Annonsera mera V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mina föräldrar har haft sin husvagn till salu hela sommaren. En rätt dyr sak. Det var tre bilder i annonsen, en utvändigt och en suddig bild på ugnen och en lika dålig bild på micron.
Och när intressenter hört av sig och frågat om de kan få fler bilder så har min kära mor undrat vad de vill ha bilder på och klagat till mig att de är bara oseriösa intressenter som ber om mer bilder, seriösa har redan kollat upp vagnen och vet hur den ser ut...😂🙄🙈
Nu är den tack och lov såld.
 
I kategorin damn you autocorrect:

"I ridning gillar hon inte att gå på banan ytan surar, funkar att rida ut med för den lite väntar ryttaren. Lätt att tälta."


Eller så är det den perfekta hästen för den där personen som skulle ut och rida i fjällen, alltså i och med att den har så lätt för att tälta. :D
 
I en FB-grupp för SWB till salu vill en person köpa en snäll, trevlig läromästare i storleken 160-170 cm. Avslutar sin annons med "inga fantasipriser". När någon sedan frågar vad som menas med just det så svarar annonsören - "Max 40 tusen " 🙄🙄
Köpte vår precis för 35', men å andra sidan var jag på rätt plats vid rätt tillfälle.
 
I kategorin damn you autocorrect:

"I ridning gillar hon inte att gå på banan ytan surar, funkar att rida ut med för den lite väntar ryttaren. Lätt att tälta."


Eller så är det den perfekta hästen för den där personen som skulle ut och rida i fjällen, alltså i och med att den har så lätt för att tälta. :D
Kanske passar personen som ville låna en häst att rida med i fjällen? :D
 
Den här såg jag alldeles nyss och blev väldigt deppig av:

"Travarsto född 2005 ,snäll men lite misstänksam från marken men snäll i ridningen ,men ingen nybörjar häst då hon inte är super utbildad . Räddat henne från vanvård med sin kamrat och nu är det dags för henne hitta ett nytt hem och ge plats till en annan . X,brun med stjärna och tecken. Ca 162 cm ,snäll i hage med alla sorters hästar,lätt att se brunst på och låg inavel %, finns många hingstar på 10 000 nivån att betäcka med tex om man skulle vilja ge detta försök ,som kommer ge låg inavel % till avkomman . 7000 prutat och klart "

:(
 
Den här såg jag alldeles nyss och blev väldigt deppig av:

"Travarsto född 2005 ,snäll men lite misstänksam från marken men snäll i ridningen ,men ingen nybörjar häst då hon inte är super utbildad . Räddat henne från vanvård med sin kamrat och nu är det dags för henne hitta ett nytt hem och ge plats till en annan . X,brun med stjärna och tecken. Ca 162 cm ,snäll i hage med alla sorters hästar,lätt att se brunst på och låg inavel %, finns många hingstar på 10 000 nivån att betäcka med tex om man skulle vilja ge detta försök ,som kommer ge låg inavel % till avkomman . 7000 prutat och klart "

:(
Vad är det som gör dig ledsen? Att få "jobba" i avel är väl inte det sämsta? Och om man rehabiliterat en häst, så att man bedömer den som säljbar, så är väl det också bra?
 
dressyrhäst säljes för över 200 000:- den har gjort två starter förra året. i en LB och en LA, där den fått strax över respektive strax under 60%.

Två år tillbaka så är det bättre resultat i högre klasser. Har personen köpt en dyr häst för två år sedan och nu tror att den är värd lika mycket? Eller är det jag bara jag som tycker priset ligger väl högt.. (den är 12 år)
 
dressyrhäst säljes för över 200 000:- den har gjort två starter förra året. i en LB och en LA, där den fått strax över respektive strax under 60%.

Två år tillbaka så är det bättre resultat i högre klasser. Har personen köpt en dyr häst för två år sedan och nu tror att den är värd lika mycket? Eller är det jag bara jag som tycker priset ligger väl högt.. (den är 12 år)
Den kanske är högt utbildad och nuvarande ryttare för okunnig för att ta tillvara på det ? Kanske är den ändå värd det säljaren begär eftersom en duktigare ryttare lätt kan gå upp i högre klass med den ?
 
Den kanske är högt utbildad och nuvarande ryttare för okunnig för att ta tillvara på det ? Kanske är den ändå värd det säljaren begär eftersom en duktigare ryttare lätt kan gå upp i högre klass med den ?

Ja möjligt såklart. Men fanns ingen film och den enda bild på hästen var framifrån. I texten stod att den passade som läromästare. Men jag tänker nog att vill man ha de pengarna för hästen och den den ändå är välriden så kanske man ska betala någon duktig att starta den ett par gånger?
 
Ja möjligt såklart. Men fanns ingen film och den enda bild på hästen var framifrån. I texten stod att den passade som läromästare. Men jag tänker nog att vill man ha de pengarna för hästen och den den ändå är välriden så kanske man ska betala någon duktig att starta den ett par gånger?
Absolut! Kan ju göra väldigt stor skillnad.
 
"Vill du prova på att ha egen häst en period? Eller behöver du en snäll sällskapshäst för en period?

Ska åka på semester och tänkte kolla om någon vill låna min häst under tiden.
[...]

Jag kommer åka mitten på september och återvända ungefär en månad senare. Det går dock att få låna en lite längre period än så, ca 2 månader skulle vara okej."

Alltså är det bara jag som tycker det är lite märkligt att låna ut sin häst en så kort tid som en månad?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
33 34 35
Svar
694
· Visningar
50 690
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
1 956
Senast: Takire
·
Hästmänniskan Jag har letat efter en lämplig medryttare en tid nu. Verkar helt omöjligt. Då har jag ändå två välridna, normalvakna och helt...
Svar
16
· Visningar
1 756
Senast: Unafraid
·
Skola & Jobb Jag har annonserat på fb om att jag söker jobb. Man brukar få konstiga svar. Ibland går det inte att få svar på frågor man har om jobbet...
Svar
2
· Visningar
582
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Valp 2024
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Löss
  • Världscupsfinalerna

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp