Anmälan till Best in Show

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare saila
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 20
  • Visningar Visningar 1 471

saila

Trådstartare
Jag måste bara fråga.
I proppen till SCS lokalutställning i Surahammar den 16 juni, står som klass 13 Best In Show.
Hur funkar det? Kan man anmäla till Best In Show alltså?
Är det en klass för sig själv?:confused: Är det någon som kan förklara hur det här funkar?

Sv: Anmälan till Best in Show

Best in show (BIS) är där de hästar som vunnit sina klasser "tävlar" mot varandra. Den som vinner den här klassen blir då BIS. Om utsällningen är öppen för alla hästar oavsett kön brukar man också utse en BIM (bäst i motsatt kön) Så om vinnaren är ett sto så blir den då BIS och den bästa hingsten/valacken blir BIM.

Jag är medveten om hur det brukar fungera. Därför undrar jag vad som menas att dom har en särskild klass i proppen, under eget nummer, som heter Best In Show!
Kan jag anmäla direkt till BIS eller vad menar dom egentligen?

Det låter som en skämt sak. RPAF hade det förra året på sin jubileumsutställnings. Betala 500kr och gå direkt till BIS ringen.:rofl: skippa mellanledet att vinna BIR först. En rolig grej. Synd att ingen nappade på det......Denna tanke kommer sig av att det var en hästägare som inte vill vara med i början på utställningsdagen utan tyckte att de kunde komma direkt till BIS, De skulle ju ändå vinna hela rubbet:eek:

Åh, det var ju en ödmjuk inställning! :rofl:
Det låter ju som att det kan vara ett skämt, men brukar den föreningen vara så skämtsamma av sej? :angel:

hahaha...inget fel på självförtroendet där inte!

Förmodligen är det som i SM och liknande,A o B finalerna har även dom varsitt klassnummer, för att funka i dataprogrammet.

Jag hade nog inte kunnat låta bli- utan hade ritat en stooor smilegubbe och glatt anmält mig till BIS klassen!!!

Tror baske mig att jag ska se till att det anmäls direkt till BIS. Undrar vad som händer?? Eller om det är meningen så?

Tror baske mig att jag ska se till att det anmäls direkt till BIS. Undrar vad som händer?? Eller om det är meningen så?

BIS är sista utställningens sista klass, som samtliga guldhästar och klassegrare med silver är berättigade att deltaga i (ej veteraner och föl). Det brukar framgår klart och tydligt av proppen. Om du läser den så förstår du nog sen varför du inte behöver/eller skall anmäla...

kanske du missade att vi skojade om det hela fniss...

Ja, pinsamt nog gjorde jag det :o

Jag måste bara fråga.
I proppen till SCS lokalutställning i Surahammar den 16 juni, står som klass 13 Best In Show.
Hur funkar det? Kan man anmäla till Best In Show alltså?
Är det en klass för sig själv?:confused: Är det någon som kan förklara hur det här funkar?

Frågan är dock inte alldeles ovanlig bland förstagångsutställare tex .Det var väl därför jag missade humorn i inlägget. Till mitt försvar får jag väl säga att det inte fanns några tecken som visade att det var ett skämt. Typ :rofl:

Sorry, Saila och ni andra! Jag menade inte att vara en glädjedödare....

skämtar, nej vi är blodigt allvarliga. Gu så skönt att bara åka till BIS ringen:rofl: :rofl:

eller hur... varför har vi inte tänkt på det innan...det är så dom stora avelsmatadorerna gör förmodligen, de som vinner alltid(nästan)...har en egen gräddfil fniss...

det kommer säkerligen att bli en STOR klass i sommar

eller hur... varför har vi inte tänkt på det innan...det är så dom stora avelsmatadorerna gör förmodligen, de som vinner alltid(nästan)...har en egen gräddfil fniss...

det kommer säkerligen att bli en STOR klass i sommar

Japp, 70 anmälda till BIS klassen.:rofl:

Vore ännu smidigare haha-fast då missar vi ju det trevliga umgänget i gröngräset såklart...

Klockrent!

Min är på betäckning nu.

Och jag vill ju inte riskera ev föl om hon nu behagar brunsta och bli betäckt.

Så då anmäler jag helt enkelt henne till de planerade utställningarna som tänkt och sedan ber jag dem via anmälan att skicka rosetterna direkt!

Smart!

:angel:

Kan man inte bara skicka in de poäng mán vill ha så får man det utsrkivet o klart av domaren (så mkt enklare för domaren med att göra pappersarbetet hemma istället) Då får man protokoll som man blir nöjd med och fina rosetter utan att ha med hästen, bara en picnik korg till buketräffen i gröngräset:idea:

:idea: Skicka en demotejp eller köra med webkamera hemifrån stallbacken. Tänk vad miljövänligt att slippa bränna upp så mkt bensin/diesel på att frakta runt utställn objekten...;)

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 725
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 311
Senast: Cattis_E
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
187
· Visningar
25 486
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara... 94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
45 873
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka