Annonsera mera hundar 2

Bukefalos 30 år!

"Mamman är en Husky/Malamute och pappan är Tjeckoslovakisk varghund, saarloos wolfhond, malamute och schäfer."

Jag ska inte vara helt negativ, dom är i alla fall tydliga med att det kommer krävas aktiva hem. Men hela blandningen känns som att huvudmålet varit "coolt med en hund som ser ut som en varg" och det tycker jag inte är seriöst.

Jooo men pansar är de väl? Åtminstone var min det. "Tax" är väl helt enkelt shorthand för korta ben.
Det har jag aldrig hört - de är ju varken pansar eller särskilt taxiga. :D
Om man googlar kommer rottis/tax och tjt upp som förslag.
Efter alla IKEAlådor då märkte jag. 😅

Amerikanska hårlösa terriers, inte de snyggaste hundarna jag sett direkt:
Screenshot_20260911_015414_Samsung Browser.webp

Alltså om hen inte menar att intresserade ska BETALA för att ta hans om hennes hund i 2 år så borde det ha varit mycket tydligt.
Screenshot_20260911_015615_Samsung Browser.webp

Eftersom det inte står så tar jag för givet att annonsören vill ha betalt för att någon ska ta hand om hens hund i två år. Ja just ja, hunden behöver träning i att gå i koppel också... 🤪

Alltså om hen inte menar att intresserade ska BETALA för att ta hans om hennes hund i 2 år så borde det ha varit mycket tydligt.
Visa bifogad fil 190719
Eftersom det inte står så tar jag för givet att annonsören vill ha betalt för att någon ska ta hand om hens hund i två år. Ja just ja, hunden behöver träning i att gå i koppel också... 🤪
Det finns ju inte redan 7000 bullys om dagen som söker hem så det här erbjudandet var ju kanon.

Visa bifogad fil 190719
Jag tolkar det som att hunden är två år och att det inte står något om tidslängden på hur länge den ska vara iväg 🤔 Men oavsett hade jag knappt ens vågat vara dagmatte till en bully med tanke på att iallafall de mindre varianterna verkar ha en förmåga att bara knalldö närsomhelst

En tioårig hund, som hamnat i skymundan då nyfödde barnet var för tidigt född och det blev himla jobbigt för familjen, söker nytt hem.

Låååång annons om hur hemskt det är att måsta skiljas från en familjemedlem.

Sedan avslutas annonsen med: "XXX har dålig tandhälsa och behöver ett veterinärbesök, det får nya ägarna bekosta" och sedan vill de ha några tusen för hunden också....

Lycka till att bli av med den hunden tänker jag...

'Det här blir kanske sista inlägget i den här tråden med tanke på hur många inlägg den har, men jag snubblade i alla fall över en otippad huskykorsning ( ;) ) ikväll. En Berner sennen/pudel x Husky. Ett år gammal och tydligen rätt mycket hund i kopplet (nähä!?). Mycket söt i alla fall.

1789766159695.webp

'Det här blir kanske sista inlägget i den här tråden med tanke på hur många inlägg den har, men jag snubblade i alla fall över en otippad huskykorsning ( ;) ) ikväll. En Berner sennen/pudel x Husky. Ett år gammal och tydligen rätt mycket hund i kopplet (nähä!?). Mycket söt i alla fall.

Visa bifogad fil 191065
Jag hade inte velat ha den men det är nog den sötaste pudelblandningen jag har sett :)

Liknande trådar

• Att skaffa hund nr2
  • Rabiesrisker Annonsera mera hundar 2
  • Klövjeväska till mindre hund.
  • En hund till?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat