Annonsera mera V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu är tydligen annonsen borttagen pga alla "haters" som inte tyckte hästen förtjänade ett hem :banghead: ja för det var ju inte så att dom tänkte på hästens bästa

Det är alltid någon annans fel. Jag köpte nästan en häst en gång (för ca 75-80 000). Efter lite detektivarbete lyckades jag däremot få fram att den hade en gammal skada som gjorde den inte funkade som tävlingshäst, och att den sjukt oseriösa försäljaren hade köpt den som sällskapshäst för 5000 bara någon månad innan.

När jag konfronterade henne skrev hon "Det finns flera andra hästar utlagda för 5000, ska dom också DÖ DÅ tycker du!!!!?!". Eh.. nä, bara inte säljas som tävlingshästar för 16 ggr pengarna.
 
Häst född 2008 säljes som "framtida hoppstjärna eller till avel" (inget om stammen i annonsen), 80 000 kr. Annonsen innehåller förmaningar om att man ska komma och träffa hästen, att filmsamlare undanbedes (inga filmer i annonsen) och att priset minsann kommer stiga i takt med placeringarna. Sedan upplyses man om att hästen på den suddiga mobilbilden (en enda bild) är hästens mamma. :confused:
 
Häst född 2008 säljes som "framtida hoppstjärna eller till avel" (inget om stammen i annonsen), 80 000 kr. Annonsen innehåller förmaningar om att man ska komma och träffa hästen, att filmsamlare undanbedes (inga filmer i annonsen) och att priset minsann kommer stiga i takt med placeringarna. Sedan upplyses man om att hästen på den suddiga mobilbilden (en enda bild) är hästens mamma. :confused:

Lite som de annonserna där ston säljs som avelston med "extremt" bra stam och så skrivs inte stammen ut🙄
 
Rubrik: Mindre sportig häst med bra stam.
Kommatecknet är mer betydelsefullt än man kan tro. Om nu inte hästen ifråga är osportig helt enkelt.
Rubrik: Mindre sportig häst med bra stam.
Kommatecknet är mer betydelsefullt än man kan tro. Om nu inte hästen ifråga är osportig helt enkelt.

En sådan häst skulle passa osportiga mig jättebra! Då kan vi lufsa i skogen i lugn och ro tillsammans :laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
32 33 34
Svar
667
· Visningar
46 492
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
1 932
Senast: Takire
·
Hästmänniskan Jag har letat efter en lämplig medryttare en tid nu. Verkar helt omöjligt. Då har jag ändå två välridna, normalvakna och helt...
Svar
16
· Visningar
1 720
Senast: Unafraid
·
Skola & Jobb Jag har annonserat på fb om att jag söker jobb. Man brukar få konstiga svar. Ibland går det inte att få svar på frågor man har om jobbet...
Svar
2
· Visningar
571
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp