästen.

I stället ringde de polisen och bad om hjälp.

– Först sa de att vi skulle ringa igen om vi inte hittade ägaren. Men när vi ringde upp igen sa de att de inte kunde hjälpa oss, att hästen nu var vårt ansvar, säger Amanda Strömberg.

Mäh!!! :mad:
Inte bara det. Enligt Amanda själv på fb så sa de åt henne att släppa hästen lös igen! :eek:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Är det möjligt att ta sig ur en depression? Klart det är ... Men det känns rätt tröstlöst. Jag har varit inne i en rätt djup depression...
Svar
18
· Visningar
1 597
Senast: Blyger
·
  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 201
Senast: skiesabove
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 726
Senast: Whoever
·
  • Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 097
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp