Anmäla sig som ny ägarae på häst?

Ebine

Trådstartare
Hejsan.
Har precis köpt en ny häst, undrar nu om Svrf får info om det automatiskt eller om jag måste kontakta dem? Vidare fick jag inte med nån licens bricka utan bara hennes pass och i det står ju licensnummer. Räcker det för att kunna tävla eller måste jag beställa en ny "plastbricka"?
Tacksam för svar ;)

Sv: Anmäla sig som ny ägarae på häst?

Hejsan.
Har precis köpt en ny häst, undrar nu om Svrf får info om det automatiskt eller om jag måste kontakta dem? Vidare fick jag inte med nån licens bricka utan bara hennes pass och i det står ju licensnummer. Räcker det för att kunna tävla eller måste jag beställa en ny "plastbricka"?
Tacksam för svar ;)
Du betalar in 300 kr på SVRF:s plusgiro (vilket det är kommer jag inte ihåg, står på hemsidan under hästlicenser) Skriver på inbet. kortet att det gäller ägarbyte. Namn på häst + Licnr+ ditt namn+adress+personnr. Så får du hem en ny licensbricka på posten!

Okej, men "måste" man göra det, eller det räcker egentligen med att ha hennes pass??
Eller då går inte anmälan om ny ägare in till Svrf?

Okej, men "måste" man göra det, eller det räcker egentligen med att ha hennes pass??
Eller då går inte anmälan om ny ägare in till Svrf?
Måste och måste... Man bör väl göra det. Vilken avelsförening tillhör hästen? Är det ASVH måste du ju ändå skicka in hästägarbeviset för ägarbyte till dom (har ingen aning om hur det går till annat än i ASVH :o ) Men nej, jag tror inte att anmälan om ny ägare kommer in till SVRF om du inte anmäler det via licensen sas.

men tävlingslicensens nummer står INTE i hästpasset, det är ju bara reg. nr som står där i.

så antagligen har din häst inte ens ngn licens, och ska du tävla högre än lokalt måste du ha licens. den kostar 800:- (sist jag kollade ialla fall) och blanketter till att lösa den får du från din ridklubb!

Sen måste du ju även göra ett ägarbyte till den avelsförening din häst tillhör, är det ett hbl gå in på asvh.se så står det hur du gör.

Jag fick tag i den gamla licensbrickan igår, så har idag beställt en ny. :D

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 736
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 566
Senast: Lavinia
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hittade det här med dagbok här och tänkte att det kanske kan vara bra att skriva av sig lite och ifall nån vill läsa och har nån... 2 3
Svar
44
· Visningar
6 384
Senast: Flixon
·
Hundavel & Ras Jahopp, här står jag med en hund igen (jaja, tre men de andra två är ju makens..) och Nessie är fyra år så en påläggskalv var ju... 2 3
Svar
54
· Visningar
8 016
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka