Annonsera mera V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Facebook bjuder på en massa hästar till salu, dagens fynd:

Halvblodsvalack som ska vara utbildad msv b/a i dressyr, finns film. Kollar filmen och den första delen av filmen består av två småtjejer som ska rida två stycken på hästen samtidigt.. Hästen är väldigt snäll som går med på det men den ser inte speciellt glad ut. Avslutas med att ena tjejen står på hästens rygg och sen hoppar av. Sen rider den andra tjejen vidare och det är bara en massa skumpande och ostadig hand som drar i munnen. Men snäll häst absolut, den visar att den inte är riktigt bekväm i situationen men fortsätter traska på i begärd gångart.

Om jag är på jakt efter en häst som är såpass högt skolad kanske det inte skadar med en vettigare video och kanske en duktigare ryttare som klarar av att få fram det bästa ur hästen? Vilket också en person kommenterat på facebook också.
 
Facebook bjuder på en massa hästar till salu, dagens fynd:

Halvblodsvalack som ska vara utbildad msv b/a i dressyr, finns film. Kollar filmen och den första delen av filmen består av två småtjejer som ska rida två stycken på hästen samtidigt.. Hästen är väldigt snäll som går med på det men den ser inte speciellt glad ut. Avslutas med att ena tjejen står på hästens rygg och sen hoppar av. Sen rider den andra tjejen vidare och det är bara en massa skumpande och ostadig hand som drar i munnen. Men snäll häst absolut, den visar att den inte är riktigt bekväm i situationen men fortsätter traska på i begärd gångart.

Om jag är på jakt efter en häst som är såpass högt skolad kanske det inte skadar med en vettigare video och kanske en duktigare ryttare som klarar av att få fram det bästa ur hästen? Vilket också en person kommenterat på facebook också.
Jisses! Ska jag köpa en dressyrhäst vill jag väl veta att den funkar att rida dressyr på inte att den är en användbar klätterställning för min, icke existerande, avkomma.
 
Jisses! Ska jag köpa en dressyrhäst vill jag väl veta att den funkar att rida dressyr på inte att den är en användbar klätterställning för min, icke existerande, avkomma.
Jag orkade inte ens titta på hela filmen, tappade liksom suget efter klätterställningsuppvisningen på flera minuter. Sen var det nån minut skump och drag och då orkade jag inte mer.
 
Wait, whaaat.. :confused:
Screenshot_2018-08-05-11-18-13-075_com.opera.mini.native.jpg
 
En annons till där man skriver att man kan ordna med hö till hästen man vill bli av med.

Är nog inte alls så dumt.
Ska jag sälja mitt halvblod har jag faktiskt 4 ton hö de kan få köpa till.

Men det skulle kunna se lite roligt ut också. ”Säljes inkl träns, täcken och 4 ton hö”
 
Eller hur.

"han är värd det dubbla"

eh, nej.
Hästen är för närvarande inte ridbar pga fång. Då är den banne mig inte värd mycket.
"Priset stiger när han är ridbar igen" - ja kanske det kanske. OM han blir ridbar igen. Eller så stiger inte priset om hästen blir ridbar igen, eftersom den haft fång...
Vedervärdigt att sälja en häst med pågående fång!
 
Facebook bjuder på en massa hästar till salu, dagens fynd:

Halvblodsvalack som ska vara utbildad msv b/a i dressyr, finns film. Kollar filmen och den första delen av filmen består av två småtjejer som ska rida två stycken på hästen samtidigt.. Hästen är väldigt snäll som går med på det men den ser inte speciellt glad ut. Avslutas med att ena tjejen står på hästens rygg och sen hoppar av. Sen rider den andra tjejen vidare och det är bara en massa skumpande och ostadig hand som drar i munnen. Men snäll häst absolut, den visar att den inte är riktigt bekväm i situationen men fortsätter traska på i begärd gångart.

Om jag är på jakt efter en häst som är såpass högt skolad kanske det inte skadar med en vettigare video och kanske en duktigare ryttare som klarar av att få fram det bästa ur hästen? Vilket också en person kommenterat på facebook också.
Låter snarare som en film för ridskolor :cautious:
Högt utbildad och snäll :idea::angel:

Ingen hästannons men någon sålde en tikbyrå. Jag förstod vad de menade men blev ändå full i skratt.
Jag förstår inte :o Vad menade de?
 
Människa som säljer sin 'Fantastiska dressyrhäst'. En kort paragraf om vad hästen kan. En LÅÅÅÅNG paragraf om vad säljaren letar för hem till sin häst.

Och en bit på slutet om får mig att fundera:" Men det finns såklart en hållhake, vilket gör att han dels är till salu och dels säljs så billigt. Mejla för mer information!"
 
Människa som säljer sin 'Fantastiska dressyrhäst'. En kort paragraf om vad hästen kan. En LÅÅÅÅNG paragraf om vad säljaren letar för hem till sin häst.

Och en bit på slutet om får mig att fundera:" Men det finns såklart en hållhake, vilket gör att han dels är till salu och dels säljs så billigt. Mejla för mer information!"
Åh, den såg jag också. Måste ju vara smartare att skriva ut i annonsen vad "hållhaken" är (gissningsvis någon skada som ställer till det, har för mig att det stod att man skulle vara intresserad av att träna på "lagom nivå"?) Och inte var den särskilt billig!
 
Åh, den såg jag också. Måste ju vara smartare att skriva ut i annonsen vad "hållhaken" är (gissningsvis någon skada som ställer till det, har för mig att det stod att man skulle vara intresserad av att träna på "lagom nivå"?) Och inte var den särskilt billig!

Håller med, tror att man alltid tjänar på att vara tydlig. Sen behöver man inte skriva allt rakt ut i annonsen.
För några år sedan sålde jag en häst med en utläkt skada där flera veterinärer bedömt att det inte skulle påverka hästen i framtiden. Skrev utläkt skada i annonsen, svarade på detaljfrågor vid kontakt och erbjöd tillgång till journaler och röntgenbilder. Och hästen var dessutom billig.
Och veterinärerna hade rätt, hästen tävlas nu med goda resultat :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
33 34 35
Svar
694
· Visningar
50 505
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
1 944
Senast: Takire
·
Hästmänniskan Jag har letat efter en lämplig medryttare en tid nu. Verkar helt omöjligt. Då har jag ändå två välridna, normalvakna och helt...
Svar
16
· Visningar
1 753
Senast: Unafraid
·
Skola & Jobb Jag har annonserat på fb om att jag söker jobb. Man brukar få konstiga svar. Ibland går det inte att få svar på frågor man har om jobbet...
Svar
2
· Visningar
580
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp