Annonsera mera V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Personligen tycker jag hästen är vacker och hade kunnat tänka mig att köpa den som ett blivande dressyrprojekt. Lagom i storlek, mycket massa, den ser bekväm ut att rida. Priset lockar också givetvis. Men nu har jag inte tid för en extra häst.
Ok, så den hade bra dressyrstam?
 
DEn
Hmmm. En häst säljs billigt. Den går inte att provrida men är inriden, har lite sadeltvång. Ridfilmer finns, men de visas bara för seriöst intresserade på plats när man kommer och kollar på hästen.
🤔
Har varit till salu ett tag, troligtvis är det inte så lätt att sälja på de premisserna.
Är man inte rädd om sin egen tid tänker jag? Om massor av folk ska komma och hälsa på, och efter de varit där i 3 min, ser film, och konstaterar att det inte alls är vad de trodde lix.
Fine om man inte vill visa upp sig på film för alla som ser annonsen, men man borde ju kunna maila en snutt iaf till de som visar intresse.
Stor risk att man lägger tid på spekulanter som kommer och sen inte är intresserade, samtidigt som man tappar eventuella intressenter som inte vill chansa utan att ens ha sett en film.
 
Personligen tycker jag hästen är vacker och hade kunnat tänka mig att köpa den som ett blivande dressyrprojekt. Lagom i storlek, mycket massa, den ser bekväm ut att rida. Priset lockar också givetvis. Men nu har jag inte tid för en extra häst.

Tror också han hade passat bra till någon som vill tävla på lagom nivå och rida ut. Han är alltid lika pigg och glad 😁
 
OT Vill någon skicka mig om på annonsen, låter som en häst jag hade gillat. Svag för skäckar och vill gärna ha en häst med lite massa för lite tävling på lätt nivå och en kompis att rida ut med
 
OT Vill någon skicka mig om på annonsen, låter som en häst jag hade gillat. Svag för skäckar och vill gärna ha en häst med lite massa för lite tävling på lätt nivå och en kompis att rida ut med
Om det är den jag tror det är, så är det en hingst dock. Du hittar den på hastnet, om du söker på hästar för 15 000. En lite grövre skäck på bilden som rids.
 
Inte hästrelaterad, svensk kille vart är skolan på väg?:
Hallå mitt Namn är xxxx. Jag leta nu efter ett jobb med tanken på att min anställning tar slut i november. Jag har jobbat inom massor av saker och just nu jobbar jag på shell/7-eleven. Och jag är 21 år gammal. Kan tänka mig jobba inom allt. Men skulle helst vilja ha "Heltid" kan ta mig över allt inom ul med tanken på att jag har månads kort. Jag är utbildad inom el och energi. Men har väldigt mycket erfarenheter inom "riv och sanering till försäljning". Har i gen körkort en men de kommer jag fixa snarast. Skriv pm/dm om ni är intresserad av mer. Har väldigt mycket och erbjuda. Vi syns i dm/pm
 
”Söt 1 årig korsnings hingst . Shettis Welch . Blir b ponny . Snäll i all hantering går ihop med en en stor grupp med andra hästar både storhästr o ponnyer . Utan problem . Säljes endast till gott långvarigt hem med god hingst vana . Har pass o vaccinerad . Endast seriösa ombedes höra av sig !! Ring eller smsa vid intresse .”
 
Den där skäcken som alla pratar om var väl en korsning mellan ardenner och nåt annat om jag inte minns fel?
Man ville sälja den fort, helst skulle den hämtas till helgen stod det och detta eftersom betet nu var slut. Med de förutsättningarna och de problemen hästen har så tycker jag inte 15' var särskilt billigt faktiskt och tror de kommer få svårt att få iväg den, särskilt med tanke på årets foderbrist när få tar en häst "bara för att".
 
