Amatörlicens

D

Dyfra

Jag är så himla nyfiken på galoppen! Och har man en 2-årig arab så kanske det inte är helt fel heller även om det mest är på skoj i tankarna. Jag tycker att galoppen verkar så otroligt "svårframkomlig" och inget för vanliga människor.

Så nu till frågan, jag har hört att man tar amatörlicensen genom 2 kurser på Täby eller Jägers (Samt praktik?). Och undrar hur det går till. Hur långa är kurserna, vad gör man, hur går praktiken till (är det svårt att få praktik?) etc etc? Skulle säkerligen vara mkt intressant att gå för att bara bli lite insatt.

Någon som har gått eller vet för gärna berätta. :)
 
DET LILLA JAG (LR TROR JAG VET) ÄR ATT DET KOSTAR TYP 3500 O MAN MÅSTE HA FYLLT 18 LR NÅTT SÅNT :crazy:

MVH SUSANNE SOM SKRIKER IDAG :angel:
 
Hej!
Jag gick steg 1- kursen i höstas på Täby, det var en helgkurs. Det kostade 500kr. Även om man inte tänker hålla på med galopp så var kursen himla lärorik. Steg 2 kursen är två veckor på Strömsholm/Täby och kostar 3000-3500kr. Mellan steg 1 och 2 skall man göra praktik om 76tim.
Du kan läsa mer på galoppsport.se
mvh Mari :)
 
Jag håller på att ta amatörlicens på Täby men jag har inte gått någon kurs.
Det jag har gjort är; rida med sällskap ur startboxarna, så de ser att man kan hålla hästen rak ett par hundra meter.
Sen ska man ha ett läkarintyg och till sist ska man rida 3 lopp felfritt på dagslicens innan man får den riktiga.
Så man måste inte gå kurser!
 
Vi menar nog olika saker. Jag beskrev hur man blir amatörtränare. Ni menade amatörryttare?
Mari :angel:
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ska börja med att skriva att ingenting är bestämt men vi funderar. För egen del vill jag ha så opartiska tips som möjligt eftersom att...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 893
Senast: Dandylinn
·
Relationer Klisterkarlsson har magknip. Klisterkarlsson förstår inte varför klistret smetar ut i en ojämn sörja där en ordentlig smörja med balans...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 449
Senast: Amha
·
Äldre Jag är väldigt nyfiken, eller vetgirig snarare. Jag är medveten om att jag är det på en nivå som det säkert finns en diagnos på. Jag...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
10 716
Senast: Rosett
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ett huvudbry som stör mig och som jag vill hitta en lösning på så att jag kan "komma vidare". Men jag får inte riktigt grepp om...
Svar
0
· Visningar
202
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp