Analys av MH-resultat

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Liiinda
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 115
L

Liiinda

Hej!

Eftersom jag är såpass ny och läst alldeles för lite MH-resultat för att kunna uttala mig skulle jag vilja ha er hjälp...

Hur skulle ni beskriva följande två hundar endast utifrån siffrorna de "fått" på mentalbeskrivningen?

X Y

1a 2 3
1b 4 4
1c 2 1
2a 4 5
2b 3 4
2c 3 5
3a 4/4 1/3
3b 2/2 1/2
4 3 3
5a 4 4
5b 4 2
5c 4 5
5d 2 5
5e 4 5
6a 3 4
6b 4 4
6c 2 3
6d 1 2
6e 1 3
7a 5 3
7b 5 5
7c 1 1
7d 2 2
8a 4 4
8b 4 4
8c 3 1
8d 1 5
8e 3 4
9a 5 5
9b 5 4
10 3 3

Länk till protokoll: http://web.telia.com/~u45522943/mh.htm

Sv: Analys av MH-resultat

Protokollet är ett tomt där man kan se vad siffrorna står för, INTE de enskilda hundarnas!

Hund 1 hade 7 siffror som jag ser som dåliga. Hund 2 hade 5.
Men då utgår jag från mig själv och min egen ras. Vilka siffror man tycker är viktiga kan ju variera väldigt mycket. De jag tyckte var dåliga är de som visar på rädslor. Bryr mig inte så mycket om lek osv.

Oj vad jobbigt det var att kolla på!
Om du vill får du gärna PMa mig namnen på hundarna så kan jag kolla på hunddata och säga vad jag tycker. Det där blir bara för grötigt i min hjärna ;)

Ja, tyärr blev det inte som jag tänkt mig... Jag delade isär det så det blev en stapel för varje hund men när jag postade det så blev allt en enda röra:crazy:

Dom beskevs i lördags så tyvärr har det inte kommit ut på hunddata än! ;)

Liknande trådar

Övr. Hund Roligt värre! :) Överlag så reagerade hon lite mer än jag trodde, men avreagerar fort (speciellt vad gäller rädsla). Testledarna...
Svar
13
· Visningar
1 435
Senast: Dentaku
·
Hundavel & Ras Vad skulle ni säga om detta MH på en Vit Herde? Ok? Tvivelaktigt? Ett MH är ju verkligen inget absolut test på något vis egentligen... 2
Svar
27
· Visningar
3 409
Senast: LovingLife
·
Övr. Hund Nu har vi varit på mentalbeskrivning jag och Bentley. :) Det MH vi var anmälda till blev inställt eftersom testledaren lämnade återbud...
Svar
3
· Visningar
1 123
Senast: Dentaku
·
Hundavel & Ras Sitter och tittar på valpar och dess föräldrar men förstår ju ingenting av MH:angel: Någon som kan och vill förklara tex. detta...
Svar
17
· Visningar
3 843
Senast: Dorro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31
  • Hönstråden II