Den där skäcken som alla pratar om var väl en korsning mellan ardenner och nåt annat om jag inte minns fel?
Man ville sälja den fort, helst skulle den hämtas till helgen stod det och detta eftersom betet nu var slut. Med de förutsättningarna och de problemen hästen har så tycker jag inte 15' var särskilt billigt faktiskt och tror de kommer få svårt att få iväg den, särskilt med tanke på årets foderbrist när få tar en häst "bara för att".
Jag såg den hästen på facebook häromdagen och jag tänkte precis samma sak. Har sett den ute på annons rätt länge nu.
 
Den där skäcken som alla pratar om var väl en korsning mellan ardenner och nåt annat om jag inte minns fel?
Man ville sälja den fort, helst skulle den hämtas till helgen stod det och detta eftersom betet nu var slut. Med de förutsättningarna och de problemen hästen har så tycker jag inte 15' var särskilt billigt faktiskt och tror de kommer få svårt att få iväg den, särskilt med tanke på årets foderbrist när få tar en häst "bara för att".

Tänker detsamma. Den är ju rätt stor också så den behöver en del mat. Lättare att stoppa in en extra shettis i stallet liksom.

Sen, vad olika man kan tycka. Jag är hobbyryttare, svag för skäckar och har/haft två hästar med sadeltvång så det skrämmer mig inte direkt, men den där hästen lockar verkligen inte ALLS. Fast det är nog mest pga hur annonsen är utformad tror jag :confused::p
 
Apropå det där med konstiga annonser där man söker gratis arbetskraft...

Jag funderar på att lägga ut en annons men känner att jag behöver konsultera buke först för att inte göra bort mig :o:D
Har en äldre c-ponny, jättesnäll men för tillfället lite halvdant hanterad (han gör lite som han vill om möjligheten finns) som jag funderar på att söka medryttare åt. Det handlar om lättare ridning (tänk promenadridning i alla gångarter) på ridbanan och ut, förälder måste vara med hela tiden och jag ser helst att det är ett lite mindre (lättare) barn. Är det orimligt att ställa som "krav" att de, förutom att pyssla om ponnyn på bästa sätt och rida lite lätt, mockar hage + box (hagen mockas varje dag så det handlar om typ max en kärra, lättmockat) och fixar vatten på "sin" dag? Kommer det verka som att jag vill ha gratis arbetskraft?
Tänker för jag kan ju bara erbjuda ganska begränsad ridning, bör de få göra det helt utan "motprestation"? Vad tror ni?
 
Tänker detsamma. Den är ju rätt stor också så den behöver en del mat. Lättare att stoppa in en extra shettis i stallet liksom.

Sen, vad olika man kan tycka. Jag är hobbyryttare, svag för skäckar och har/haft två hästar med sadeltvång så det skrämmer mig inte direkt, men den där hästen lockar verkligen inte ALLS. Fast det är nog mest pga hur annonsen är utformad tror jag :confused::p

Ja, den var ganska "otrevligt" skriven tycker jag. Lite taggarna utåt så att säga. Det är nog ganska få som lockas av det.
 
Apropå det där med konstiga annonser där man söker gratis arbetskraft...

Jag funderar på att lägga ut en annons men känner att jag behöver konsultera buke först för att inte göra bort mig :o:D
Har en äldre c-ponny, jättesnäll men för tillfället lite halvdant hanterad (han gör lite som han vill om möjligheten finns) som jag funderar på att söka medryttare åt. Det handlar om lättare ridning (tänk promenadridning i alla gångarter) på ridbanan och ut, förälder måste vara med hela tiden och jag ser helst att det är ett lite mindre (lättare) barn. Är det orimligt att ställa som "krav" att de, förutom att pyssla om ponnyn på bästa sätt och rida lite lätt, mockar hage + box (hagen mockas varje dag så det handlar om typ max en kärra, lättmockat) och fixar vatten på "sin" dag? Kommer det verka som att jag vill ha gratis arbetskraft?
Tänker för jag kan ju bara erbjuda ganska begränsad ridning, bör de få göra det helt utan "motprestation"? Vad tror ni?
Lite svårt att säga. Jag har varit gratis medryttare på ett flertal hästar och har alltid sett det som en självklarhet att fixa med allt runt omkring. Då har det ibland ingått in/utsläpp av andra hästar, mockning av andra hästars boxar o.s.v. Jag har å andra sidan inte kunnat nöja mig med så begränsad ridning. Jag tröttnar och det är inte värt det i längden oavsett om jag betalar med tjänster eller inte. Om någon annan nöjer sig med den nivån på ridningen och är glada för det, så ser jag inget problem med att be om extra hjälp.
 
Apropå det där med konstiga annonser där man söker gratis arbetskraft...

Jag funderar på att lägga ut en annons men känner att jag behöver konsultera buke först för att inte göra bort mig :o:D
Har en äldre c-ponny, jättesnäll men för tillfället lite halvdant hanterad (han gör lite som han vill om möjligheten finns) som jag funderar på att söka medryttare åt. Det handlar om lättare ridning (tänk promenadridning i alla gångarter) på ridbanan och ut, förälder måste vara med hela tiden och jag ser helst att det är ett lite mindre (lättare) barn. Är det orimligt att ställa som "krav" att de, förutom att pyssla om ponnyn på bästa sätt och rida lite lätt, mockar hage + box (hagen mockas varje dag så det handlar om typ max en kärra, lättmockat) och fixar vatten på "sin" dag? Kommer det verka som att jag vill ha gratis arbetskraft?
Tänker för jag kan ju bara erbjuda ganska begränsad ridning, bör de få göra det helt utan "motprestation"? Vad tror ni?
Jag tycker att det är helt självklart att du ska be om den hjälpen. Finns ingen som helst anledning till att någon ska rida din häst gratis utan att ens ta hand om det som behövs runt omkring. Rider man, så fixar man förstås åt hästen. :)
 
”Söt 1 årig korsnings hingst . Shettis Welch . Blir b ponny . Snäll i all hantering går ihop med en en stor grupp med andra hästar både storhästr o ponnyer . Utan problem . Säljes endast till gott långvarigt hem med god hingst vana . Har pass o vaccinerad . Endast seriösa ombedes höra av sig !! Ring eller smsa vid intresse .”

förutom stavfelet, vad är det för fel på den här annonsen?
 
Apropå det där med konstiga annonser där man söker gratis arbetskraft...

Jag funderar på att lägga ut en annons men känner att jag behöver konsultera buke först för att inte göra bort mig :o:D
Har en äldre c-ponny, jättesnäll men för tillfället lite halvdant hanterad (han gör lite som han vill om möjligheten finns) som jag funderar på att söka medryttare åt. Det handlar om lättare ridning (tänk promenadridning i alla gångarter) på ridbanan och ut, förälder måste vara med hela tiden och jag ser helst att det är ett lite mindre (lättare) barn. Är det orimligt att ställa som "krav" att de, förutom att pyssla om ponnyn på bästa sätt och rida lite lätt, mockar hage + box (hagen mockas varje dag så det handlar om typ max en kärra, lättmockat) och fixar vatten på "sin" dag? Kommer det verka som att jag vill ha gratis arbetskraft?
Tänker för jag kan ju bara erbjuda ganska begränsad ridning, bör de få göra det helt utan "motprestation"? Vad tror ni?
Den motprestationen är ju inget att prata om ifall du inte vill ha betalt i pengar också. Däremot, alltför många ser det som självklart att bara rida och få göra det gratis så de lär säkert se det som ett försök till att få gratis arbetskraft även om det inte är det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
33 34 35
Svar
694
· Visningar
50 852
Senast: Puffindog
·
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
1 965
Senast: Takire
·
Hästmänniskan Jag har letat efter en lämplig medryttare en tid nu. Verkar helt omöjligt. Då har jag ändå två välridna, normalvakna och helt...
Svar
16
· Visningar
1 771
Senast: Unafraid
·
Skola & Jobb Jag har annonserat på fb om att jag söker jobb. Man brukar få konstiga svar. Ibland går det inte att få svar på frågor man har om jobbet...
Svar
2
· Visningar
584
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp