Annonsera mera V

Status
Stängd för vidare inlägg.
I den lokala medryttargruppen på Facebook är det en person som annonserat efter en medryttare i över ett år nu tror jag. Hästen verkar inte vara helt igång, men i övrigt ser jag inget större "fel" som gör att hon inte får napp. Jag är SÅ nyfiken på vad det egentligen är som felas, att jag nästan vill svara på annonsen själv :D
Jag blir lika nyfiken när man ser vissa hästar till salu som verkar helt vettiga och till vettigt pris men ändå är till salu i evigheter.
 
Jag blir lika nyfiken när man ser vissa hästar till salu som verkar helt vettiga och till vettigt pris men ändå är till salu i evigheter.
Samma här! Har iofs åkt och tittat på några såna hästar som verkat vettiga men när man väl kommit dit så har de inte alls motsvarat beskrivningen. Så det är väl antagligen så att de inte är riktigt så vettiga som annonser antyder ;)
 
Jag blir lika nyfiken när man ser vissa hästar till salu som verkar helt vettiga och till vettigt pris men ändå är till salu i evigheter.
När jag köpte en av mina hästar för över 5 år sen var det en häst jag tyckte såg fin ut på annons. Inget större fel liksom. Den låg ute på annons i kanske ett år efter jag köpte min häst. Sedan har jag sett den ligga ute minst 4 gr med olika ägare varje gång på dessa 5 åren :(. Undrar vad det är för "fel" på den. Funderar på att köpa den så den slutar att vandra runt. Tycker synd om den. :(
 
Såg en som annonserar ut begagnade häftade hästböcker för ungdomar för 150:- styck, samma böcker är ute för 15 spänn på Tradera.
Man kunde tänka sig att säljaren råkat få med en nolla för mycket men man kan få köpa flera i paket för 500:- så i såna fall skulle det blivit en nolla för mycket på ytterligare ett ställe.
 
En annons där en del av texten är "renrasig XXX med toppstam" men sen har man inte skrivit ut stamtavlan. Ser det ofta - man skriver att hästen har superstam eller stam bra för avel men utan att sedan skriva ut stammen. Vill man poängtera att en häst har bra stam så skriver man väl för bövelen ut stammen?
 
Såg en som annonserar ut begagnade häftade hästböcker för ungdomar för 150:- styck, samma böcker är ute för 15 spänn på Tradera.
Man kunde tänka sig att säljaren råkat få med en nolla för mycket men man kan få köpa flera i paket för 500:- så i såna fall skulle det blivit en nolla för mycket på ytterligare ett ställe.
Det tycker jag att man ser ofta, gamla Polluxböcker ute för en halv förmögenhet.
 
En annons där en del av texten är "renrasig XXX med toppstam" men sen har man inte skrivit ut stamtavlan. Ser det ofta - man skriver att hästen har superstam eller stam bra för avel men utan att sedan skriva ut stammen. Vill man poängtera att en häst har bra stam så skriver man väl för bövelen ut stammen?
...Eller åtminstone hästens verkliga, registrerade namn, (namnet i passet) så att det går att "slå upp" hästen och kolla stammen...

Ser det alldeles för ofta i min ras, och en del andra raser som jag är lite lagom intresserad av, att hästen säljs utan namn, eller med något slags smeknamn angivet i annonsen, då går det ju inte att identifiera hästen alls, än mindre fundera över om den skulle kunna ha något värde i avel.

Relativt liten ras, så alla ston i rimlig ålder som är till salu, kan vara intressanta.
Skulle en "rätt" häst dyka upp till salu, så kan jag tänka två varv på om jag inte ska köpa, även om jag egentligen inte letar häst.
 
Nu är det en på Facebook som försöker sälja sin ponny född 1991. Tydligen väldigt svårlastad också. Är det bara jag som tänker att kan man inte ha kvar sin snart 30-åriga ponny så kanske man borde låta den få somna in istället för att utsätta den dels för att bli lastad och åka transport som den då tydligen inte gillar men också för att få ett nytt hem i den åldern. Särskilt i år med höbristen. Konstigt nog var det jättemånga som visade intresse i annonsen. Hade jag aldrig trott faktiskt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
33 34 35
Svar
694
· Visningar
51 073
Senast: Puffindog
·
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
1 975
Senast: Takire
·
Hästmänniskan Jag har letat efter en lämplig medryttare en tid nu. Verkar helt omöjligt. Då har jag ändå två välridna, normalvakna och helt...
Svar
16
· Visningar
1 780
Senast: Unafraid
·
Skola & Jobb Jag har annonserat på fb om att jag söker jobb. Man brukar få konstiga svar. Ibland går det inte att få svar på frågor man har om jobbet...
Svar
2
· Visningar
589
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp