Amigo stalltäcke+halstäcke, fästen?

Cillen89

Trådstartare
Beställde hem ett Amigo Insulator heavy+Amigo Insulator Hood, och till min förvåning så fanns det inget på stalltäcket att fästa halstäcket i :confused: Det fanns kardborreknäppen på halstäcket men inget alls på stalltäcket? Ska det vara så? :crazy:

Sv: Amigo stalltäcke+halstäcke, fästen?

Jag har inga kardborrar på mina Amigo insulator täcken, visste inte ens att det fanns halsar till dem? :crazy: (Har iofs svårt o tänka mig behovet av hals inomhus, är ju mer mot regn o sånt man vill ha det.. tänker jag)

Det är väl mer för att pälsen inte ska växa ut snabbare på halsen än resten av kroppen som jag valde att köpa halstäcke till.
Jag trodde helt klart att att man kunde fästa halsendelen på täcket, eftersom halsdelen enligt hemsidan var till stalltäcket.
(det är inte stalltäcket som har fästen, utan halsdelen som har kardborrfästen, när jag tänker efter så skulle man kunde fästa dem på ett Amigo utetäcke)

Men i vilket fall som helst får halsdelen åka tillbaka, det kommer ju inte funka att ha den och inte kunna fästa den någonstans i stalltäcket.

Senast ändrad:

mitt 300 grams insulator täcke har halsfästen på insidan av täcket i halsöppningen.

det är bara dom nyaste modellerna som har fästen. mina stalltäcken har ej halsfästen.

Fästs alla HWs halstäcken med kardborre på utsidan av täckena?

Mitt Insulator Medium har ringar på insidan, betyder det att jag kan lägga liner i?

Tror bara det är på rhino plus, rambo california o rambo supreme som halstäckena fästs med karborre på utsidan.

Ringarna på insidan av amigot är till för att fästa halstäcket. Det är bara de nyaste som har dessa fästen, som jag f.ö hatar... De skaver på min stackars häst så jag måste ändå klippa bort dem.

Tror bara det är på rhino plus, rambo california o rambo supreme som halstäckena fästs med karborre på utsidan.

Ringarna på insidan av amigot är till för att fästa halstäcket. Det är bara de nyaste som har dessa fästen, som jag f.ö hatar... De skaver på min stackars häst så jag måste ändå klippa bort dem.

Nyaste? Amigo har ju haft halstäcken många år? Iaf dessa fästena som ringar på insidan.

Jag har ett Amigo insulator heavy med en tillhörande hals. Mitt täcke har iaf spännen på insidan att fästa halsen i. Det är inte årets modell utan förra årets.

Jag har 4st amigo stalltäcken, ett utav dem har dessa ringar för halstäcke.

Jag menar stalltäckena, och på dom är det bara de nyare som har fästen. Köpte ett förra året och de hade inga fästen för halstäcke.

Jag menar stalltäckena, och på dom är det bara de nyare som har fästen. Köpte ett förra året och de hade inga fästen för halstäcke.

Jösses, jag tror jag får skapa en tråd om det här... Verkar inte bara vara i denna tråden det är förvirrat, och jag är helsnurrig :p

Jag köpte mitt Amigo Insulator Medium förra året, det har ringar på insidan i halsskärningen. Är det inte till halstäcke? Är det till liners?

Om det är långa, avlånga metallsaker på insidan, två på vardera sida, DÅ är det till halsen! ;)

Diana

Du har med all säkerhet fått en gammal modell på täcken som inte har halsringar. Idén med hals kom väl förra året på amigos stalltäcken, är ditt stalltäcke tillverkat innan men har legat länge på lager hos butiken så saknar det halsringar.

Om det är långa, avlånga metallsaker på insidan, två på vardera sida, DÅ är det till halsen! ;)

Diana

Det är det :D

Men man kan alltså inte fästa liners i dem?

(tycker de ser ungefär likadana ut som Californiats men jag har inte båda täckena framme så jag kan kika)

Du har med all säkerhet fått en gammal modell på täcken som inte har halsringar. Idén med hals kom väl förra året på amigos stalltäcken, är ditt stalltäcke tillverkat innan men har legat länge på lager hos butiken så saknar det halsringar.

Är det inget annat som ändrats förutom att ringarna lagts till?

Är det inget annat som ändrats förutom att ringarna lagts till?

Färgen, röd (medium 150g) och ljusblå (heavy 300g) var de första med möjlighet att fästa hals på Amigo insulator. Nu finns halsfästena även på de mörkblå.

F.ö. är det inget som ändrats.

varför är du så inne på att fästa liners i stalltäckena? Varför inte bara köpa ett tjockare isåfall om hästen behöver det?

Haha, hästen har inget stalltäcke öht i år och behöver absolut inte mer än 150 g :p Men eftersom jag inte har några liners eller halstäcken som fästs med ringar så blev jag måttligt förvirrad när jag kikade efter regntäcken med löstagbar hals.

Jag är bara en nyfiken själ ;) Nu har jag kommit ut i stallet och mkt riktigt var där ju bara 1 fäste på var sida på california :idea:

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela... 2 3
Svar
57
· Visningar
11 886
Ekonomi & Juridik Som rubriken lyder hur länge ska man vänta på att en ägare hör av sig innan hästarna ska räknas som dumpade? Verkar som om jag jämt... 2
Svar
23
· Visningar
7 183
Senast: Lobelia
·
  • Låst
Gnägg Såg att det fanns en tråd sedan 2011 där folk skrivit om konstiga/otrevliga provridningar.. Men det var 2011, så varför inte skapa en...
Svar
5
· Visningar
2 530
Senast: ameo
·
Utrustning Funderar på att skaffa ny hoppsadel, men jag känner att jag blir gråhårig bara av att börja tänka på det :crazy: Och det blir inte...
Svar
2
· Visningar
882
Senast: Miljon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka