Jodå det går, jag har haft alla typer av hästar som både gräver, strimlar allt till minimala bitar. Kräver lite jobb dock och det är väl de som de flesta inte "orkar" lägga.
Att bädden får sätta sig sig kräver tid med spån, inte arbete. Det går helt enkelt inte om hästen gräver upp den.
Då är spånpellets ett bättre alternativ som sätter sig bara man vattnar lite om man tror att det är det som är problemet.
 
Att bädden får sätta sig sig kräver tid med spån, inte arbete. Det går helt enkelt inte om hästen gräver upp den.
Då är spånpellets ett bättre alternativ som sätter sig bara man vattnar lite om man tror att det är det som är problemet.

Du får jättegärna argumentera emot att det inte går men jag tittar på mina boxar och konstaterar att det går visst. :angel:
 
Du får jättegärna argumentera emot att det inte går men jag tittar på mina boxar och konstaterar att det går visst. :angel:
Fast då har du inte hästar som gräver upp allting varje dag. Det är enkelt att konstatera. Alternativt går du runt med en vält i boxarna efter mockning och det låter visserligen arbetskrävande men knappast smart eftersom samma effekt kan uppnås med att använt mer finfördelat spån istället för strö i spånbalar.
 
Det är tråkigt för hästar att stå i box en längre tid. Gräva i ströet är ett tidsfördriv. Mer tid ute, mer motion och ett halmnät att pilla i kan minska tristessen.
 
Det är tråkigt för hästar att stå i box en längre tid. Gräva i ströet är ett tidsfördriv. Mer tid ute, mer motion och ett halmnät att pilla i kan minska tristessen.
Nja, min gör det direkt när han kommer in + att han rullar sig. Då kan han gått i hagen i över 24 timmar när jag kommer. Min bara är sådan, och så lyfter han inte på fötterna när han går runt.
 

Liknande trådar

Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 100
Senast: Mabuse
·
Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
25 249
Senast: Crossline
·
Hästvård Hej! Jag har en ponny valack på 15 år. De två senaste somrarna har han alltid i slutet av juni och under juli börjat kissa otroliga...
Svar
14
· Visningar
2 228
Senast: TinyWiny
·
Gnägg Hej! Min motivation går verkligen bara neråt med att gå till stallet där min lån ponny står. Tror hon stått i en vecka nu även fast jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 680

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp