Annonsera mera V

Status
Stängd för vidare inlägg.
En sån häst köpte jag... Låg ute för 15000:-, sen 19000:-. När han låg ute för 12000:- så ringde jag och när hela affären var så gott som klar och pengarna skulle sättas över så säger köparen att hon nog helst vill ha 15000:- för 12000 var lite för lågt :D
Jag struntade i vilket och gav henne 15000, det var ändå ett grymt underpris, han var värd det dubbla. Men lite lustigt var det:p
Men alltså🙈 tror dom missförstått dehär med att köparen brukar pruta ner priset och inte helt tvärt om. Kanske ska säga det om nån vill ha min häst till annonspris, att mjaaa hon är nog värd mer😂
 
Ett halvblod till salu. Veterinärbesiktning gjord när säljaren själv köpte hästen. I mars 2017. :idea:

Det är ju så totalt orelevant efter en sån tid för hur hästen är i dagsläget att jag inte ens fattar varför det så ofta står med att hästen gått igenom UA då i diverse saluannonser.
 
Den kostar ju iofs bara 15 000.
Ja alltså visst att priset är lågt. Men dom vill sälja hästen helst inom en vecka och skriver att dom inte skickar filmer som faktiskt finns, utan man får se dom när man är på plats. Varför ??

Att den inte går att provrida för 15’ säger jag inget om.
Meeeeeen så står det ju också att hästen ÄR sparodiskt riden under sommaren, kan visas longerad men kan inte provridas. Har bockat vid uppsittning 2ggr men aldrig med hon som säljer.

Tänker mest att man inte har nån aning om vad man får hem😳 hoppas någon kunnig köper den.
 
Jag tycker inte det är fel att säg direkt att provridning inte är möjligt. De visar film på att hästen är riden och man får se den longerad. Alla som haft något att göra med en häst med sadeltvång förstår att man inte bara kan slänga upp kreti och pleti som vill komma och provrida. Det är för hästens skull. Skulle en mindre kunnig ryttare hoppa upp kan hästen bli förstörd för lång tid framöver. Jag ser inget fel i annonsen och skulle mycket väl kunna tänka mig att köpa en häst under sådana premisser. Priset är lågt och speglar omständigheterna anser jag i alla fall. :) Alla kan ju inte tycka lika.
 
Läste en medryttarannons för ett antal år sen kommer ihåg formuleringen för att den var så udda.

"Du kan endast skritta min tävlingshäst i skogen då den är känslig för högre gångarter. Endast 2000 kronor per månad för en dag i veckan"

Tja det är ju som hittat och högre gångarter låter ju exklusivt lyfter den kanske extra högt på benen? ,Och priset motsvarar ju verkligen vad man får för pengarna... Så får vi väl hoppas att det inte krävdes några högre gångarter på tävlingarna heller, det kan man väl inte utsätta en känslig häst för får vi hoppas! :D
 
Jag tycker inte det är fel att säg direkt att provridning inte är möjligt. De visar film på att hästen är riden och man får se den longerad. Alla som haft något att göra med en häst med sadeltvång förstår att man inte bara kan slänga upp kreti och pleti som vill komma och provrida. Det är för hästens skull. Skulle en mindre kunnig ryttare hoppa upp kan hästen bli förstörd för lång tid framöver. Jag ser inget fel i annonsen och skulle mycket väl kunna tänka mig att köpa en häst under sådana premisser. Priset är lågt och speglar omständigheterna anser jag i alla fall. :) Alla kan ju inte tycka lika.
Men varför inte skicka film till intresserade innan man kommer för att kolla på den? Visst, man väntar sig kanske ingen stjärna till det priset men det kan ju ändå sålla bort många. Och locka många andra som kanske har längre att åka.

Jag förstår också problemet med en sadeltvångshäst. Låt oss hoppas nån med tillräcklig kunskap köper den så det inte går illa.
 
Men varför inte skicka film till intresserade innan man kommer för att kolla på den? Visst, man väntar sig kanske ingen stjärna till det priset men det kan ju ändå sålla bort många. Och locka många andra som kanske har längre att åka.

Jag förstår också problemet med en sadeltvångshäst. Låt oss hoppas nån med tillräcklig kunskap köper den så det inte går illa.
Ja smidigast hade ju varit om de lagt upp en film redan i annonsen, men av någon anledning så vill/kan de inte det. Kanske personen som rider inte är bekväm med att hamna på offentlig film ? men jag hade ju lätt lagt ut filmer på den för att påskynda affären om det varit jag som sålde, det verkar ju vara lite brått.
 
Helt fantastisk annons :rofl:

Den 8-åriga Tobiano Paint-galvaniserar för att bli kär. I augusti 2010 såg Blue Spirit dagens ljus. Och namnet är ett program. Den unge mannen är väldigt ovanlig och älskar att vara knuffad överallt. Han är väldigt lekfull och rätt på varje person. Men med gott beteende. Och nu och då ... du kan tänka på det, den lilla andan kommer igenom. Han vet halter och rep, leder och ger hovar. Han fick leva tillsammans med hopp och hingst i 2 år. Där fadern har vunnit mycket bra. Han är PSSM testad och kärnvetenskaplig hälsosam. Den ytterligare uppfödningen i gården och den efterföljande utbildningen är möjlig. Mamman kommer från Impressions-linjen och är en Tobias valp. Skicka oss ett mail om du är intresserad av hästen.
 
Hmmm. En häst säljs billigt. Den går inte att provrida men är inriden, har lite sadeltvång. Ridfilmer finns, men de visas bara för seriöst intresserade på plats när man kommer och kollar på hästen.
🤔
Jag har haft den i stallet och den fungerade iofs bra hos mig, men jag förstår varför de inte vill visa något. Ganska extrem sadeltvång när det väl händer.
 
Jag har haft den i stallet och den fungerade iofs bra hos mig, men jag förstår varför de inte vill visa något. Ganska extrem sadeltvång när det väl händer.
Och @sassiball
Vad är det som lockar med hästen, förutom att priset är lågt? Jag har inte sett annonsen men av det som beskrivs här så är det ju null or nothing 🤔
 
Och @sassiball
Vad är det som lockar med hästen, förutom att priset är lågt? Jag har inte sett annonsen men av det som beskrivs här så är det ju null or nothing 🤔
Färgen😁 det är (var?) faktiskt en rolig häst som inte sadeltvångade en dag hos mig. Alltid pigg och glad och snäll. Men jag fick se film innan han kom till mig och sedan skulle jag sätta igång honom hemma hos dåvarande ägaren och då var han inte så rolig.. fick hem honom för ett par veckor efter det, och var tyvärr inte lika enkel då. Otroligt god häst, hade jag varit rik hade han gärna fått vara kvar i stallet.
 
Och @sassiball
Vad är det som lockar med hästen, förutom att priset är lågt? Jag har inte sett annonsen men av det som beskrivs här så är det ju null or nothing 🤔
Personligen tycker jag hästen är vacker och hade kunnat tänka mig att köpa den som ett blivande dressyrprojekt. Lagom i storlek, mycket massa, den ser bekväm ut att rida. Priset lockar också givetvis. Men nu har jag inte tid för en extra häst.
 
Färgen😁 det är (var?) faktiskt en rolig häst som inte sadeltvångade en dag hos mig. Alltid pigg och glad och snäll. Men jag fick se film innan han kom till mig och sedan skulle jag sätta igång honom hemma hos dåvarande ägaren och då var han inte så rolig.. fick hem honom för ett par veckor efter det, och var tyvärr inte lika enkel då. Otroligt god häst, hade jag varit rik hade han gärna fått vara kvar i stallet.
Jag tycker det är lite synd att den är skäck, men den är vacker ändå. En bra häst har ju ingen färg säger man.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
33 34 35
Svar
694
· Visningar
50 831
Senast: Puffindog
·
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
1 964
Senast: Takire
·
Hästmänniskan Jag har letat efter en lämplig medryttare en tid nu. Verkar helt omöjligt. Då har jag ändå två välridna, normalvakna och helt...
Svar
16
· Visningar
1 771
Senast: Unafraid
·
Skola & Jobb Jag har annonserat på fb om att jag söker jobb. Man brukar få konstiga svar. Ibland går det inte att få svar på frågor man har om jobbet...
Svar
2
· Visningar
583
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp