Bukefalos 28 år!

Ang. clear round

men snälla nån det är väl inget o tjaffsa om att en häst är travare eller inte??? Det var trots allt inte det tråden handlade om eller har jag fel???

förstår inte vitsen med det hela...

:confused:
 
Vitsen är att med jämna mellanrum kommer det fram snack om fd travare som går grand prix klasser i både dressyr och hoppning. Men ingen lyckas någonsin komma med några namn. Denna gången är påståendet om den fd travaren kanske lite underbyggt? :confused:
 
Hej!
Jo, en del..i alla fall i de allra flesta fall! MEN vill dock påpeka att det förekommer travblod i vissa Irlandsimporterade ponnyer, och hästar med för den delen! Jag hade för ett par år sedan en av mina bekanta hemma i Sverige på besök! (Han är hästuppfödare på Irland) Jag bad honom ta en titt på min Irländska ponny för att om möjligt kunna ge mig svar på hans ras!

Att han har Connemara blod kunde jag ju själv lista ut då han är en gulbr herre, även om jag föredrar att kalla det bork, eller Champagne dun om vi ska vara riktigt Irländska! Men mer då?

Döm om min förvåning då Jim säger att han kan svära på att det är en kvarts travblod i honom!!! Det kunde jag aldrig tro!
Han talade då om för mig att det faktiskt är vanligt!
Jag har lärt mig mycket om Irländar hästar av honom, det är ju mitt stora intresse! Han har berättar mycket intressanta saker, som tex hur det låg till med den berömde Clover Hill och alla hans påstådda språngsedlar!
 
Duger inte ponnyn Kesebro Ideal? Eftersom du skriver "ingen lyckas någonsin komma med några namn..." Det var i alla fall en riktigt duktig ponny som gick i eliten! Vet ej om den fortfarande tävlar!
Jag tycker i alla fall att det är bra att vinna en Hippodrom hoppning! På Pingsttävlingarna dessutom!
 
Jag skrev dessutom att : Denna gången är påståendet om den fd travaren kanske lite underbyggt?

Det enda jag hittar på honom är några halvtaskiga resultat i L:C som är några år gamla. Men ok, han kan ha gjort bättre ifrån sig tidigare i livet! :)
 
Då har du nog missat att kolla i de äldre resultaten!
FÖR för mig är inte en vinst i en höjdhoppningsfinal mot de bästa ponnyerna i Sverige så halvtaskigt! Bland annat var Alert med, Bjaröys ponny som var en av de bättre på sin tid!

Jag vet inte om den tävlar numera.

När jag ändå höll på så kollade jag lite snabbt i en av mina böcker... Lite fler travare med hoppresultat:

Speedy Ola LA en D-ponny
Doris Day LA D-ponny med Nwfp som mamma dock men e:Shiny Vib
Good Luck Pride MsvB D-ponny E: Garrett Lobell-Caleb
Lejsme Per LA C-ponny, en nordistravare e:Lapp Nils

På stor häst så kan vi nämna:
Chabraten :MsvB samt även duktig i fälttävlan. Utah IX-Huntley Hanover, mycket duktig liten kille ca 152 cm, som fortfarande rids(f.1980)!

Cassie Way 1.25 Shatter Way-Caleb
Demila Leber 1.20 Demilo Hanover-Nobel Action
Willow Countdown 1.20 Count´s Pride-Tibur

Nu har jag bara kollat resultat i en kort stund, men jag är helt övertygad om att man kan få fram en hel hög till!

Men notera dock att jag har aldrig påstått att en travare är lika bra till de tradiotionella ridgrenarna som de som är avlade för det! För det tycker jag inte! Men det går att lyckas, om man lägger ner mycket tid och arbete!

Nu kommer någon kanske säga att 1.20, det är väl ingenting! Men då vill jag passa på att svara innan. För de flesta i Sverige med hästar, om man bortser från de som tävlar på prof. nivå, är 1.20 ganska bra. Om det dessutom görs av en fd travare...då tycker jag i alla fall att det är väldigt bra!
 
Nej han är irländsk. Kanske har han travarblod i sig. Det vet inte jag, men jag vet att han inte är någon travhäst som gått på travet i alla fall.
 
Och Nike har väl aldrig gått på travet? Han har ju bara travare i blodet.
Sedan kan man ju fråga sig på vilket sätt det är han vinner sina klasser. :crazy:
 
Vet inte helt säkert men han är inkörd
Sägs det iallafall, har aldrig provat :D
"Sedan kan man ju fråga sig på vilket sätt det är han vinner sina klasser."
Va??
 

Liknande trådar

Tävling vilken färg är det på prisrosetterna på en clear round? är det fof blå/vit eller har de ändrat för såg någon som sa det:confused:
Svar
1
· Visningar
1 304
Senast: Marty
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
624
Senast: Lady_S
·
Fritid Vill dra på nån liten semester i sommar. Har i tanken att åka till Järnvägsmuseet i Gävle, så sambon kan få se det med. Men sen tar det...
Svar
2
· Visningar
191
Senast: Halcyon
·
Fritid Som rubriken säger, vad är den bästa akrylfärgen (för tavelmålning)? Har länge kört på det som kommit i min väg, gärna billigt, då det...
Svar
3
· Visningar
304
Senast: MCP
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldhamster ungar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp