Annonsera mera V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sålde ett klädesplagg förra veckan.
Nu har köparen hämtat ut paketet och gnäller på att färgen inte är som hon trodde utan det är två olika färger på detaljerna. Vilket syns på bilden i annonsen... O_o

Hehe, jag sålde en jacka i strl M. Köparen, en hon, hoppades att den skulle passa och jag påpekade att den är helt normal M. Hon frågade om det var samma storlek som den M hon hade med samma märke, och jag sa att jag vet inte men troligtvis. När hon fick jackan berättade hon att den var lite för liten, hennes jacka M som hon hade tidigare var i herrstorlek...
 
Hehe, jag sålde en jacka i strl M. Köparen, en hon, hoppades att den skulle passa och jag påpekade att den är helt normal M. Hon frågade om det var samma storlek som den M hon hade med samma märke, och jag sa att jag vet inte men troligtvis. När hon fick jackan berättade hon att den var lite för liten, hennes jacka M som hon hade tidigare var i herrstorlek...

Jag annonserade ut ett novabett. Fick svar från en tjej som ville ha foton ur flera vinklar. Hon fick foton. Sen bad hon mig att mäta bettet för att se om det verkligen var så långt som jag skrivit i annonsen, vilket det givetvis var. Då fick jag till svar att det var för långt...
 
Jag annonserade ut ett novabett. Fick svar från en tjej som ville ha foton ur flera vinklar. Hon fick foton. Sen bad hon mig att mäta bettet för att se om det verkligen var så långt som jag skrivit i annonsen, vilket det givetvis var. Då fick jag till svar att det var för långt...
Sånt är så sjukt störigt!

När jag har sålt sadel t.ex. så har jag haft med så mycket jag har kunnat och sedan haft ett standard mejl med ännu fler mått och bilder från alla vinklar och vrår.
Pinsammast var när en tjej skickade att inte var intresserad och jag råkade svara med standard mejlet, igen. :angel: :banghead:
Men när man har 15 som bara hade du kunnat skicka bild på …. så blev det en vana att bara slänga iväg mejlet.
 
’Tyvärr frysmärkt innan de upptäckte att hon var 50% halvblod’

(Det fanns papper att styrka det)

Men HUR hinner man frysmärka en häst innan de vet? Hur funkar det med frysmärkning på travarna? Behöver dom inte dnatestas eller så? För att styrka föräldrarna?

Visst man kanske var säker på att båda var travarförälder men ändå?
 
’Tyvärr frysmärkt innan de upptäckte att hon var 50% halvblod’

(Det fanns papper att styrka det)

Men HUR hinner man frysmärka en häst innan de vet? Hur funkar det med frysmärkning på travarna? Behöver dom inte dnatestas eller så? För att styrka föräldrarna?

Visst man kanske var säker på att båda var travarförälder men ändå?
Vet inte hur man gör/gjorde med travarna men gör man det när man chipar och identitetsbeskriver så görs det i samband med att man tar DNA-prov och skickar sen in papprena för registrering. Dvs man märker först att saker inte stämmer efter att man skickat in alla papper mm och då är ju hästen redan chipad och/eller eventuellt även frysmärkt om det görs samtidigt.
 
’Tyvärr frysmärkt innan de upptäckte att hon var 50% halvblod’

(Det fanns papper att styrka det)

Men HUR hinner man frysmärka en häst innan de vet? Hur funkar det med frysmärkning på travarna? Behöver dom inte dnatestas eller så? För att styrka föräldrarna?

Visst man kanske var säker på att båda var travarförälder men ändå?
Vet inte hur man gör/gjorde med travarna men gör man det när man chipar och identitetsbeskriver så görs det i samband med att man tar DNA-prov och skickar sen in papprena för registrering. Dvs man märker först att saker inte stämmer efter att man skickat in alla papper mm och då är ju hästen redan chipad och/eller eventuellt även frysmärkt om det görs samtidigt.
Samma sak med travhästarna.
Nu frysmärks inte travarna längre sedan några år. Men rutinerna var likadana då som nu med chipen. Tagelprov tas i samband med chippning/identifiering.
 
Nu har jag sett flera annonser på "obegagnade" prylar. Är det verkligen ett vedertaget ord? O_o
Ja.
Det betyder oanvänd.
Och ganska rimligt tror jag att använda i en annons från privatperson.
Typ, man har köpt en grej ny i butik, fick inte användning för grejen och säljer den igen. Obegagnad men från privatperson.
 
Ja.
Det betyder oanvänd.
Och ganska rimligt tror jag att använda i en annons från privatperson.
Typ, man har köpt en grej ny i butik, fick inte användning för grejen och säljer den igen. Obegagnad men från privatperson.
Är det något fel på just ordet "oanvänd"? Alltid sett det användas tidigare så obegagnad är nytt för mig, tycker det känns som ett så onödigt och märkligt nyord när det redan finns ett fullt fungerande vedertaget ord.
 
Är det något fel på just ordet "oanvänd"? Alltid sett det användas tidigare så obegagnad är nytt för mig, tycker det känns som ett så onödigt och märkligt nyord när det redan finns ett fullt fungerande vedertaget ord.

Lite som när jag första gången hörde någon säga ostabil istället för instabil.
Jag vet att det numera anses vedertaget men för mig låter det som att personen har dålig koll på språket.
 
Är det något fel på just ordet "oanvänd"? Alltid sett det användas tidigare så obegagnad är nytt för mig, tycker det känns som ett så onödigt och märkligt nyord när det redan finns ett fullt fungerande vedertaget ord.
Jag tänker att det är ett lika gammalt ord som oanvänt men att just du inte hört det tidigare.
Det är INTE ett "nyord".
Språket är fullt av ord som används mer eller mindre sällan.
 
Varit med om att min ponny las ut på hästnet. Placerad MSV dressyr mot storhäst och kostade 100.000 hade de skrivit. :confused:
Har mina misstankar om att det var min före detta vän, som jag lärde känna via internet. Väldigt avundsjuk tjej som snackade skit om mig till en annan av mina kompisar som berättade för mig. :grin:
Har aldrig konfronterat henne, utan bara långsamt åkt isär från henne och umgås inte längre helt enkelt.
Skickade till 'annonsören' att det skulle polisanmälas och rapporterade, efter några timmar las annonsen ner. :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
32 33 34
Svar
667
· Visningar
46 486
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
1 932
Senast: Takire
·
Hästmänniskan Jag har letat efter en lämplig medryttare en tid nu. Verkar helt omöjligt. Då har jag ändå två välridna, normalvakna och helt...
Svar
16
· Visningar
1 720
Senast: Unafraid
·
Skola & Jobb Jag har annonserat på fb om att jag söker jobb. Man brukar få konstiga svar. Ibland går det inte att få svar på frågor man har om jobbet...
Svar
2
· Visningar
571
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Hyra ut rum i lgh?
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp