Annons- Hjälp mig!

Taz

Trådstartare
Hej!

Jag skulle behöva lite hjälp med en annons :)

Det är så att jag har en box som jag hyr ut.

Vet inte om jag har haft väldig otur eller folk håller på så här?

Kruxet är att folket inte stannar så länge (nej det är inte fel på stallet;) ) har bara haft jättetrevliga hästägare och hästar men det längsta jag har haft någon som stannat är ca 1 år.
Folk har haft olika anledningar som tex jaaaa jag ska köpa häst sen efter 3 mån - Usch det här var jobbigt jag säljer den igen......
jaha ny häst som kommer, stannar 4 mån nej den ska på utbildning så det måste flytta till utbildningsstallet jaha, ny häst igen....... oj det är lite långt att köra har jag märkt jag måste flytta hästen närmre hemmet.... Suck ny häst igen......

Ja så håller det på......

Är det så när man inte har eget stall att man håller på att flytta runt på hästen hela tiden???

Jag har själv alltid haft eget stall så länge jag har haft egen häst så jag vet inte.

Tycker synd om mina hästar då det blir oroligt i flocken hela tiden också blir dom ju såklart kompisar och så flyttar dom, Vill ha alla i en hage.

Tänkte nu be om lite hjälp att skriva en annons, hur ska man skriva lite fint att jag vill ha någon som vet att dom stannar, självklart förstår jag att allt kan hända men tex att det är långt att köra det märker man ju när man är och tittar.

Förstår ni vad jag menar:crazy:;)

Skriver ni något liknande när ni själv annonserar ut?

:bump:
 
Sv: Annons- Hjälp mig!

Är inte det enklast att bara skriva ut det du skrev här? Att du vill undvika oroligheter i flocken och därmed helst inte villl hyra ut på kortare tid än 12 månader?

Jag tror dock att det kan vara svårt att få sådant garanterat, men visst, man kan ju iaf kanske (beroende på om de är ärliga med det) sålla ut de som vet med sig att de inte skall behålla hästen längre tid än så pga den enea eller den andra anledningen.
 
Sv: Annons- Hjälp mig!

Tufft läge..

Men som hästägare utan eget stall kan jag ändå tycka; Man hyr ju in sin häst hos någon annan av anledningen att kunna välja vars man vill ha sin häst och vars det passar bäst eller för att man inte har eget stall.

De som flyttat kanske hittade något bättre ställe, kanske inte bättre men där konceptet passade mer in. Eller för att de vill ha närmare till sig osv.

Finns hur många faktorer som helst som avgör vilket stall man väljer att hyra in sig i och likaså kan livssituationen ändras många gånger under ett år och en flytt kanske är aktuellt.

Jag tror inte att man kan tvinga någon direkt till att ha hästen kvar hos sig under en viss tidsperiod, däremot kan du säkert avtala om skyldighet att betala hyra för ex 12 månaders hyrestid. På så vis kan du kanske försäkra dig om att de stannar längre, men att de inte får ta hästen därifrån tror jag blir svårt.
 
Senast ändrad:
Sv: Annons- Hjälp mig!

Hejsan!

tack för era svar:bow:

Självklart förstår jag att allt kan hända och att livssituationen ändras men jag bara tycker att där har varit så många nu men jag har kanske bara haft otur att det har varit just dessa som livssituationen har ändrats för.

Men som Catherine skrev så kan man ju skriva i annonsen att man inte vill ha "tillfälliga" uppstallningar om man nu är själv medveten om det.

Jaja det löser väll sig, skulle bara höra om det var någon som hade ett bra förslag.
 
Sv: Annons- Hjälp mig!

Hej!

Jag som hästägare skulle älska att stå i ett stall där hästarna står år ut och år in, tyvärr ser det sällan ut så.

Min pålla stog i förra stallet ca 1 år och sen flyttade vi för jag var tvungen att få hem henne (närmare iaf, har inte längre tid att åka minst 40 min enkel resa).

Innan dess hade jag min förra häst i samma stall... länge...

Nuvarande stall är väldigt litet- bara en hästflock, där det är viktigt att hästarna fungerar ihop, vilket de gör just nu. Jag vet att det varit stor omsättning på hyresgäster och har efter ca 6 månader börjat förstå varför. Men de hästar som flyttat sen jag kom har berott på "vill ha ridhus *2" och en som köpte en häst som inte tålde lättare motion (den skulle blivit tävlingshäst).

Det är ju tyvärr svårt att planera för hela livet när man stallar upp sin häst- mitt mål är alltid att inte flytta, men ibland skiter det sej med stallägare, ekonomi, avstånd, träningsmöjligheter eller nåt annat och då blir det så..

Det är nog tyvärr svårt att "försäkra sej" mot.

/ Lavinia
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
9 403
Senast: Nepenthe
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 042
Senast: tuaphua
·
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
2 907
Senast: tanten
·
Anläggning Jag funderar på inackordering och behöver hjälp att bolla lite.. Förutsättningar: Tre egna hästar (två shetlandsponnys, en stor) på...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
11 650
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Rintränings- och utställningstråd
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp