Annonsera mera V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vet inte om detta stämmer mer ostabilt tänker jag mig mer at saker kan vara.
”Det ser lite ostabilt ut”.
Medan instabilt är mer på ett personligt plan. ”Han är lite instabil”

Jag hade aldrig hört någon använda ordet innan jag för ett par år sedan var på guidad visning av regalskeppet Vasa och den unge guiden hela tiden pratade om att skeppet var ostabilt och jag fick bita mig i tungan för att inte ropa instabilt varje gång. Har sedan hört unga personer använda det men aldrig folk i min egen ålder.

Instabil är en synonym till bl a rank, vilket ju Vasa var.
 
Jag undrar varför man skriver i en annons att en häst är född ett visst år när det går att kolla upp på blup att den är två år äldre?
Enligt annonsen är den född 2000 men blup säger 1998.

Av samma skäl som man skriver "åttaårig valack" men anger födelseår till 2010. Man har inte koll på matematik och årtal... fast det är löjligt slarvigt att inte bry sig om att få siffrorna rätt.
 
Av samma skäl som man skriver "åttaårig valack" men anger födelseår till 2010. Man har inte koll på matematik och årtal... fast det är löjligt slarvigt att inte bry sig om att få siffrorna rätt.

Den invändningen kan jag förstå, även om jag själv är väldigt snabb på huvudräkning. Men här står det födelseår 2000, det krävs ju ingen räkning för att kunna uppge rätt födelseår.
 
Jag undrar varför man skriver i en annons att en häst är född ett visst år när det går att kolla upp på blup att den är två år äldre?
Enligt annonsen är den född 2000 men blup säger 1998.
Som min första häst, i annonsen uppgavs han vara född 2006 men enligt passet 2007. Sen visade ju sig passet vara fel när han skulle tilläggsregistreras så jag fick ta ut veterinär och göra uppskattning enligt tänderna. Hennes uppskattning - född 2009. Inte många siffror rätt där O_o
 
"Ingen som är intresserad av min kille"

Det är annonstexten.
Och på bilden en långhårig omusklad oborstad häst, tror jag i alla fall, skulle kunna lika gärna kunna vara en mula då man ser inte huvudet för bilden är tagen snett framifrån och hästen står med ett grimskaft i ansiktet och huvudet nerkört i en hink.

Jag förstår varför vissa har svårt att få intressenter på sin hästar...

I samma grupp: Någon ifrågasätter varför så många frågar säljare om mankhöjd. "Är nyfiken på hur ni tänker när ni anser att mankhöjden spelar roll? Jag trodde kemin med hästen var det viktiga?" :banghead:
 
Från en hästannons.. 😂

hon reagerar mycket bra på ben och sitthjälpmedel. Hon har aldrig skjutits hårt eller över hoppade.

Super lätthållare, behöver inte underhåll, och är ljud även barfota. Jag har tagit henne ut på spåren runt vår gård regelbundet och ut till Cypress Hills några gånger. Calgary är bra på utställningar, och har gjort ponnyklubb och lite land med tidigare ägare. Hon har lärt mig så mycket, och hon är redo att ta med en annan ryttare!

Priset är förhandlingsbart till ett bra hem. Kan ordna filtar och lite tack för att gå med henne.
 
Från en hästannons.. 😂

hon reagerar mycket bra på ben och sitthjälpmedel. Hon har aldrig skjutits hårt eller över hoppade.

Super lätthållare, behöver inte underhåll, och är ljud även barfota. Jag har tagit henne ut på spåren runt vår gård regelbundet och ut till Cypress Hills några gånger. Calgary är bra på utställningar, och har gjort ponnyklubb och lite land med tidigare ägare. Hon har lärt mig så mycket, och hon är redo att ta med en annan ryttare!

Priset är förhandlingsbart till ett bra hem. Kan ordna filtar och lite tack för att gå med henne.
Jösses vilken googleöversättning! :laugh:
 
Hittade en 30-årig fjordhäst till salu via myndighet. Långhårig som bara den men såg väldigt snäll ut. Flera som kommenterat att den kan ha ppid?
Den häststackarn borde få somna in istället för att behöva flytta, anser jag.
Säljes för myndighet

Fjording på 30 år
”I sina bästa år”
”Ser inte ut att vara en dag över 17”


Men alltså :cry:

Dags att anmäla kronkalle för djurplågeri tror jag... :mad:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
33 34 35
Svar
694
· Visningar
50 905
Senast: Puffindog
·
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
1 969
Senast: Takire
·
Hästmänniskan Jag har letat efter en lämplig medryttare en tid nu. Verkar helt omöjligt. Då har jag ändå två välridna, normalvakna och helt...
Svar
16
· Visningar
1 776
Senast: Unafraid
·
Skola & Jobb Jag har annonserat på fb om att jag söker jobb. Man brukar få konstiga svar. Ibland går det inte att få svar på frågor man har om jobbet...
Svar
2
· Visningar
587
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp