Annonsera mera V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så fult!

Jag har varit med om att man svarat på min annons med tydligt utskrivet max-pristak och sen när jag provridit hästen och bestämt mig kostar den 100k(!) mer än mitt maxtak, och säljaren blir SUR på mig. Tackade för mig och gick och kände mig lite grinig. Så jag skickade ett rätt syrligt mail om att det här kändes inte så trevligt, att DE svarade på MIN annons med utskrivet maxtak och att jag utgår ifrån att de läst annonsen. Sen skrev jag att jag gillade hästen och beskrev vad jag kunde erbjuda den.

Efter ett par dagar fick jag svar och erbjudande om att köpa den för mitt maxtak - men då hade jag bestämt mig för en annan.

Det där märker jag dock nu. Har köpes annons ute och får svar på allt möjligt. Trasiga hästar till hästar långt över mitt maxtak. Som de inte ens försöker läsa ens annonser? :confused: Ändå är min annons kort och tydlig utan massa lull som fyller ut.
 
Det är alltså mer till det än att den bara skulle vara "lite spänd" vid uppsittning? :cool:

Jag vill inte snacka en massa om andras hästar och så, men kan väl säga som så iallafall att är man lite mer hästkunnig så förstår man nog av det som framkommer i annonsen att det är lite större problem än "lite spänd", och det har man inte helt fel i att anta :cautious:
Såg att den var såld nu så jag hoppas den kommer till en väldigt kunnig och säkerhetsmedveten ny ägare.
 
Det där märker jag dock nu. Har köpes annons ute och får svar på allt möjligt. Trasiga hästar till hästar långt över mitt maxtak. Som de inte ens försöker läsa ens annonser? :confused: Ändå är min annons kort och tydlig utan massa lull som fyller ut.
Det är svårt, det där.
Vissa saker är självklart - jag menar, söker en person en häst på minst 165cm så är det inte aktuellt med en ponny.
Men är det ett år fel hit eller dit, eller är det "fel ras" men i övrigt rätt kvalifikationer så kanske det kan vara rätt häst ändå.
Eller så kanske maxtaket faktiskt är ungefärligt. Tänker jag.
 
Inte hästrelaterade men jag skrattade högt. Den människan skulle jag inte vilja hamna i vattenkrig med :crazy::D
28652
EC9234C0-9ADF-4523-A379-095CF591EF3D.jpeg
 
Halvfodervärd sökes till arab/new forrest korsning, 16 år. Han har, p g a en skada i höger fram och spatt, inte möjlighet att gå tuffa pass men klarar lättare dressyr och enklare hoppning på bra underlag. Han går 5 dagar/vecka. Snäll men ingen nybörjarhäst. Har idag 4 st medryttare då jag själv inte hinner med.
Finns i xxx utanför yyy.
1300 kr/månad.
PM för mer info, jag svarar inte på frågor i kommentarer då jag sällan är på fb!!

Vilket fynd! Dela häst med 4 (eller 5 om man räknar med ägaren) andra och få pröjsa 1300 i mån för en trasig häst 😒
 
Halvfodervärd sökes till arab/new forrest korsning, 16 år. Han har, p g a en skada i höger fram och spatt, inte möjlighet att gå tuffa pass men klarar lättare dressyr och enklare hoppning på bra underlag. Han går 5 dagar/vecka. Snäll men ingen nybörjarhäst. Har idag 4 st medryttare då jag själv inte hinner med.
Finns i xxx utanför yyy.
1300 kr/månad.
PM för mer info, jag svarar inte på frågor i kommentarer då jag sällan är på fb!!

Vilket fynd! Dela häst med 4 (eller 5 om man räknar med ägaren) andra och få pröjsa 1300 i mån för en trasig häst 😒

Det är inte meningen att halvfodervärden ska ersätta alla de där medryttarna då? Låter ju mycket enklare med en person istället för 4.
 
Det är svårt, det där.
Vissa saker är självklart - jag menar, söker en person en häst på minst 165cm så är det inte aktuellt med en ponny.

Detta är så "kul".
För ganska många år sen så sökte jag en häst runt 165-170, inte större än 170 och inte mindre än 165 alltså.. Får svar från en säljare vars häst såg trevligt men liten. Frågade minst 3 gr hur stor är hästen? Till slut så klämde hon fram att den var 155 cm men "upplevdes" större och när jag svarade tack men då är det inte intressant blev hon jättesur och mailade många arga mail. Haha!
 
"vacker 1årig häst med fina luftiga rörelser. Är en korsning mellan varmblodstravare och kallblodstravare. Båda föräldrar har fina prestationer inom travet så De borde ha en snabb växel samt styrka inom sig som kan komma bra till hands om man skulle vilja satsa på sportkörning eller varför inte distansritt. "
 
Jag kan förstå säljaren, men håller med om att det åtminstone borde finnas ordentligt med film när ordinarie ryttare rider i så fall.

Jag skulle sälja en 2.5 åring som var insutten i alla gångarter, dvs riden totalt ca 5-10 gånger, och den ena spekulanten efter den andra ringde och ville provrida. Jag sa nej, men välkomnade dem att komma och träffa hästen och titta när jag red. Givetvis fanns det film från ridning, löshoppning och longering i annonsen. De flesta förstod inte varför de inte fick provrida och trodde det var något skumt. Det var inget skumt alls, men jag ville inte riskera att en så "grön" häst blev utsatt för någon klantighet. Förstår man inte det så är man inte lämplig att ha unghästar, och går därför bort som köpare (av unghästar) hos mig.
Smidigt sätt att sålla köpare på.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
33 34 35
Svar
694
· Visningar
50 687
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
1 956
Senast: Takire
·
Hästmänniskan Jag har letat efter en lämplig medryttare en tid nu. Verkar helt omöjligt. Då har jag ändå två välridna, normalvakna och helt...
Svar
16
· Visningar
1 756
Senast: Unafraid
·
Skola & Jobb Jag har annonserat på fb om att jag söker jobb. Man brukar få konstiga svar. Ibland går det inte att få svar på frågor man har om jobbet...
Svar
2
· Visningar
582
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp