Annonsera mera V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är väl ganska självklara saker. Som tex är en äldre häst oftast är stelare i kroppen än en 7-åring, behöver värmas upp längre, kanske inte kan hoppa några större hinder längre, inte kan ridas hårdare pass osvosv. Listan kan göras lång på vad som skiljer en yngre häst mot en äldre.


Fast jo det har det. För mig. Att det inte har det för dig är ju din åsikt eller hur? Det finns tusen olika historier om hästar som är fräscha för sin ålder men jag hade fortfarande inte betalt 3000:- för att rida en 20 årig häst 8 gr i månaden.
Och här kan det vara svårt att få en medryttare ö.h.t. Förra medishästen hade gått 150 hoppning och hoppade fortfarande 120 utan större ansträngning trots att han var över 20 år. Men nä, folk ville inte inte ens rida honom gratis (utom jag då).
 
Och här kan det vara svårt att få en medryttare ö.h.t. Förra medishästen hade gått 150 hoppning och hoppade fortfarande 120 utan större ansträngning trots att han var över 20 år. Men nä, folk ville inte inte ens rida honom gratis (utom jag då).
Vet inte var du bor men på dom flesta mindre orter /landet är det svårt att hitta medryttare på. Något lättare brukar det vara om det finns ridhus och bussförbindelser en gång i timmen:)
Här där jag bor rider dom flesta medryttare gratis även på fina hästar och halvfodervärd betalar.
 
Vet inte var du bor men på dom flesta mindre orter /landet är det svårt att hitta medryttare på. Något lättare brukar det vara om det finns ridhus och bussförbindelser en gång i timmen:)
Här där jag bor rider dom flesta medryttare gratis även på fina hästar och halvfodervärd betalar.
Hästen stod på promenadavstånd från bostadsområde på mindre ort, ett stenkast från en ridskola med ridhus. Ingen bussförbindelse direkt till stallet.
 
Det är väl ganska självklara saker. Som tex är en äldre häst oftast är stelare i kroppen än en 7-åring, behöver värmas upp längre, kanske inte kan hoppa några större hinder längre, inte kan ridas hårdare pass osvosv. Listan kan göras lång på vad som skiljer en yngre häst mot en äldre.


Fast jo det har det. För mig. Att det inte har det för dig är ju din åsikt eller hur? Det finns tusen olika historier om hästar som är fräscha för sin ålder men jag hade fortfarande inte betalt 3000:- för att rida en 20 årig häst 8 gr i månaden.

Jag anser fortfarande att ryttarna är en mycket större begränsning än min häst.

Hade du betalt samma summa för att rida en 10 åring?
 
Det är väl ganska självklara saker. Som tex är en äldre häst oftast är stelare i kroppen än en 7-åring, behöver värmas upp längre, kanske inte kan hoppa några större hinder längre, inte kan ridas hårdare pass osvosv. Listan kan göras lång på vad som skiljer en yngre häst mot en äldre.


Fast jo det har det. För mig. Att det inte har det för dig är ju din åsikt eller hur? Det finns tusen olika historier om hästar som är fräscha för sin ålder men jag hade fortfarande inte betalt 3000:- för att rida en 20 årig häst 8 gr i månaden.

Men, du hakar ju också upp dig på åldern på hästen.

Om man bortser från just detta pris så är ju åldern inte ett problem för något pris. Min behövde inte längre uppvärmning eller var stel. Jag märkte aldrig skillnad på honom från 10 års ålder och uppåt.

Han var utbildad msv körning och kunde fortfarande tävla det på samma sätt som vid ung ålder förutom att han hade sådan erfarenhet att han kunde varit läromästare i både riden dressyr, hoppning och körning i alla tre grenarna.
Han hade kondis som en vältränad toppkandidater häst som helst och DESSUTOM välutbildad.

Jag hade hellre betalat för en sådan häst än en som precis börjat bli utbildad lite högre.
 
Inte direkt en annons, men väl en personalpresentation för ett företag, så det är iaf marknadsföring :D

AA är uppvuxen på hästryggen och deltog i sin första hopptävling som 1,5 åring. Sedan dess har shettisen bytts ut mot större hästar och AA satsar på tävling i hoppning och fälttävlan.

AA handleder de yngre eleverna och är behjälplig på ridläger och i den dagliga skötseln av hästarna.




PRESTATIONER

Pay and jump felfri 50cm med xx 201x

Pay and jump 70 cm felfri med xx 201x

Programridning i dressyr med xx 201x y%

Dressyr LD:1 med xx 201xx y%
 
Inte direkt en annons, men väl en personalpresentation för ett företag, så det är iaf marknadsföring :D

AA är uppvuxen på hästryggen och deltog i sin första hopptävling som 1,5 åring. Sedan dess har shettisen bytts ut mot större hästar och AA satsar på tävling i hoppning och fälttävlan.

AA handleder de yngre eleverna och är behjälplig på ridläger och i den dagliga skötseln av hästarna.



PRESTATIONER

Pay and jump felfri 50cm med xx 201x

Pay and jump 70 cm felfri med xx 201x

Programridning i dressyr med xx 201x y%

Dressyr LD:1 med xx 201xx y%
Wow! Imponerande meritlista! ;)
 
Vilken stolle 😄 LD dressyr finns väl inte ens (kanske som paraprogram?). Hade garvat ihjäl mig om jag fått detta CV framför mig som arbetsgivare.
 
Nä precis.. Det är bara att mata i din troligtvis sockerkänsliga häst utan risk :grin:
Ä andra sidan med tanke på hur svårt det är att öht hitta bra foder efter sommaren som var är det kanske att köpa och försöka göra det bästa av det man kan få tag på eller inte ha något foder alls? O_o
 
Ä andra sidan med tanke på hur svårt det är att öht hitta bra foder efter sommaren som var är det kanske att köpa och försöka göra det bästa av det man kan få tag på eller inte ha något foder alls? O_o
Här i trakten var det inte lika svårt att få tag i hö, så att man faktiskt kan välja en del vad man vill ha.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
33 34 35
Svar
694
· Visningar
51 042
Senast: Puffindog
·
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
1 974
Senast: Takire
·
Hästmänniskan Jag har letat efter en lämplig medryttare en tid nu. Verkar helt omöjligt. Då har jag ändå två välridna, normalvakna och helt...
Svar
16
· Visningar
1 780
Senast: Unafraid
·
Skola & Jobb Jag har annonserat på fb om att jag söker jobb. Man brukar få konstiga svar. Ibland går det inte att få svar på frågor man har om jobbet...
Svar
2
· Visningar
589
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp