Annonsera mera V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ser en på hastnet nu som är riktigt mager en vbl valack på 17 år. Står omusklad men snäll så bara att hoppa upp och rida. Hoppas ingen sätter sig på den förrän den fått hull.
 
Det är en connemara va? Dom verkar skrivit om annonsen för häromdagen stod det att den hade tävlat med deras 11-åriga dotter men att dom nu säljer eftersom den ärr lite sprallig och brallar en del. Sen stod det att de inte kommer låta någon under 18 år provrida. Lät som att den nog var lite mer än bara lite sprallig om de inte ens vågar låta barn rida på den längre.

Edit: ser nu att det inte är samma häst eftersom den jag syftar på visst var en valack.
Nej det här var ett welsh partbred-sto, 17 år och tidigare tävlad en hel del utan problem..
 
Ett 11-årigt sto. Helt frisk förutom "känslig mot knott" men som sagt, enligt ägaren helt frisk för övrigt. Inte utbildad och lite riden men en trygg, säker häst som kan vara ensam i hagen och stall och är väldigt okomplicerad. Säljes som sällskap. Priset 3000:-

Det känns ju tragiskt att sälja en så ung häst som sällskap. Nog för att knottöverkänsligheten är ett problem. Men för mig blir det lite snett. Om man vill ha en sällskapshäst så är ju inte eksem något man vill ha att göra med. Är det för övrigt en frisk häst som går att motionera och utbilda så kanske man tänker annorlunda och kan tänka sig obekvämligheten.
 
Nån som är sugen på att köpa ett halvblodssto med senskada? Borde troligtvis hålla åtminstone som promenadhäst/skogsmulle. Eller avla fram föl med häftiga färger, stoet i fråga är en helt vanlig brun men pappan är minsann skäck och mamman black!

Här är det nån som inte har koll på färgavel.. :grin: alternativt försöker få ut mer pengar ur sin skadade häst, för dyr var den också.
 
Nån som är sugen på att köpa ett halvblodssto med senskada? Borde troligtvis hålla åtminstone som promenadhäst/skogsmulle. Eller avla fram föl med häftiga färger, stoet i fråga är en helt vanlig brun men pappan är minsann skäck och mamman black!

Här är det nån som inte har koll på färgavel.. :grin: alternativt försöker få ut mer pengar ur sin skadade häst, för dyr var den också.

När jag har sett såna annonser har jag anmält dem för att de innehåller falsk information.
 
En annons om medryttare sökes till mindre ponny (B/C enligt bilderna). Pris meddelas/diskuteras efter provridning. Låter lite cyniskt tycker jag. Diskutera priset med föräldern efter att barnet redan förälskat sig i ponnyn.

Ja.
eller så tänker man sig att priset diskuteras när man ser vilken eventuell nytta hästägaren har av medryttaren.
Vid kunnig medryttare, kanske lägre pris?
Eller vid hästvan medryttarfamilj och mer praktisk hjälp, kanske lägre pris?
 
Ett 11-årigt sto. Helt frisk förutom "känslig mot knott" men som sagt, enligt ägaren helt frisk för övrigt. Inte utbildad och lite riden men en trygg, säker häst som kan vara ensam i hagen och stall och är väldigt okomplicerad. Säljes som sällskap. Priset 3000:-

Det känns ju tragiskt att sälja en så ung häst som sällskap. Nog för att knottöverkänsligheten är ett problem. Men för mig blir det lite snett. Om man vill ha en sällskapshäst så är ju inte eksem något man vill ha att göra med. Är det för övrigt en frisk häst som går att motionera och utbilda så kanske man tänker annorlunda och kan tänka sig obekvämligheten.

Ja.
Såg annonsen, undrar dels om den har grönt pass och dels hur illa knottkänsligheten verkligen är.
Tror dock att samma annonsör säljer en till häst av annan ras, äldre, till samma pris. Bråttom att sälja, kanske?
 
När jag har sett såna annonser har jag anmält dem för att de innehåller falsk information.
Den dök upp i facebookflödet och jag hittar den inte igen. Men med tanke på att man egentligen inte ens får sälja djur via facebook så tror jag inte att det hjälper så mycket, tyvärr.

Men visst kändes den lite sådär..
 
Den dök upp i facebookflödet och jag hittar den inte igen. Men med tanke på att man egentligen inte ens får sälja djur via facebook så tror jag inte att det hjälper så mycket, tyvärr.

Men visst kändes den lite sådär..

Jag har bara sett dem på typ Hästnet och där kan man ju anmäla annonser. De har i a f försvunnit strax efter min anmälan.
 
27 årig shettis som påstås aldrig varit sjuk eller skadad men har eksem, till salu eller bortskänkes. Den beskrivs vara pigg som en 10 åring men jag vet inte... Åldern sägs bara vara en siffra men jag tycker det bär emot att så pass gamla hästar ska få flytta. Den är säkert pigg för sin ålder men ja..För mig känns det lite som att ägarna inte vill ta sitt ansvar när det ev närmar sig att hästen kanske behöver tas bort pga ålder eller annat när man försöker sälja så pass gamla hästar.
 
27 årig shettis som påstås aldrig varit sjuk eller skadad men har eksem, till salu eller bortskänkes. Den beskrivs vara pigg som en 10 åring men jag vet inte... Åldern sägs bara vara en siffra men jag tycker det bär emot att så pass gamla hästar ska få flytta. Den är säkert pigg för sin ålder men ja..För mig känns det lite som att ägarna inte vill ta sitt ansvar när det ev närmar sig att hästen kanske behöver tas bort pga ålder eller annat när man försöker sälja så pass gamla hästar.
Tror jag såg samma, jag tyckte bara att det kändes sorgligt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
32 33 34
Svar
667
· Visningar
46 637
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
1 934
Senast: Takire
·
Hästmänniskan Jag har letat efter en lämplig medryttare en tid nu. Verkar helt omöjligt. Då har jag ändå två välridna, normalvakna och helt...
Svar
16
· Visningar
1 724
Senast: Unafraid
·
Skola & Jobb Jag har annonserat på fb om att jag söker jobb. Man brukar få konstiga svar. Ibland går det inte att få svar på frågor man har om jobbet...
Svar
2
· Visningar
572
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp