Annonsera mera V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Låter skumt, aldrig sett. Däremot betalt för att få rida, vilket ju känns som en fair deal. Om det nu inte är en beridare då, som tar betalt, så förstår jag inte varför det ska vara gratis att rida bara för att det är en unghäst?

Jag har sett massvis! Och brukar kommentera också...

Vill man att någon ska utbilda hästen, tycker jag det är knas att utbildaren förväntas betala. Är det ist motionsridning så kan man ta betalt, även för en unghäst. Så tänker jag iaf.
 
Jag har sett massvis! Och brukar kommentera också...

Vill man att någon ska utbilda hästen, tycker jag det är knas att utbildaren förväntas betala. Är det ist motionsridning så kan man ta betalt, även för en unghäst. Så tänker jag iaf.
Beror kanske på definitionen av ”utbilda”? För mig sker ju det liksom successivt och under varje ridpass med en ungis. Är ju inte själva utbildningen som personen får betala för att göra utan för tillgången till häst och förmånen att få rida.
 
Beror kanske på definitionen av ”utbilda”? För mig sker ju det liksom successivt och under varje ridpass med en ungis. Är ju inte själva utbildningen som personen får betala för att göra utan för tillgången till häst och förmånen att få rida.

Annonsören brukar själv kalla det för utbildning.

Man söker någon med unghästvana som kan hjälpa dem att rida in hästen, sköta alla stallsysslor på sina dagar och betala 1500:- för det.
 
Annonsören brukar själv kalla det för utbildning.

Man söker någon med unghästvana som kan hjälpa dem att rida in hästen, sköta alla stallsysslor på sina dagar och betala 1500:- för det.
Den lösningen har jag aldrig sett faktiskt med inridning (låter ju helt vansinnigt, vem fan tar in en medryttare till nåt sånt liksom?!?), men själva ridningen sen kan jag fullt ut sympatisera med att man tar betalt för.
 
"
Hej!
Nu har.... fått en jättebra plats vid Farsta Ridskolas nya verksamhet i ett privatstall om 6 boxar. Naturen runt om är fantastisk!
..... kommer ut i hagen kl 13.00-13-30...fram till ca 17.00...
...... vill ha en medryttare/hjälp som kan och älskar att gå promenader med honom varje fm 1 - 2 timma på vardagarna pyssla och gossa med honom. Göra foder. Har du kunskaper att rida 2 ggr/v i naturen ett plus.
Har du kunskaper i tumkörning så är det ett extra plus."

1_2 timmars promenad varje vardag plus göra foder..
Mmjo, man kan ju alltid prova.
 
"
Hej!
Nu har.... fått en jättebra plats vid Farsta Ridskolas nya verksamhet i ett privatstall om 6 boxar. Naturen runt om är fantastisk!
..... kommer ut i hagen kl 13.00-13-30...fram till ca 17.00...
...... vill ha en medryttare/hjälp som kan och älskar att gå promenader med honom varje fm 1 - 2 timma på vardagarna pyssla och gossa med honom. Göra foder. Har du kunskaper att rida 2 ggr/v i naturen ett plus.
Har du kunskaper i tumkörning så är det ett extra plus."

1_2 timmars promenad varje vardag plus göra foder..
Mmjo, man kan ju alltid prova.
"Tumkörning" :laugh:
 
"
Här är jag, unik, personlig och väldigt älskad. 14år, går inte igenom böjprov, det är mina bakben som inte klarar av att knölas ihop 1min och sen springa, det gör ont! Men om jag inte knölas ihop är jag frisk och glad. Vill du tävla högst LC, LB så passar jag dig utmärkt. Jag kommer att lära dig massor och som tack kommer jag bära dig på min rygg och lära dig att bli en bra ryttare i framtiden. "

Om jag inte knölas ihop är jag frisk och glad :meh: Jo jo
 
"
Här är jag, unik, personlig och väldigt älskad. 14år, går inte igenom böjprov, det är mina bakben som inte klarar av att knölas ihop 1min och sen springa, det gör ont! Men om jag inte knölas ihop är jag frisk och glad. Vill du tävla högst LC, LB så passar jag dig utmärkt. Jag kommer att lära dig massor och som tack kommer jag bära dig på min rygg och lära dig att bli en bra ryttare i framtiden. "

Om jag inte knölas ihop är jag frisk och glad :meh: Jo jo

Usch så ledsen man blir. Man undrar om säljaren gjort något annat med böjprovsresultaten än att förringa det?
 
En ponny som säljs billigt för den bockar i ridningen. Till sällskap eller avel. ”Den verkar få ont i ryggen av ridning.” Kanske man ska kolla upp hästen om den verkar ha ont istället för att sälja billigt.. framför allt se så att det inte är något ärftligt fel på den, om den nu ska användas i avel.
 
Annons på 15 år gammal häst. Ägaren har haft honom sen han var 9 månader, men pga att de inte klickat i ridningen är han mest arbetad från marken. Låter annars som en snäll och rar häst.

Jag hade gett upp tidigare om jag märkte att jag inte kunde rida min häst som jag ville. Vet inte om jag ska beundra säljaren som hållit ut så länge, eller beklaga att det tog så lång tid att komma till beslut.
 
En ponny som säljs billigt för den bockar i ridningen. Till sällskap eller avel. ”Den verkar få ont i ryggen av ridning.” Kanske man ska kolla upp hästen om den verkar ha ont istället för att sälja billigt.. framför allt se så att det inte är något ärftligt fel på den, om den nu ska användas i avel.

Det är en connemara va? Dom verkar skrivit om annonsen för häromdagen stod det att den hade tävlat med deras 11-åriga dotter men att dom nu säljer eftersom den ärr lite sprallig och brallar en del. Sen stod det att de inte kommer låta någon under 18 år provrida. Lät som att den nog var lite mer än bara lite sprallig om de inte ens vågar låta barn rida på den längre.

Edit: ser nu att det inte är samma häst eftersom den jag syftar på visst var en valack.
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
33 34 35
Svar
694
· Visningar
50 682
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
1 956
Senast: Takire
·
Hästmänniskan Jag har letat efter en lämplig medryttare en tid nu. Verkar helt omöjligt. Då har jag ändå två välridna, normalvakna och helt...
Svar
16
· Visningar
1 756
Senast: Unafraid
·
Skola & Jobb Jag har annonserat på fb om att jag söker jobb. Man brukar få konstiga svar. Ibland går det inte att få svar på frågor man har om jobbet...
Svar
2
· Visningar
582
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp