Annonsera mera V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nyanlagd säljesannons på en sajt nära dig, aldrig sett så många versaler o pekpinnar tidigare i en annons, mycket tjat om hur billig han är, men begärt pris framgår ej.

Tror det kan vara för att annonsen är kopierad från en annan sajt. ;) I mina ögon låter det som nån som inte vill ta kostnaden att ta bort hästen, utan vill att nån annan gör det...
 
Nyanlagd säljesannons på en sajt nära dig, aldrig sett så många versaler o pekpinnar tidigare i en annons, mycket tjat om hur billig han är, men begärt pris framgår ej.
Jag kan inget om ridhästpriser. Anses 17' verkligen billigt för en 23-årig skogsmulle? :confused:

Dessutom min hatgrej; att den som köper ska erbjuda permanent sista hem men själv kan man det inte.
Samma här.
"Säljes pga. osämja i flocken" Om köparen också får osämja i flocken då?
 
Jag kan inget om ridhästpriser. Anses 17' verkligen billigt för en 23-årig skogsmulle? :confused:


Samma här.
"Säljes pga. osämja i flocken" Om köparen också får osämja i flocken då?

Fast personen anger ju varför det är osämja i flocken? Den här hästen hoppar på stona, fullt rimligt att nämna det i annonsen så fler kan sålla bort. :) sen är priset lite väl saftigt med tanke på vad den kan och ålder:)
 
Fast personen anger ju varför det är osämja i flocken? Den här hästen hoppar på stona, fullt rimligt att nämna det i annonsen så fler kan sålla bort. :) sen är priset lite väl saftigt med tanke på vad den kan och ålder:)
Nja, jag tolkade det som att den säljs för att det är osämja i flocken OCH att den inte kan gå med ston.
"Högrangad (kan variera beroende på flock) kan ej gå med ston (betäcker)" och sedan " SÄLJES PGA OSÄMJA I FLOCKEN, OCH VI HAR STON HÄR".
Det låter som två separata saker.

Fast oavsett vilket så missar du ju poängen. Det är inte texten om ston som är problemet.
Man kan inte sälja en häst och kräva att den inte får säljas vidare. Det är så dumt och undrar man som säljare varför det är orimligt är det ju bara för en att titta på sig själv.
Är det noga att hästen inte får flytta vidare, så får man lämna ut den på foder och avliva den om fodervärden inte kan behålla den.
 
Nja, jag tolkade det som att den säljs för att det är osämja i flocken OCH att den inte kan gå med ston.
"Högrangad (kan variera beroende på flock) kan ej gå med ston (betäcker)" och sedan " SÄLJES PGA OSÄMJA I FLOCKEN, OCH VI HAR STON HÄR".
Det låter som två separata saker.

Fast oavsett vilket så missar du ju poängen. Det är inte texten om ston som är problemet.
Man kan inte sälja en häst och kräva att den inte får säljas vidare. Det är så dumt och undrar man som säljare varför det är orimligt är det ju bara för en att titta på sig själv.
Är det noga att hästen inte får flytta vidare, så får man lämna ut den på foder och avliva den om fodervärden inte kan behålla den.
Och med det nicket dessutom :D
 
Nja, jag tolkade det som att den säljs för att det är osämja i flocken OCH att den inte kan gå med ston.
"Högrangad (kan variera beroende på flock) kan ej gå med ston (betäcker)" och sedan " SÄLJES PGA OSÄMJA I FLOCKEN, OCH VI HAR STON HÄR".
Det låter som två separata saker.

Fast oavsett vilket så missar du ju poängen. Det är inte texten om ston som är problemet.
Man kan inte sälja en häst och kräva att den inte får säljas vidare. Det är så dumt och undrar man som säljare varför det är orimligt är det ju bara för en att titta på sig själv.
Är det noga att hästen inte får flytta vidare, så får man lämna ut den på foder och avliva den om fodervärden inte kan behålla den.

Det verkar vara en annonsör som inte riktigt har koll på läget.
Sälja en 23-åring med "många år kvar". Ja, om man har tur. Eller, om man har otur, så får den ålderskrämpor imorgon. De flesta lär ju inte hålla för normal ridning, ens skogsmulleri, längre än 25 år även om det finns ett fåtal individer som gör det.
Och 30-55 tusen för yngre förmågor. Jo, 30 absolut. Men 55 kan nog inte ses som ett normalt pris för fjordingar.

Den hästen blir nog inte såld på länge även om jag tror att priset (på hastnet, då, där hsäten också annosneras ut) ligger på 16000kr.
På hastnet vill annonsören inte skriva hästens namn heller.
 
Lite som när jag första gången hörde någon säga ostabil istället för instabil.
Jag vet att det numera anses vedertaget men för mig låter det som att personen har dålig koll på språket.
Vet inte om detta stämmer mer ostabilt tänker jag mig mer at saker kan vara.
”Det ser lite ostabilt ut”.
Medan instabilt är mer på ett personligt plan. ”Han är lite instabil”
 
Många som vill sälja två hästar till samma köpare eftersom de två tydligen är oskiljaktiga. Vanligt att åtminstone den ena är både gammal, oridbar och har diverse krämpor. Varför skulle någon vilja ha en sådan häst även om man s a s får den på köpet?
 
Många som vill sälja två hästar till samma köpare eftersom de två tydligen är oskiljaktiga. Vanligt att åtminstone den ena är både gammal, oridbar och har diverse krämpor. Varför skulle någon vilja ha en sådan häst även om man s a s får den på köpet?
Precis, blir ju dubbla kostnader för allt; foder, hovslagare osv även om du har eget stall och ’slipper’ boxhyra.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
33 34 35
Svar
694
· Visningar
50 965
Senast: Puffindog
·
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
1 974
Senast: Takire
·
Hästmänniskan Jag har letat efter en lämplig medryttare en tid nu. Verkar helt omöjligt. Då har jag ändå två välridna, normalvakna och helt...
Svar
16
· Visningar
1 778
Senast: Unafraid
·
Skola & Jobb Jag har annonserat på fb om att jag söker jobb. Man brukar få konstiga svar. Ibland går det inte att få svar på frågor man har om jobbet...
Svar
2
· Visningar
589
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp