• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare Weeei
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 43
  • Visningar Visningar 4 219
W

Weeei

Jag är förbannad :mad:.
När man ska anmäla och betala via ridsports nya tävlingsida (tävlingdatabasen) så måste man betala 10 kr extra per anmälan och häst. Vad är detta för något? Hur kan dom göra så?:confused:
jag betalar in licens och hästlicens för att kunna tävla, det borde räcka. 10 kr är ju inte så mycket men om man har flera hästar och tävlar en hel del helger så blir det ju en del.
Överreagerar jag eller är detta helt normalt?

Sv: Anmälan

Nu har jag inte själv använt det nya systemet, står det nåt om varflr det kostar extra?

Jag tycker också det är jäkligt fräckt. Och snart kommer väl alla klubbar att använda detta systemet.
Men jag var på ett dressyrmöte med Skånes ridportförbund och där uppmanade en av distriktets överdomare oss att gå samman och klaga! Och det verkade som om att det var många på det mötet som faktiskt skulle göra det. Men sen vet man ju aldrig hur det blir sen.
Kanske skulle man kunna göra något här på buke?

Nu har jag inte själv använt det nya systemet, står det nåt om varflr det kostar extra?

jag skickade ett mail och frågade och då svarade de såhär
"serviceavgiften används för att delfinansiera det nya anmälningssystemet"

Det är mer man blir förbannad för. Veterinäravgift som i en del fall ska betalas innan klubben vet hur många anmälningar som kommer in. Så får det enligt TR inte vara.

Sen står det en säkerhetsavgift. Vad fasen är nu det då?

Jag tycker inte alls om det här. Det kommer att fördyra tävlandet.

Usch tycket inte alls att det var bra! :mad: Speciellt inte som man tydligen "måste" betala via den där sidan också. Nu är det inte säkert att mina pengar kommer in i tid vilket kommer innebära att min anmälan stryks isf. :cry:

Hur ska man kunna veta att det krävs femtioelva bankdagar för sånt? Jag menar när man betalar själv så räcker det ju med två för att det ska funka men nu när det ska gå via detta så usch.

Anmälde mig i natt, och anmälningstiden går ut på torsdag, dvs imorgon. Så jag funderar på att betala via Internetbanken för att vara säker på att jag får komma med. :cool:

Det är mer man blir förbannad för. Veterinäravgift som i en del fall ska betalas innan klubben vet hur många anmälningar som kommer in. Så får det enligt TR inte vara.

Sen står det en säkerhetsavgift. Vad fasen är nu det då?

Jag tycker inte alls om det här. Det kommer att fördyra tävlandet.

Och inte nog med det, eftersom man måste betala in alla pengar i förväg kommer man inte få tillbaka så mkt om man avanmäler i tid eftersom en del klubbar vad jag har sett tar ut en ganska saftig administrationsavgift för att betala tillbaka pengarna till ryttarna.

Jag mejlade och frågade klubben som använde detta systemet och de svarade att man måste betala in via detta och om man inte gjorde det så får man ändå betala denna extra avgift, vad den går till då vet jag inte :confused:.
Jag ser i allafall inget positiv med denna hemsida+ det som fio sa, det hade jag faktiskt inte tänkt på.

man behöver juinte anmäla via ridsportförbundet och då kostar det inget. Visste inte ens att det gick :P

Usch nu sällar jag mig också till alla andra irriterade på detta system :(
Varför ska man först betala licens 825:- som då skall finansiera SvRf:s administration av tävlingsanmälan och resultat. För vad får man mer av dessa pengar? :confused:
Sen ska man betala ytterligare 10:- per häst och anmälan :eek:
Man kan ju bara räkna ut kostnaden om man har fler hästar och gör många starter per år.
Heder åt sådana klubbar som tex Skabersjö som inte låter betalsystemet gå genom denna tävlingsbas utan man betalar direkt till klubben. :bow:

Jag tycker också det är jäkligt fräckt. Och snart kommer väl alla klubbar att använda detta systemet.
Men jag var på ett dressyrmöte med Skånes ridportförbund och där uppmanade en av distriktets överdomare oss att gå samman och klaga! Och det verkade som om att det var många på det mötet som faktiskt skulle göra det. Men sen vet man ju aldrig hur det blir sen.
Kanske skulle man kunna göra något här på buke?

Men det känns helt ok att betala en summa extra till distriktet? Man skulle ju kunna misstänka att de vill motarbeta SvRFs tia för att den kommer ställas mot deras peng...

Jag tror att TDB i stort kommer förenkla så pass mycket samt dessutom förbättra resultatrapporteringen att det kommer vara värt den lilla extra kostnaden.

Heder åt sådana klubbar som tex Skabersjö som inte låter betalsystemet gå genom denna tävlingsbas utan man betalar direkt till klubben. :bow:

Heder eller bara ganska dumt för dem själva? I o m det nya systemet så minskar deras ideella arbetsinsatsbehov enormt. Och med tanke på hur svårt det idag är att få tag på ideella krafter så ska man nog vara varsam med de man har och inte ge dem arbete som de faktiskt inte behöver göra.

KL
En liten fundering. Klubbarna betalar ju 10 kronor per start till förbundet när de arrangerar en tävling. Slipper dom det nu då?
Eftersom de tävlande aldrig sett att de faktiskt betalat en tia per start som klubben aldrig kan göra anspråk på, så känns det naturligtvis förvånande för dem. Kanske är det bara en fråga om värdshus förbi. I så fall har de facto inget hänt.

Hej
Jag tycker oxå att det är fel att lägga på denna avgift för det är vi som arrangerar tävlingar som kommer att få skiten. Jag gillar tanken bakom det hela men inte på vilket sätt det finansieras. Vad händer om man får in mer pengar än vad driften kostar?

Nu har vi alltid betalning på plats på tävlingsdagen så vi drabbas inte av denna extra avgift. Det är visserligen en liten avgift men det är trots allt en smyghöjning av tävlingskostnaden.

Höj hellre licensavgiften 20-30 kronor för finansieringen av databasen. Om vi nu ska betala avgiften så ska oxå den information vi få oxå stämma vilket den inte gör i dag där tex klubbyten etc inte har registrerats.

Äh! 10:- är det värt för att använda det nya och smidiga systemet tycker jag! :laugh:

Liknande trådar

Hästmänniskan Ni vet när man vill ha något riktigt illa och det då verkar som alla andra i världen har det förutom du? Känns verkligen som varenda... 2 3
Svar
41
· Visningar
3 465
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
2
· Visningar
1 317
Senast: Edla
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
187
· Visningar
25 077
Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen... 2
Svar
36
· Visningar
7 934
Senast: Karamello30
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattmat i mousse-form
  • Hönstråden II
  • Diskbråck