Annonsera mera V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ser massor med annonser om utrustning för ponny.
Vaddå ponny? De kommer i alla möjliga storlekar och former. Jag hade två ponnyer, den ena rund som tunna och 135 cm hög, den andra slank och sportig och 146 cm. Inte fasen kan jag ha samma utrustning på dem!
Det jag ser i annonser är allt från huvor till sadlar.
 
Ser massor med annonser om utrustning för ponny.
Vaddå ponny? De kommer i alla möjliga storlekar och former. Jag hade två ponnyer, den ena rund som tunna och 135 cm hög, den andra slank och sportig och 146 cm. Inte fasen kan jag ha samma utrustning på dem!
Det jag ser i annonser är allt från huvor till sadlar.
Eller när dom skriver att det passar en häst/ponny som är x cm hög. Det kan ju skilja ganska mycket på i storlek på två lika höga hästar.
 
Många försöker men få lyckas. Jag känner inte till någon som lyckats med det.
Det är svårt det där med fodervärd. Vi söker till vår dotter men där är problemet att hitta en trygg lugn B-ponny utan att betala ganska dyr hyra.Förstår att man står för försäkring, hovslagare mm men sedan ett antal tusenlappar ovan på det blir en dyr historia
 
Det är svårt det där med fodervärd. Vi söker till vår dotter men där är problemet att hitta en trygg lugn B-ponny utan att betala ganska dyr hyra.Förstår att man står för försäkring, hovslagare mm men sedan ett antal tusenlappar ovan på det blir en dyr historia

Och här vill man ju inte bara har någon som betalar för hästens uppehälle utan personen ska också utbilda hästen samt sköta om den på det sätt fodervärden önskar.

Hästen du letar efter vill ju många ha så jag förstår att de som har en sån som de inte ska ha kvar säljer den istället för att lämna ut den på foder.
 
Och här vill man ju inte bara har någon som betalar för hästens uppehälle utan personen ska också utbilda hästen samt sköta om den på det sätt fodervärden önskar.

Hästen du letar efter vill ju många ha så jag förstår att de som har en sån som de inte ska ha kvar säljer den istället för att lämna ut den på foder.
helknasigt!Har själv två hästar utlånade och de bet vad detk ostar för dem att hålla hästen, inget annat.Den ena är 20 år väldigt fräsch och utbildad så där kan man säga att hästen utbildar dottern och mamman får en trygg häst att rida på då och då. Den andra bli i o för sig utbildad, men hon är utlånad till en tjej för att jag leasar en häst till avel. Hon hade avelsstoet som ridhäst och blev plötsligt utan när äg bestämde sig för att leasa stoet till mig men då sa jag att om hon var intresserad hade jag ett sto hon kunde få låna istället :)
 
Många försöker men få lyckas. Jag känner inte till någon som lyckats med det.
Jag har lyckats 😉
Sökte fodervärd till min då treåriga hopphäst som hade gjort ett bra treårstest.
En kvinna hörde av sig som själv hade meriter upp till 150 hoppning och som utbildat många hästar och ryttare. Hon sökte en unghäst att träna och tävla i väntan på att hennes egna föl skulle bli vuxen.
Så jag hade hade henne utlånad dit i tre år och sedan såldes hon då jag ville satsa mer på dressyr. Jag betalade enbart försäkring och veterinär under den tiden 😊
 
Jag har lyckats 😉
Sökte fodervärd till min då treåriga hopphäst som hade gjort ett bra treårstest.
En kvinna hörde av sig som själv hade meriter upp till 150 hoppning och som utbildat många hästar och ryttare. Hon sökte en unghäst att träna och tävla i väntan på att hennes egna föl skulle bli vuxen.
Så jag hade hade henne utlånad dit i tre år och sedan såldes hon då jag ville satsa mer på dressyr. Jag betalade enbart försäkring och veterinär under den tiden 😊
Men då hade du ju också en väldigt fin häst... win win! och lite tur att just hon såg annonsen.
En outbildad häst med mycket oklar kapacitet, med krav att inom ett år ha tävlat LA, för att sedan lämnas tillbaka. (och en i övrigt lång kravlista på fodervärden)
 
Men då hade du ju också en väldigt fin häst... win win! och lite tur att just hon såg annonsen.
En outbildad häst med mycket oklar kapacitet, med krav att inom ett år ha tävlat LA, för att sedan lämnas tillbaka. (och en i övrigt lång kravlista på fodervärden)
Ja helt klart är det ju mycket svårare om man har en häst av sådan typ som beskrivs i annonsen.
 
Men då hade du ju också en väldigt fin häst... win win! och lite tur att just hon såg annonsen.
En outbildad häst med mycket oklar kapacitet, med krav att inom ett år ha tävlat LA, för att sedan lämnas tillbaka. (och en i övrigt lång kravlista på fodervärden)
Vad händer om kraven inte uppfylls? :idea:
 
Jag har nyligen haft en annons ute om fodervärd till just unghäst. Fått många svar och de känns seriösa men hittills för långt bort geografiskt för att det ska kännas ok. Nu tog jag ändå bort annonsen eftersom jag ska avvakta lite , kanske löser det sig ändå utan att behöva låna ut. Det är ju en stor risk man tar särskilt med en ung häst.

Jag har också en god vän som lånade ut sin oinridna unghäst till en tjej som både red in och visade den på treårstest. Jag tror den unga tjejen som gjorde jobbet ville ha lite referenser och "visa lite vad hon kunde". Det förlöpte väl alltihop, så det går.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
32 33 34
Svar
667
· Visningar
46 571
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
1 932
Senast: Takire
·
Hästmänniskan Jag har letat efter en lämplig medryttare en tid nu. Verkar helt omöjligt. Då har jag ändå två välridna, normalvakna och helt...
Svar
16
· Visningar
1 722
Senast: Unafraid
·
Skola & Jobb Jag har annonserat på fb om att jag söker jobb. Man brukar få konstiga svar. Ibland går det inte att få svar på frågor man har om jobbet...
Svar
2
· Visningar
571
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Koppel som släppte
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp