Bukefalos 28 år!

Ang fönster i stallgången, armeringsstål??

JessicaM

Trådstartare
Hörreni peeps.

Måste det vara armeringsstål på fönster i själva stallgången??

Tacksam för svar :bow:
 
Sv: Ang fönster i stallgången, armeringsstål??

Hörreni peeps.

Måste det vara armeringsstål på fönster i själva stallgången??

Tacksam för svar :bow:
Det ska vara skydd på fönster som hästarna kan nå. Så lite beroende på hur fönstrena sitter så bör du även ha skydd på de som finns i stallgången. Bättre att säkra upp än att stå där sedan med en häst som skurit sig på grund av att den lyckats ha sönder fönstret på något sätt. Kommer inte hästarna åt fönstren (om de t ex. sitter väldigt högt) upp så behöver du inte ha skydd. Men som sagt, det är dumt att chansa.
 
Sv: Ang fönster i stallgången, armeringsstål??

ja du har rätt, det är dumt att chansa.

Sätter dit galler. Vill ha fina galler men hittar inga sådana jue :cool:
 
Sv: Ang fönster i stallgången, armeringsstål??

ja du har rätt, det är dumt att chansa.

Sätter dit galler. Vill ha fina galler men hittar inga sådana jue :cool:

Kolla med en lokal smidesverkstad. Bättre än de företag som är inriktade på häst. Man får som man vill till samma pris eller mindre hos de lokala:)
 

Liknande trådar

Hemmet Vi måste byta fönster till huset och funderar på vad vi ska köpa. Underhållsfritt vore förstås underbart. Men hur hållbara är...
2
Svar
20
· Visningar
1 198
Senast: Krålus
·
Mat Jag tänkte investera skatteåterbäringen i en uppgradering av köksverktygen. Mer specifikt så letar jag efter en matberedare och en gryta...
Svar
10
· Visningar
504
Senast: MiaMia
·
Anläggning Hej på er alla! Nu vet jag inte om jag skriver i rätt ”avdelning” men hoppas det blir bra ändå. Jag har nyligen flyttat till en gård...
2
Svar
24
· Visningar
3 285
Senast: skogaliten
·
Anläggning Hej alla kloka! Jag har löst alla utfodringar hemma på gården med automatiska lunchgrindar. Timern fungerar som de ska, men det som...
Svar
13
· Visningar
2 790

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp