Annonsera mera V

Status
Stängd för vidare inlägg.
"Det bär mig emot men jag behöver skaffa en medryttare eftersom min ekonomiska situation har blivit sämre efter att jag separerat."
Så börjar en annons efter medryttare. Om jag ska vara ärlig hade jag inte känt mig så välkommen om man bara blir sedd som ett nödvändigt ont.
Jag har haft en hel del medryttarhästar och ägarna har alltid fått mig att känna mig uppskattad och som att de är glada för min hjälp och inte enbart bidrag ekonomiskt.
 
Jag läste en annons där det stod "Ej barnhäst, ingen nybörjarhäst." På det enda fotot i annonsen sitter en unge på typ tre år på hästen... :confused:😅
Jag skrev "passar inte som barnhäst" när jag slängde ut en annons på shettisen, och slängde in en bild på när 3 åriga dottern "red". Inget konstigt med det egentligen. Han var supersnäll när dom red, men kunde hitta på en del bus i stallet och alltså ingen häst barn ska vara runt eller hantera själva. Alltså, ingen barnhäst, även om det inte var problem för vilken unge som helst att åka på honom.
 
Jag skrev "passar inte som barnhäst" när jag slängde ut en annons på shettisen, och slängde in en bild på när 3 åriga dottern "red". Inget konstigt med det egentligen. Han var supersnäll när dom red, men kunde hitta på en del bus i stallet och alltså ingen häst barn ska vara runt eller hantera själva. Alltså, ingen barnhäst, även om det inte var problem för vilken unge som helst att åka på honom.

Är du säker på det är din annons som åsyftas? :)
 
Till den här annonsören skulle jag inte vilja sälja någon häst... Känns i mina ögon som om hon bara vill ha en, inget hänsyn till att de passar ihop eller så?
20190811_172939.jpg
 
Vad händer om människan inte hittar nån som vill låna under den tiden. Åker han/hon ändå?:confused:
Jag har åkt på en långresa, min häst(ung och vila var nog ingen nackdel) fick vila och min kompis som har hästens bästa kompis tittade till hästen som var inackorderad med fullservice.
I våras var det tvärtom, hon var borta 8 veckor, hennes häst hade fullservice och jag tog hand om hästen.
Varför skulle man inte kunna åka på långresa för att man har häst?
 
Jag har åkt på en långresa, min häst(ung och vila var nog ingen nackdel) fick vila och min kompis som har hästens bästa kompis tittade till hästen som var inackorderad med fullservice.
I våras var det tvärtom, hon var borta 8 veckor, hennes häst hade fullservice och jag tog hand om hästen.
Varför skulle man inte kunna åka på långresa för att man har häst?
Klart man kan åka på långresa. Men den här ägaren ville ju hyra ut hästen och jag antog att det var för att han/hon inte har löst det med hästvakt
 
Vi har haft den ljuvliga lilla valpen en kortare tid och bott i sommarstugan men tillbaka i city känns det inte optimalt med promenader i närområdet med mycket trafik och begränsat med grönområden. Valpen klarar det finfint men det var oväntat stressigt för mig själv!
En sommarhund med andra ord. Blev det jobbigt med hund helt plötsligt? Räcker det inte med sommarkatter?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
33 34 35
Svar
694
· Visningar
50 687
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
1 956
Senast: Takire
·
Hästmänniskan Jag har letat efter en lämplig medryttare en tid nu. Verkar helt omöjligt. Då har jag ändå två välridna, normalvakna och helt...
Svar
16
· Visningar
1 756
Senast: Unafraid
·
Skola & Jobb Jag har annonserat på fb om att jag söker jobb. Man brukar få konstiga svar. Ibland går det inte att få svar på frågor man har om jobbet...
Svar
2
· Visningar
582
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Löss
  • Fjordingtråden
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp