Annonsera mera V

Status
Stängd för vidare inlägg.
"Underbar dressyrhäst säljes

Hej har nu bestämt mig för att sälja min bästavän. D som hon kallas är en tjej som är väldigt mjuk och arbetsvillig Som gärna jobbar för att må bra. En häst att komma långt med om man har tiden för de. D har ståt oss mig nu lite mer en ett halv år. Och från att ha aldrig blivit riden till att tävla dressyr i LC men bra resultat bevisar bara att hon vill lära sig och att hon har stora chanser att komma långt. D har väldigt fina gångarter men galoppen är ett plus. Jag söker dig som rider med mjuka händer och tar det i hästens takt. D behöver en ryttare som bara kan lägga fokuset på henne. För hon behöver nån som kan fortsätta utbilda henne vidare. Nån som kan bli hennes bästavän. Nån som kan vinna hennes hjärta. D är en tjej som har väldigt korta och mjuka sulor så hon går gärna med skor året om. D är snäll i All hantering som lasta,duscha osv. D älskar även barn och skulle aldrig göra något mot dom. D är helt trafiksäker och väldigt lätt att ta med på nya ställen."

12 årig varmblodstravare med pessoabett. 3000 kr
Ganska tydligt att folk har rätt olika syn på vad en" dressyrhäst" är.
Och "bästa vän" efter ett halvår. 🤔
 
Är det ponnys och man bara vill ha sällskapshäst så varför inte? Vissa tävlas ju fortfarande vid den åldern.
Chansen att en seriös människa ska vilja köpa två sällskapshästar är extremt liten.
När det dessutom skrivs att de bara säljs till sällskap och ingen form av motion kan man nog dra slutsatsen att det inte rör sig om ett par fräscha tävlingshästar.

Jag tycker inte att man säljer vidare två gamla hästar, varav en 25, som dessutom inte går att rida eller köra och det står jag fast vid.
 
Chansen att en seriös människa ska vilja köpa två sällskapshästar är extremt liten.
När det dessutom skrivs att de bara säljs till sällskap och ingen form av motion kan man nog dra slutsatsen att det inte rör sig om ett par fräscha tävlingshästar.

Jag tycker inte att man säljer vidare två gamla hästar, varav en 25, som dessutom inte går att rida eller köra och det står jag fast vid.

Skulle jag ha behovet skulle jag faktiskt kunna ta två sådana hästar utan att de för den skull skulle gå att rida. För vissa så som jag som inte är helt kuranta i kroppen kan det vara skönt att ha något att göra, pyssla med och kanske leda runt barnbarnet några varv runt gårdsplanen. Fördelen med så gamla hästar är ju att man inte binder upp sig på samma sätt som med en ung häst.
 
Peassåa bett 11.5 pris 100 kr knappt använd.
Bredong bett 11,5 pris 60 kr
Trav bette 12.5 på guld fägat mitt 60 kr
Parellbette 11.5 85kr
Martingall 100kr svart har jag full
Halsförlängning 55 kr

Först till kvarn gäller ...Har swich.

Funderar på en halsförlängning till shettisen :up::up: undrar om de har benförlängning också? Vore intressant till vår lite kortbenta d-ponny. Bra priser ju! :up::D
 
Skulle jag ha behovet skulle jag faktiskt kunna ta två sådana hästar utan att de för den skull skulle gå att rida. För vissa så som jag som inte är helt kuranta i kroppen kan det vara skönt att ha något att göra, pyssla med och kanske leda runt barnbarnet några varv runt gårdsplanen. Fördelen med så gamla hästar är ju att man inte binder upp sig på samma sätt som med en ung häst.
Att man själv kan tänka sig något är tyvärr inte representativt för majoritet och verklighet.
Skänkeshästar är ett annat exempel. Givetvis finns det gratishästar som får det lika fantastiskt som vilken häst som helst - vi har själv två. Eller den sortens problemhästar som är direkt farliga för människor. Visst finns det de som får det bra i kunniga, erfarna hem. Men risken är överhängande att de inte får det.
Visst kan även en yngre/frisk/snäll/dyrare häst hamna rejält fel, men återigen. Riskfaktorn är avsevärt mindre.

När en häst är 25, den åldern då saker oftast går väldigt fort utför när de ofta utan förvarning börjar göra det, så tycker jag inte heller att det handlar bara om vad man själv som människa kan erbjuda. Utan om vad hästen mår bra av och klarar av.
Jag tycker inte att man utsätter så gamla hästar för den stress ett miljö/foder/flock/rutinbyte innebär.

Allt sådant här tror jag att de flesta säljare vet. Men tyvärr brukar det i slutändan vara viktigare för dem att hitta en lösning för att slippa fatta ett beslut som bara är jobbigt för dem själva.
 
Senast ändrad:
Att man själv kan tänka sig något är tyvärr inte representativt för majoritet och verklighet.
Skänkeshästar är ett annat exempel. Givetvis finns det gratishästar som får det lika fantastiskt som vilken häst som helst - vi har själv två. Eller den sortens problemhästar som är direkt farliga för människor. Visst finns det de som får det bra i kunniga, erfarna hem. Men risken är överhängande att de inte får det.
Visst kan även en yngre/frisk/snäll/dyrare häst hamna rejält fel, men återigen. Riskfaktorn är avsevärt mindre.

När en häst är 25, den åldern då saker oftast går väldigt fort utför när de ofta utan förvarning börjar göra det, så tycker jag inte heller att det handlar bara om vad man själv som människa kan erbjuda. Utan om vad hästen mår bra av och klarar av.
Jag tycker inte att man utsätter så gamla hästar för den stress ett miljö/foder/flock/rutinbyte innebär.

Allt sådant här tror jag att de flesta säljare vet. Men tyvärr brukar det i slutändan vara viktigare för dem att hitta en lösning för att slippa fatta ett beslut som bara är jobbigt för dem själva.
För att inte tala om hur dyrt det ofta är att hålla en äldre häst och sedan avlivningen och någon form av omhändertagande av kroppen.
Det är Både dyrt och besvärligt vilket kanske vissa glömmer bort om man vill ta hand om en gammal häst.
Och är avskräckande för dom som tänker på det. Samt idiotiskt av de som försöker skyffla över det på någon annan.
 
Att man själv kan tänka sig något är tyvärr inte representativt för majoritet och verklighet.
Skänkeshästar är ett annat exempel. Givetvis finns det gratishästar som får det lika fantastiskt som vilken häst som helst - vi har själv två. Eller den sortens problemhästar som är direkt farliga för människor. Visst finns det de som får det bra i kunniga, erfarna hem. Men risken är överhängande att de inte får det.
Visst kan även en yngre/frisk/snäll/dyrare häst hamna rejält fel, men återigen. Riskfaktorn är avsevärt mindre.

När en häst är 25, den åldern då saker oftast går väldigt fort utför när de ofta utan förvarning börjar göra det, så tycker jag inte heller att det handlar bara om vad man själv som människa kan erbjuda. Utan om vad hästen mår bra av och klarar av.
Jag tycker inte att man utsätter så gamla hästar för den stress ett miljö/foder/flock/rutinbyte innebär.

Allt sådant här tror jag att de flesta säljare vet. Men tyvärr brukar det i slutändan vara viktigare för dem att hitta en lösning för att slippa fatta ett beslut som bara är jobbigt för dem själva.

Precis så tänker jag också. Mitt sätt att resonera utgår ifrån hästens situation och hur det blir för en gammal häst att byta miljö och människor. Jag utgår inte ifrån ifall hästen uppfyller mina behov och ifall jag kan ha någon nytta av den.
 
En person söker en islandshäst att ha som mor- och dotter häst.
Förutom att hästen ska vara snäll och viktbärande så ska den ha tydliga och separerade gångarter, vara helt frisk, inte ha exem, vara trafiksäker, snäll i all hantering och ha bra och fina hovar.
Den måste också vara vaccinerad, försäkrad och veterinärbesiktigad. Dessutom ser man gärna att utprovad, välsittande sadel följer med och att den ska finnas i ett visst län (nära köparen).
Maxpris 30.000: :idea::idea:

Något säger mig att personen inte kommer hitta någon häst med de premisserna. :cool:
 
En person söker en islandshäst att ha som mor- och dotter häst.
Förutom att hästen ska vara snäll och viktbärande så ska den ha tydliga och separerade gångarter, vara helt frisk, inte ha exem, vara trafiksäker, snäll i all hantering och ha bra och fina hovar.
Den måste också vara vaccinerad, försäkrad och veterinärbesiktigad. Dessutom ser man gärna att utprovad, välsittande sadel följer med och att den ska finnas i ett visst län (nära köparen).
Maxpris 30.000: :idea::idea:

Något säger mig att personen inte kommer hitta någon häst med de premisserna. :cool:
Den läste jag, dessutom skulle den vara lämplig till mor och 4 st relativt små döttrar.
 
En person söker en islandshäst att ha som mor- och dotter häst.
Förutom att hästen ska vara snäll och viktbärande så ska den ha tydliga och separerade gångarter, vara helt frisk, inte ha exem, vara trafiksäker, snäll i all hantering och ha bra och fina hovar.
Den måste också vara vaccinerad, försäkrad och veterinärbesiktigad. Dessutom ser man gärna att utprovad, välsittande sadel följer med och att den ska finnas i ett visst län (nära köparen).
Maxpris 30.000: :idea::idea:

Något säger mig att personen inte kommer hitta någon häst med de premisserna. :cool:
Det skulle kunna vara min häst som de beskriver och 30 000 hade varit ett bra pris för honom.
Det enda jag tror att köparna kan se som ett problem är att han är 23 år gammal och pensionerad :angel:

(Och om någon undrar så är han absolut inte till salu.)
 
Annons med bla. ridbyxor. Bild på byxorna. Står inget om storlek, pris och i annonsen står att bilderna inte visar färgerna på byxorna rätt.
Jag skriver och frågar vad det är för storlek och vad den rätta färgen är?
Svar: Skicka PM
🙄:meh::banghead:
....eller så svarar du bara? troligtvis är det fler som undrar vad det är för storlek och färg.

Varför, snälla VARFÖR, skriver inte folk ut sån enkel info som storlek, pris m.m. utan då ska man skicka PM för basic info.
Nej, jag kommer inte skicka något PM om detta.
 
Annons med bla. ridbyxor. Bild på byxorna. Står inget om storlek, pris och i annonsen står att bilderna inte visar färgerna på byxorna rätt.
Jag skriver och frågar vad det är för storlek och vad den rätta färgen är?
Svar: Skicka PM
🙄:meh::banghead:
....eller så svarar du bara? troligtvis är det fler som undrar vad det är för storlek och färg.

Varför, snälla VARFÖR, skriver inte folk ut sån enkel info som storlek, pris m.m. utan då ska man skicka PM för basic info.
Nej, jag kommer inte skicka något PM om detta.
Ja jag blir också galen på det där, skicka pm för mer info eller skicka pm vid intresse... skriv det direkt istället eller söker du brevvänner ..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
33 34 35
Svar
694
· Visningar
50 862
Senast: Puffindog
·
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
1 965
Senast: Takire
·
Hästmänniskan Jag har letat efter en lämplig medryttare en tid nu. Verkar helt omöjligt. Då har jag ändå två välridna, normalvakna och helt...
Svar
16
· Visningar
1 771
Senast: Unafraid
·
Skola & Jobb Jag har annonserat på fb om att jag söker jobb. Man brukar få konstiga svar. Ibland går det inte att få svar på frågor man har om jobbet...
Svar
2
· Visningar
584
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Jättehungrig katt
  • Kattbilder #9
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp