Annonsera mera V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Människa som säljer sin 'Fantastiska dressyrhäst'. En kort paragraf om vad hästen kan. En LÅÅÅÅNG paragraf om vad säljaren letar för hem till sin häst.

Och en bit på slutet om får mig att fundera:" Men det finns såklart en hållhake, vilket gör att han dels är till salu och dels säljs så billigt. Mejla för mer information!"

Billigt och billigt var min tanke också...
 
Åh, den såg jag också. Måste ju vara smartare att skriva ut i annonsen vad "hållhaken" är (gissningsvis någon skada som ställer till det, har för mig att det stod att man skulle vara intresserad av att träna på "lagom nivå"?) Och inte var den särskilt billig!
Den har ev pollenallergi och låter ansträngande vid ridning eller nått sånt. Såg den på Instagram igår och då fanns det länk till bloggen där det fanns info. Borde formulerat sig annorlunda i annonsen för man blir ju väldigt misstänksam och billig är den inte heller
 
  • Gilla
Reactions: Bri
Om man tänker sälja en transport för 95 000 kanske det är en bra idé att sopa ur lagren av bajs innan fotografering. :crazy:
Namnlös.jpg
 
Billigt och billigt var min tanke också...

Nej, billig är den inte.
Visst är ju frieserhästar generellt sett dyra, men jag tycker inte att LA (med en del rörelser mot MSV C) motiverar ett "billigt" pris om 100.000kr.

Sedan är ju hästen väldigt vacker på bilderna i annonsen!
 
Maratonsele säljes. 3000 kr.
Bara jag som tycker det snarare liknar en skitsele med fast brösta värd ungefär en tiondel av det priset :grin: Ibland hoppas jag verkligen att folk inte har koll på vad det är dom säljer snarare än försöker luras.


1214160.jpeg
 
Jag är så fascinerad över en annons som jag har sett flera gånger nu. Hästen är en "superfin tävlad hästras". Och i annonstexten står det "Startad LC på på nästan 65%.

Nu har jag inte tävlat så värst, men att gå en LC på lite mer än godkända procent? Det är väl inte direkt så imponerande för någon?
 
Jag är så fascinerad över en annons som jag har sett flera gånger nu. Hästen är en "superfin tävlad hästras". Och i annonstexten står det "Startad LC på på nästan 65%.

Nu har jag inte tävlat så värst, men att gå en LC på lite mer än godkända procent? Det är väl inte direkt så imponerande för någon?

Det är nog priset som avgör om annonsen är rimlig eller inte😁. Tex 10åring för 45.000kr som tävlat LC på 65% är ju billig. I dagens prisläge är den säkert värd runt 60-70 oavsett andra kvaliteer bara den är snäll.
Kostar den däremot runt 100’ så är ju inte 65% i LC så imponerande. Men det kan ju vara en yngre häst i början av sin karriär..
För lite information helt enkelt. 😊
 
Det är nog priset som avgör om annonsen är rimlig eller inte😁. Tex 10åring för 45.000kr som tävlat LC på 65% är ju billig. I dagens prisläge är den säkert värd runt 60-70 oavsett andra kvaliteer bara den är snäll.
Kostar den däremot runt 100’ så är ju inte 65% i LC så imponerande. Men det kan ju vara en yngre häst i början av sin karriär..
För lite information helt enkelt. 😊
Jag tyckte väl mest att det var lite udda att den beskrevs som just "tävlad" på den nivån. Kollade tdb och den har startat 3 LC, det är allt.

Den kostar 75, inget halvblod. 13 år. Men vem vet, för någon är det kanske ett kap 😉
 
Jag tyckte väl mest att det var lite udda att den beskrevs som just "tävlad" på den nivån. Kollade tdb och den har startat 3 LC, det är allt.

Den kostar 75, inget halvblod. 13 år. Men vem vet, för någon är det kanske ett kap 😉

Det beror ju lite på vilken ras.
Vissa raser är dyrare än andra.
Är det något iberiskt eller en frieser så låter 75 som ett "rimligt" pris. Även om jag själv inte skulle betala det (för någon häst men det beror ju på att jag har en avvikande åsikt om vad som är rimligt att lägga ut vid hästköp).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
33 34 35
Svar
694
· Visningar
50 720
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
1 959
Senast: Takire
·
Hästmänniskan Jag har letat efter en lämplig medryttare en tid nu. Verkar helt omöjligt. Då har jag ändå två välridna, normalvakna och helt...
Svar
16
· Visningar
1 756
Senast: Unafraid
·
Skola & Jobb Jag har annonserat på fb om att jag söker jobb. Man brukar få konstiga svar. Ibland går det inte att få svar på frågor man har om jobbet...
Svar
2
· Visningar
582
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp