Annonsera mera VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vågar inte kommentera kring priser längre, man blir nästan utskälld om man förväntar sig en häst med fyra ben under 50.000 😂
Men jag tycker det är lika med hundar…. Visst inköpet är den lilla summan, men för mig spelar det roll om den kostar 12.000kr eller 35.000.
Men man får nog räkna med 35’ och allt under är en bonus 😁
 
Såg först en som ville låna ut sin arab 3-4 månader för hon var rädd för att rida den men ville ha hem den efter 3-4 månader pga den var dräktig. Hade aldrig någonsin lånat ut mitt dräktiga sto som ridhäst om jag så vore livrädd😳
Hade låtit den vara tills fölet var avvänjt och tagit hjälp med att utbilda den efteråt isåfall..

Sen ngn som ville låna ut sina ston till avel varav den ena då hade ”fantastisk” ridbarhet men ”väldigt dåliga hovar” och massa gamla skador i bagaget. 🙄🙄
Den med araben gör samma med sin dräktiga b-ponny, vill låna ut i två månader på våren. Så jäkla udda att flytta en dräktig barnponny för två månader liksom? Kommentarsfältet verkar iofs påpeka detta.
 
Den med araben gör samma med sin dräktiga b-ponny, vill låna ut i två månader på våren. Så jäkla udda att flytta en dräktig barnponny för två månader liksom? Kommentarsfältet verkar iofs påpeka detta.
Jag såg det. 😞 Väldigt udda att flytta sina dräktiga överhuvudtaget. De flesta av oss vill typ isolera våra dräktiga för att undvika stress och smittor..
 
Såg en annons för en icke godkänd hopphingst som kostar 8000:- i språng. Det är mer än dubbelt så mycket som godkända hingstar kostar i språng. Man brukar ju ta ut den högre kostanden när stoet blivit dräktigt eller fött levande föl.
Det finns ingenting som skulle attrahera en stoägare så att man skulle välja en hingst utan tävlingsresultat i Sverige och vars avkommor får grå papper, de flesta brukar ju locka med med ett lågt pris och det finns ingenting som motiverar den väldigt höga språngavgiften.
 
Såg en annons för en icke godkänd hopphingst som kostar 8000:- i språng. Det är mer än dubbelt så mycket som godkända hingstar kostar i språng. Man brukar ju ta ut den högre kostanden när stoet blivit dräktigt eller fött levande föl.
Det finns ingenting som skulle attrahera en stoägare så att man skulle välja en hingst utan tävlingsresultat i Sverige och vars avkommor får grå papper, de flesta brukar ju locka med med ett lågt pris och det finns ingenting som motiverar den väldigt höga språngavgiften.
Men det kanske var en skäck?😇
 
Såg en annons för en icke godkänd hopphingst som kostar 8000:- i språng. Det är mer än dubbelt så mycket som godkända hingstar kostar i språng. Man brukar ju ta ut den högre kostanden när stoet blivit dräktigt eller fött levande föl.
Det finns ingenting som skulle attrahera en stoägare så att man skulle välja en hingst utan tävlingsresultat i Sverige och vars avkommor får grå papper, de flesta brukar ju locka med med ett lågt pris och det finns ingenting som motiverar den väldigt höga språngavgiften.
Va de den som det bara stog en språngavgift på, inget mer?
 
'Önskar köpa ett skimmelsto, för avel'

Och så en särskild ras.
Men det var enda kriteriet i annonsen.
Och frågeställaren har fått flera svar, men jag tyckte det var udda att bara ha färg som utgångspunkt 🙈😆
 
Va de den som det bara stog en språngavgift på, inget mer?
Precis den, ingen annan info än stammen. Inget om prestationer, vad avkommorna gjort, inte ens att han inte är godkänd. Frågade om det in en FB-grupp och fick svaret att han var godkänd i England och att man kunde registrera avkommorna där. När jag frågade vilket förbund, om det gick att registrera till motsvarande gröna papper fick jag inget svar.
Ingen info alls som motiverar det extremt höga priset för språng.

Jag tycker att det är ohederligt att inte upplysa om att hingsten inte är godkänd i Sverige och om det finns något förbund där avkommorna kan få godkända papper.
 
”Ingen barn eller nybörjarhäst” står det i annonsen, och på den enda bilden som är så sitter ett barn på uppskattningsvis 4-5 år på hästen 😏
Påminner om en annons på svettis. Bilder från travtävlingar. Stod i annonsen att den endast såldes till ridning, fick inte köras.
Det var dessutom knappt ett år efter jag kollat på den och då gick den att köra.
 
Nu har det kommit fler annonser för icke godkända hingstar. Jag roar mig varje vår med att se vad man försöker prångla på stoägare som inte är insatta.

En treåring korsningshingst där fadern är c-ponny och mamman endast anges som stor häst. Ska visserligen ha full stam men den skriver man inte ut. Foto taget snett framifrån där han står i en höbal och man inte ser annat av hur han ser ut än färg och tecken.
 
Nu har det kommit fler annonser för icke godkända hingstar. Jag roar mig varje vår med att se vad man försöker prångla på stoägare som inte är insatta.

En treåring korsningshingst där fadern är c-ponny och mamman endast anges som stor häst. Ska visserligen ha full stam men den skriver man inte ut. Foto taget snett framifrån där han står i en höbal och man inte ser annat av hur han ser ut än färg och tecken.
Man bryr sig väl bara om att pappa hingst har bred bläs och fyra strumpor? 🤣
 
Såg en annons för en icke godkänd hopphingst som kostar 8000:- i språng. Det är mer än dubbelt så mycket som godkända hingstar kostar i språng. Man brukar ju ta ut den högre kostanden när stoet blivit dräktigt eller fött levande föl.
Det finns ingenting som skulle attrahera en stoägare så att man skulle välja en hingst utan tävlingsresultat i Sverige och vars avkommor får grå papper, de flesta brukar ju locka med med ett lågt pris och det finns ingenting som motiverar den väldigt höga språngavgiften.
Har den tävlingsresultat utomlands? Googlade den lite snabbt men hittade inget spec om den? Bara godkänd i AES?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 988
Senast: ako
·
Hästmänniskan Har inte skrivit här inne på hästforum på några år sedan jag sålde min häst men nu måste jag bara skriva av mig. Jag har som sagt inte...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
12 345
Senast: Sirap
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 096
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 488
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp