Annonsera mera V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Utrop 135kr, utan frakt inräknat...
30195
 
"En fin Tysk ridponny valack, född 2011, e: FS Dior's Daikiri, ue: FS Champion De Luxe med erfarenhet från både terräng, hoppning och dressyr. En ponny som alltid drar blickar och positiva kommentarer till sig. En jättesnäll kille som lyfter upp lite längre ryttare. Ponnyn är en riktig läromästare med placeringar upp till nationella FEI-klasser och tog även placering i vår första hopptävling tillsammans för några helger sen. Han är snäll i all hantering så som klippa, lasta, sko, duscha mm. Utrustning så som bla. dressyrsadel ingår i priset."
*bilder på en fin isabell ponny med otroliga gångarter och kandar*

Pris? 80.000.
:angel:
 
Senast ändrad:
"En fin Tysk ridponny valack, född 2011, e: FS Dior's Daikiri, ue: FS Champion De Luxe med erfarenhet från både terräng, hoppning och dressyr. En ponny som alltid drar blickar och positiva kommentarer till sig. En jättesnäll kille som lyfter upp lite längre ryttare. Ponnyn är en riktig läromästare med placeringar upp till nationella FEI-klasser och tog även placering i vår första hopptävling tillsammans för några helger sen. Han är snäll i all hantering så som klippa, lasta, sko, duscha mm. Utrustning så som bla. dressyrsadel ingår i priset."
*bilder på en fin isabell ponny med otroliga gångarter och kandar*

Pris? 80.000.
:angel:
Kanske har fel, kanske är det en riktig häst, men vet inte varför den kostar 80 om den placerat sig i nationell fei och hoppning och är frisk? :crazy:

(fanns inte på tdb näj, har kontaktat ägaren av annonsen och bett dom ta ner)
 
Senast ändrad:
Såg en annons om ett (svenskfött) islandssto med eksem, fått 4 fina avkommor enligt annonsen. Ska man ens avla på svenskfödda ston med eksem?
Hursomhelst, hästen är 21 år och priset är "reducerat" till 25.000... :cautious:
Nej, det ska man inte.
Enligt JBV är eksem en sådan avkomma att individen inte ska användas i avel. Men det sladdas en del på den saken hos vissa uppfödare av islandshästar.
 
Valack född -89 bortskänkes.

Ser pigg och välmående ut på bilderna men seriöst, varför ska en så gammal häst behöva flytta? :cry:
Kompisen köpte precis en 30årig ponny från ridskola :( kände lite, hur fan tänkte hon där? Hästen kanske inte ens lever tills hon får hem den. Hur förklarar hon för lilla tösen när ponnyn kanske trillar ihop och dör efter några veckor eller månader? Alltså klart att hon vill ha en lugn och trygg ponny men en 30åring känns ganska korkat. Synd om hästen åxå att behöva flytta. Kunde inte ridskolan tagit bort hästen i stället om den inte kan vara kvar?
 
Samt åtminstone tinker, mustang och fjordhäst. :angel:
usch då.
Sedan tror jag i ärlighetens namn att det ibland beror på att stoägare faktiskt inte har koll. När det gäller hingstar är det ju "enklare" eftersom hingstarna visas och då kan kasseras. Många ston visas ju aldrig men används ändå för avel/fölproduktion.
 
Kompisen köpte precis en 30årig ponny från ridskola :( kände lite, hur fan tänkte hon där? Hästen kanske inte ens lever tills hon får hem den. Hur förklarar hon för lilla tösen när ponnyn kanske trillar ihop och dör efter några veckor eller månader? Alltså klart att hon vill ha en lugn och trygg ponny men en 30åring känns ganska korkat. Synd om hästen åxå att behöva flytta. Kunde inte ridskolan tagit bort hästen i stället om den inte kan vara kvar?
Om det är korkat eller inte, beror ju på vad man betalade för hästen. Säg att man gav ett par tusenlappar och hästen håller i 1-2 år. Helt OK årskostnad gällande inköpspris - om du jämför med ett "halvblod" som man köper för 100.000kr. Den skulle behöva överleva i 50 år för att ge samma pris utslaget per livsår man får ha den.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
33 34 35
Svar
694
· Visningar
50 721
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
1 959
Senast: Takire
·
Hästmänniskan Jag har letat efter en lämplig medryttare en tid nu. Verkar helt omöjligt. Då har jag ändå två välridna, normalvakna och helt...
Svar
16
· Visningar
1 756
Senast: Unafraid
·
Skola & Jobb Jag har annonserat på fb om att jag söker jobb. Man brukar få konstiga svar. Ibland går det inte att få svar på frågor man har om jobbet...
Svar
2
· Visningar
582
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp