Annonsera mera V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min ponny var inte vaccinerad av förra ägarna när jag köpte honom. "Det kunde ge fång".
Behöver jag säga att jag vaccinerade honom när han kom i min ägo?
Dessutom hade de ändå missat att han haft fång, två olika hovslagare sa att han haft det senaste 6-12 månaderna när jag köpte honom, men enligt förra ägaren hade han inte alls haft det :(.
Man har väl i fåtal samband rent empiriskt sett att i samband med vaccination får vissa hästar fång.
Men med tanke på hur många tusentals (miljoner?) hästar som vaccineras världen över så hade jag aldrig vågat skippa det bara "för att".
Stackars ponny, vilken tur du köpte honom!
 
Funderar på hur vissa tänker när dom fotograferar hästen dom ska sälja.

Annons 1, bild tagen på häst uppställd i gången, det är väl inte så illa om det inte var så att det är på hyfsat långt avstånd och bakifrån 😅 tror det är en fjording, dock av uppenbar orsak lite svårt att se, ras står ej i texten heller.

Annons 2, en kille som tagit en selfie, han ser man väldigt väl och bakom honom skymtas ett hästhuvud.

Enda bilderna som fanns i annonserna och i båda texter i annonserna skriver dom om sina fina hästar dom tycker så mkt om?! 🤔
 
Snäll 5-årig hopphäst.
LA dressyr inte tävlad i hoppning i nuvarande hemmet, men tävlad innan (Den är 5 år hur mycket kan den ha tävlat?)
En film på en häst som travar i en knölig hage.
Står för närvarande på boxvila pga avtrampad sko.

Pris 120000. Billigare vid snabb affär. :eek:

Varför lägger man upp en annons på en häst som inte kan visas????
 
Snäll 5-årig hopphäst.
LA dressyr inte tävlad i hoppning i nuvarande hemmet, men tävlad innan (Den är 5 år hur mycket kan den ha tävlat?)
En film på en häst som travar i en knölig hage.
Står för närvarande på boxvila pga avtrampad sko.

Pris 120000. Billigare vid snabb affär. :eek:

Varför lägger man upp en annons på en häst som inte kan visas????

Verkar som att man verkligen vill bli av med hästen, men det låter som att det finns begravda hundar. Först prioriteras ett bra hem, då kan man dra ner priset. Sen kommer priset att öka i takt med utbildning. Sen kan den inte utbildas för den har boxvila pga avtrampad sko. Men varför fixar man inte det innan man annonserar, och vad är det för skada egentligen, hela hoven måste ju ha gått sönder om den måste boxvila efter en tappad sko?
Finns inte heller på blup eller i blå basen under det namnet vilket alltid gör mig misstänksam.
 
Verkar som att man verkligen vill bli av med hästen, men det låter som att det finns begravda hundar. Först prioriteras ett bra hem, då kan man dra ner priset. Sen kommer priset att öka i takt med utbildning. Sen kan den inte utbildas för den har boxvila pga avtrampad sko. Men varför fixar man inte det innan man annonserar, och vad är det för skada egentligen, hela hoven måste ju ha gått sönder om den måste boxvila efter en tappad sko?
Finns inte heller på blup eller i blå basen under det namnet vilket alltid gör mig misstänksam.

Det är intressant det där med "priset ökar i takt med utbildning" för väldigt ofta handlar det om hästar man uppenbarligen inte lagt tid på att utbilda utan som man bara ridit i skogen med. Om man KAN utbilda hästen varför gör man då inte det förrän den ska säljas? 🤔
 
Det är intressant det där med "priset ökar i takt med utbildning" för väldigt ofta handlar det om hästar man uppenbarligen inte lagt tid på att utbilda utan som man bara ridit i skogen med. Om man KAN utbilda hästen varför gör man då inte det förrän den ska säljas? 🤔
Antar att det handlar lite om ”skynda er att köpa nu medan hästen är billigare” även fast man kanske inte vidareutbildar den så mycket ändå om den bara gått som skogsmulle innan. Men kan bara hålla med om att det är konstigt att inte utbildat den innan:cautious:
 
Någon vill ha medryttare två dagar i veckan för 2000:-. Det står vilka för- och eftermiddar som är lediga och vad medryttaren ska göra. Inte ett ord om vilka egenskaper medryttaren ska ha eller om hästen, vad den kan och hur den är. Det är en bild på hästen som ser jätteskum ut. Skulle kunna vara en frieser. Frambenen ser extremt mycket kortare ut än bakbenen och ryggen ser sänkt ut och korset ser ut att vara mycket högre än manken.

Förutom att annonsören ger intryck av att bara bry sig om pengar, inte hästen, ser hästen så vanskapt ut att man inte vill sätta sig på den.
 
Någon vill ha medryttare två dagar i veckan för 2000:-. Det står vilka för- och eftermiddar som är lediga och vad medryttaren ska göra. Inte ett ord om vilka egenskaper medryttaren ska ha eller om hästen, vad den kan och hur den är. Det är en bild på hästen som ser jätteskum ut. Skulle kunna vara en frieser. Frambenen ser extremt mycket kortare ut än bakbenen och ryggen ser sänkt ut och korset ser ut att vara mycket högre än manken.

Förutom att annonsören ger intryck av att bara bry sig om pengar, inte hästen, ser hästen så vanskapt ut att man inte vill sätta sig på den.
Det där låter mer som hästuthyrning.
 
Någon vill ha medryttare två dagar i veckan för 2000:-. Det står vilka för- och eftermiddar som är lediga och vad medryttaren ska göra. Inte ett ord om vilka egenskaper medryttaren ska ha eller om hästen, vad den kan och hur den är. Det är en bild på hästen som ser jätteskum ut. Skulle kunna vara en frieser. Frambenen ser extremt mycket kortare ut än bakbenen och ryggen ser sänkt ut och korset ser ut att vara mycket högre än manken.

Förutom att annonsören ger intryck av att bara bry sig om pengar, inte hästen, ser hästen så vanskapt ut att man inte vill sätta sig på den.

Ser nu att annonsören har tänkt efter (eller läst detta) och ändrat lite i annonsen. Nu står det kön, mankhöjd och utbildningsnivå, och att medryttaren ska bo eller jobba i närheten. Men fortfarande ska man ha en förmiddag eller eftermiddag på bestämda dagar. Känns väldigt snävt.

Jag har inget emot att man tar betalt för medryttare men skulle jag själv betala 2000 i månaden som medis skulle jag vilja ha en högre utbildad häst och mer frihet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
33 34 35
Svar
694
· Visningar
50 728
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
1 960
Senast: Takire
·
Hästmänniskan Jag har letat efter en lämplig medryttare en tid nu. Verkar helt omöjligt. Då har jag ändå två välridna, normalvakna och helt...
Svar
16
· Visningar
1 756
Senast: Unafraid
·
Skola & Jobb Jag har annonserat på fb om att jag söker jobb. Man brukar få konstiga svar. Ibland går det inte att få svar på frågor man har om jobbet...
Svar
2
· Visningar
582
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp