Annonsera mera V

Status
Stängd för vidare inlägg.
En säljare säljer ett komplett hästpaket som består av en hästtransport, hovslagargrejer, sele och vagn, träns, sadlar osv. Samt en häst och en shettis. Paketpris 95.000kr.


Säljer rubbet inklusive djur, efter att ivrigt och talanglöst provat på hovslageri. Snett hit och snett dit. Nästa verkning lagom till Lucia. Säljaren bytt hobby till träsnideri, karvar man för mycket tar man bara en ny stubbe. Fanns bara fyra fötter per häst så de tog slut så fort. Nu står hästarna sjösjuka i fårskinnstofflor, surar, spelar tvspel och vägrar lyfta på fötterna...
 
Säljer rubbet inklusive djur, efter att ivrigt och talanglöst provat på hovslageri. Snett hit och snett dit. Nästa verkning lagom till Lucia. Säljaren bytt hobby till träsnideri, karvar man för mycket tar man bara en ny stubbe. Fanns bara fyra fötter per häst så de tog slut så fort. Nu står hästarna sjösjuka i fårskinnstofflor, surar, spelar tvspel och vägrar lyfta på fötterna...
De är barfota i dagsläget enligt annonsen:angel:
 
Såg just en annons på en ponny som triangelmärkts för att den inte klarar pressen vid tävling. Brukar man få hästen triangelmärkt pga det om den i övrigt är fullt frisk och fungerande?!

Låter högst osannolikt. Annonsören verkar inte vilja berätta hela sanningen men man får förutsätta att spekulanter får se hela underlaget till triangelmärkningen.
 
Ett helt hysteriskt inlägg på Facebook om en travare som ska avlivas nu efter avslutad travkarriär, eftersom alla elaka "ridfölk" vill rida på ridhästar, inte travare :confused: så det är alla andras fel att hon nu "måste" avliva sin häst istället för att ta hand om den själv om den nu är så himla fin...
 
Ett helt hysteriskt inlägg på Facebook om en travare som ska avlivas nu efter avslutad travkarriär, eftersom alla elaka "ridfölk" vill rida på ridhästar, inte travare :confused: så det är alla andras fel att hon nu "måste" avliva sin häst istället för att ta hand om den själv om den nu är så himla fin...

Bedrövligt, skuldbelägga andra för att inte vilja göra det som annonsören inte heller vill göra!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
33 34 35
Svar
694
· Visningar
50 911
Senast: Puffindog
·
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
1 971
Senast: Takire
·
Hästmänniskan Jag har letat efter en lämplig medryttare en tid nu. Verkar helt omöjligt. Då har jag ändå två välridna, normalvakna och helt...
Svar
16
· Visningar
1 776
Senast: Unafraid
·
Skola & Jobb Jag har annonserat på fb om att jag söker jobb. Man brukar få konstiga svar. Ibland går det inte att få svar på frågor man har om jobbet...
Svar
2
· Visningar
588
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp