Ang. reg.bevis!

O

Oboymedsocker

Hej hej! Hoppas att jag ställer min fråga i rätt forum...

Tänkte höra om det är någon här inne som vet vart man skall vända sig när man (som jag) förlagt reg.beviset till hästen?! Har ett fjordsto som jag har ute på foder sedan två år tillbaka (hade inte tid för pållen under gymnasietiden), och då jag inte haft något direkt med hästar att göra under den tiden är det här med hästpass relativt nytt för mig.
Vill ju självklart att hästen ska ha ett pass, men efter vad jag förstått måste man ha det gröna reg.beviset för att skaffa ett hästpass?! Så min fråga är alltså vart jag skall vända mig och om jag ens kan få ett nytt? :confused:
Vore tacksam för svar!
 
Hej!
Jag gjorde likadant med min ponny. För mig blev det en jäkla process med det går! Du får ringa till avelsföreningen och fråga hur du ska gå till väga för att få ett nytt. sen måste du be någon att göra en identitetsbeskrivning och helst chipmärka. jag fick skicka med ett papper där jag fick beskriva hur orginalhandlingen förekommit osv.

sen ska dom sätta ut en annons i ridsport om att din regbevis inte följt med en annan häst osv osv så det tar ett tag.

men som sagt, hör av dig till avelsförening och få närmare beskrivning om vad du ska göra.

Lycka till :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 093
Däggdjur Att skaffa kanin har kommit upp som ett alternativ i vår familj. Vi har tidigare haft flera olika gnagare men är nu intresserade av...
Svar
1
· Visningar
1 120
Senast: Stinaelin
·
Ridning Jag har försökt leta efter information, men jag är nog dålig på att leta, alternativt så finns det inte så mycket lättillgänglig...
2
Svar
33
· Visningar
3 908
Senast: Pyrran
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 862
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp