Bukefalos 28 år!

Ang läkarundersökningar på BVC

Mynta2

Trådstartare
vad är det som kollas egentligen ? Alltså, jag vet ju dom lyssnar på hjärta, kollar puls i jumske, ser om dom drar sig upp från rygg till sittande, kolla höfterna, och klämmer på mage.

Jag har faktiskt aldrig frågat VARFÖR. Vi var där i dag, tog ca 15 min. Kan inte liksom våran BVC sköterska kolla nåt så simpelt ? Eller får dom inte det ?
 
Sv: Ang läkarundersökningar på BVC

vad är det som kollas egentligen ? Alltså, jag vet ju dom lyssnar på hjärta, kollar puls i jumske, ser om dom drar sig upp från rygg till sittande, kolla höfterna, och klämmer på mage.

Jag har faktiskt aldrig frågat VARFÖR. Vi var där i dag, tog ca 15 min. Kan inte liksom våran BVC sköterska kolla nåt så simpelt ? Eller får dom inte det ?

Jag antar att just lyssna på hjärta och lungor bör göras av läkare. Men; kanske några av våra läkare härinne kan berätta varför...

Kolla puls i ljumsken? Det visste jag inte att de gjorde - har nog missat det. Däremot kollar de pungkulorna på sonen.
 
Sv: Ang läkarundersökningar på BVC

Jag visste inte heller det. Hon bara sa, nu ska vi kolla pulsen i jumsken..också kände hon.
 
Vår sköterska på BVC kollar reflextena och höfterna. Läkaren hjärta, lungor och magen.

Det enda jag vet är att en jämnårig med Rasmus höftleder är slut och hon har vart gipsad sen hon bara var nån månad :( Nu har hon dock fått gipset kortare så hon kan sparka med benen och ta sig lite framåt på mage. Men tyvärr verkar axlarna också behöva gipsas längre fram :(
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej, ny här på forumet hoppas att dessa frågor är ok att ställa. Tänker att det kanske finns någon här att prata lite med om detta...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 544
Senast: Tora
·
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 656
Senast: Tofs
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
21 537
Senast: Hedinn
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 715

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp