Annonsera mera V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ridponny överlåtes, född 1993. Står i annonsen att hon med fördel kan betäckas för hon är pigg pch fräsch. Är inte 26 år lite väl gammalt även för en ponny..? Går tydligen med föl vid sidan i nuläget.
 
Ridponny överlåtes, född 1993. Står i annonsen att hon med fördel kan betäckas för hon är pigg pch fräsch. Är inte 26 år lite väl gammalt även för en ponny..? Går tydligen med föl vid sidan i nuläget.
Så länge stoet mår bra så är det väl ok, sen kan jag själv tycks att få föl när den är 27/28 är lite väl gammalt.
 
Hm, gör jag något annat än läser annonser?! :D

Nåja, ytterligare en annons som väcker fler frågor än svar :laugh:

32050
 
Ser nu att annonsören har tänkt efter (eller läst detta) och ändrat lite i annonsen. Nu står det kön, mankhöjd och utbildningsnivå, och att medryttaren ska bo eller jobba i närheten. Men fortfarande ska man ha en förmiddag eller eftermiddag på bestämda dagar. Känns väldigt snävt.

Jag har inget emot att man tar betalt för medryttare men skulle jag själv betala 2000 i månaden som medis skulle jag vilja ha en högre utbildad häst och mer frihet.

Priset och det om f.m och e.m är nog för att den står på ryttis. Kostar det inte typ 10 loppor i månaden att stå där?. Där går ju inte heller hästarna ut i hage alls vad jag förstått det så många hästar rids därför två ggr/dag så hästen åtminstone får komma ut typ 2h/dag.
Håller dock med om att hästen såg vanskapt och svankig ut och inget jag skulle betala de pengarna för.
 
Priset och det om f.m och e.m är nog för att den står på ryttis. Kostar det inte typ 10 loppor i månaden att stå där?. Där går ju inte heller hästarna ut i hage alls vad jag förstått det så många hästar rids därför två ggr/dag så hästen åtminstone får komma ut typ 2h/dag.
Håller dock med om att hästen såg vanskapt och svankig ut och inget jag skulle betala de pengarna för.

Så är det förstås, jag tänkte bara att man ville ha ut så mycket pengar som möjligt för hästen.
 
Så länge stoet mår bra så är det väl ok, sen kan jag själv tycks att få föl när den är 27/28 är lite väl gammalt.
När jag var liten, brukade en gammal travarmärr vara på bete hos oss. Hon fick nog sitt sista föl när hon var 25 tror jag, och hade haft en skaplig travkarriär själv först.
 
Blir ni inte sugna på att anlita henne?
Inget som saknas i annonsen?
Annonstexten kopierad (förutom att namnet har bytts ut till X) från blocket.
När jag söker på namnet på equipe, hittar jag ett gäng resultat på LA:3 om ca 55% (dvs sämre än jag gör med mina fjordingar)...'
(tillägg: fanns visst en start på nästan 60% också, men det är fortfarande sämre än jag gör med mina fjordingar - kanske borde imitera denna person och starta MSV C så jagk an få 53%)

Hej jag heter XXXXXXXX och är en tjej på 30 år som ger ut dressyrlektioner, men också Tillridning/vidare utbilda häst. Alla åldrar är välkomna, även alla hästar i alla möjliga raser. Jag kan även åka hem till dig. Jag är otroligt lyhörd inför både ryttare men också häst. Viktigt att förstå varje individ och hitta vägar att gå, så man finner en harmoni tillsammans, utan att tappa bort utvecklingen i dressyren. Dressyr är för mig många olika former. Beroende på va hästen är i sin utbildning. Tycker även dressyr är en väldigt bra grej att kombinera med travhästar. För att göra dom stabilare och starkare/rakare i traven. Som gör att dom håller bättre. Ni får gärna höra av er om ni har några frågor.
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
33 34 35
Svar
694
· Visningar
50 881
Senast: Puffindog
·
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
1 966
Senast: Takire
·
Hästmänniskan Jag har letat efter en lämplig medryttare en tid nu. Verkar helt omöjligt. Då har jag ändå två välridna, normalvakna och helt...
Svar
16
· Visningar
1 773
Senast: Unafraid
·
Skola & Jobb Jag har annonserat på fb om att jag söker jobb. Man brukar få konstiga svar. Ibland går det inte att få svar på frågor man har om jobbet...
Svar
2
· Visningar
585
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp