Annonsera mera V

Status
Stängd för vidare inlägg.
elegant, vacker, tålig, lätt har handtag, utmärkt steg
Det är känt för dess flexibilitet
Det är en konstigt, mycket, du gillar det.
Mycket bra för nybörjare

Praktiskt med en häst som har handtag! Men det är bra att de varnar för att det är konstigt men att man kommer gilla det! Men det är klart att det är bra för nybörjare med handtag! Men 13000 kr är inte illa för en häst med handtag som är utbildad till MSV A.

Någon har nog använt google translate...
 
Det kan jag förstå, men det här är en hästhandlare och ingen privatperson. Tycker man borde vara lite rädd om sitt rykte när det sedan tidigare snurrar en hel del skumma historier kring denna person ;)

Ja, som handlare borde man nog skriva "finns en del problem" åtminstone.
Jag kan ha viss förståelse för om en handlare inte ser det som rimligt lönsamt att köra stora utredningar, utan hellre slumpar bort hästen billigt och slipper tids- och pengaåtgång.

Företagarna har antagligen inte råd att driva utredningar på hästarna, om det inte gäller djur som blir väldigt dyra om de är utredda och klara.
Hur de formulerar sig i sina avtal är dock en annan, om än viktig, fråga.
 
Jag fick nyss upp en annons ("sponsrat" inlägg, dvs betald marknadsföring) i mitt flöde på Facebook, från Horze. Varma, thermofodrade ridbyxor. Inget fel i sak, men när temperaturen ligger på över 30 grader ute vore det kanske en bättre investering att marknadsföra inlägg om tex de där tunna fina ridtightsen istället :angel::rofl:
 
"Letar efter heltids jobb i X/Y/Z - området till hösten men skulle kunna tänka mig att börja tidigare också.
1f60a.png
Vid intresse skulle jag kunna tänka mig att berätta mer."


Detta är alltså annonsen i sin helhet. Helt ärligt, wtf :confused::confused::confused:
 
Det här kan man ju tycka låter rätt illa.

Vi söker ny ägare till Rivoli, vår älskade ponny.
Tvåårige Rivoli – som mäter 120 cm i mankhöjd - är en lugn och pålitlig häst som alltid står stadigt på sina ben. Han behöver inte ridas så ofta och äter minimalt. Mockningen är obefintlig och ryktning sker bara när han blir riktigt dammig. Sadel följer med på köpet.


Fast sedan ser man bilden och får ju erkänna att Rivoli ser välskött och välmående ut ändå. :D

9374204936.jpg
 
Har 2 väldigt fina sadlar till salu.
En brun dressyrsadel och 1 allroundsadel.
Äldre modeller men fint skick på båda.

På bild är det en svart allroundsadel och en brun allroundsadel som ser väldigt billiga ut och ska nog inte ligga på någon häst.
Den bruna är möjligt en allround mot dressyr men en dressyrsadel är det då inte.
 
Söker en hingst för att betäcka mitt varmblodssto. Hingsten får helst vara ett halvblod, men andra raser eller korsningar är också av intresse. Mankhöjd helst över 160 cm. Vill få fram en framtida trevlig hobbyhäst för eget bruk.

Det frestar att svara på annonsen att det är betydligt enklare och billigare att köpa en till häst istället. Speciellt om man inte har fler krav än så..
 
Söker en hingst för att betäcka mitt varmblodssto. Hingsten får helst vara ett halvblod, men andra raser eller korsningar är också av intresse. Mankhöjd helst över 160 cm. Vill få fram en framtida trevlig hobbyhäst för eget bruk.

Det frestar att svara på annonsen att det är betydligt enklare och billigare att köpa en till häst istället. Speciellt om man inte har fler krav än så..
Men nej då får de ju inte en avkomma efter sin underbara häst:(
hur kan folk ens köpa en valack när man inte kan få ett föl efter den? :confused:

;):banghead:
 
Men nej då får de ju inte en avkomma efter sin underbara häst:(
hur kan folk ens köpa en valack när man inte kan få ett föl efter den? :confused:

;):banghead:
Ja inget ont om själva hästen ifråga, den är säkert jättetrevlig och älskad av sin ägare. Men man bör kanske ha i åtanke att en sån korsning inte är värd så mycket eller ens speciellt lättsåld om den inte sedan motsvarar ens förväntningar.

Jag själv är avelsintresserad och skulle gärna föda upp föl i liten skala framöver. Och här sitter jag med en valack, som jag dessutom aldrig vill sälja ;)
 
"Söker nytt hem med mycket kärlek och pyssel. Kingen 14år val. och Lisa 28år sto, travare. Båda är körda och ridna men ej på flera år. Pga. min dåliga rygg har dom hamnat på undantag och förtjänar mer omvårdnad än jag kan och orkar ge dom. Vana att gå ute året om med ligghall. Säljes endast tillsammans till ett garanterat livslångt hem"

28 år :'(. Känns som någon bara vill spara in pengar på avlivningskostnader...
Sen blir man ju lite fundersam till såna som säljer till "garanterat livslångt hem". Varför ska blivande köpare uppfylla det kravet när du uppenbarligen själv inte gör det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
33 34 35
Svar
694
· Visningar
51 030
Senast: Puffindog
·
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
1 974
Senast: Takire
·
Hästmänniskan Jag har letat efter en lämplig medryttare en tid nu. Verkar helt omöjligt. Då har jag ändå två välridna, normalvakna och helt...
Svar
16
· Visningar
1 779
Senast: Unafraid
·
Skola & Jobb Jag har annonserat på fb om att jag söker jobb. Man brukar få konstiga svar. Ibland går det inte att få svar på frågor man har om jobbet...
Svar
2
· Visningar
589
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Störiga saker vi stör oss på, del 33
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Köpa hus

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp