Bukefalos 28 år!

Annonsera mera VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har en ny icke godkänd hingst kommit ut på annons. Treåring som inte är visad och inte anmäld till årets bruksprov. Man vill ha 4000 i språngavgift, vilket är en femhundring mer än vad A-premierade Benetton Dream kostar i språng utan moms.

Om man vill försöka tjäna pengar på sin icke godkända hingst borde man väl locka med lägre kostnader? Varför skulle en stoägare annars välja bort en godkänd hingst och få en avkomma som sannolikt har lägre marknadsvärde än en med gröna papper?
 
Nu har en ny icke godkänd hingst kommit ut på annons. Treåring som inte är visad och inte anmäld till årets bruksprov. Man vill ha 4000 i språngavgift, vilket är en femhundring mer än vad A-premierade Benetton Dream kostar i språng utan moms.

Om man vill försöka tjäna pengar på sin icke godkända hingst borde man väl locka med lägre kostnader? Varför skulle en stoägare annars välja bort en godkänd hingst och få en avkomma som sannolikt har lägre marknadsvärde än en med gröna papper?
Försöka duger.

Är priset lägre, så finns så klart en marknad. Men här är det visst marginellt.
 
Någon som säljer en vadderad rid trosa på en säljsida. Undrar om det är en seriös annons eller någon som skall sälja till snusk Pelle 🤣 Vet ju om fler som skrivit att någon äcklig gubbe ringar på häst annonser och då sitter & snuskar till sig.
 
7830BF5E-1F4D-4C84-A9D1-A59E46929119.png

Märkligt våffeljärn?😆
 
- Jag söker ett X-träns (väldigt specifik modell) från märke Y.
- Kan du tänka dig ett annat träns från samma märke?

Jag kan förstå att folk testar, att de har något de vill sälja och gör en chansning - men jag tycker ändå att det blir så märkligt när personerna skrivit ut väldigt specifikt vad de letar efter och så svarar folk något helt annat. Hade annonsören skrivit "Jag vill ha ett träns från märke X" så är det ju fritt fram att skriva men när man verkligen skrivit vad man letar efter så blir det så konstigt.

Roligaste exemplet jag sett var nog när en annonsör skrev ungefär "Jag letar efter en sån här fluffgrimma i strl full, obs - den ska vara GUL precis som på bilden", och en svarar "Jag har en blå" :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 407
Senast: ako
·
Hästmänniskan Har inte skrivit här inne på hästforum på några år sedan jag sålde min häst men nu måste jag bara skriva av mig. Jag har som sagt inte...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
12 608
Senast: Sirap
·
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
2 956
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 186
Senast: Jahaja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp