Annonsera mera VII

Följer ett försäljningsstall på FB som åker på ”handlingsresor” över landet o köper hästar billigt som den sen säljer.
”Dagens handlingsresa. Valack 7 år PRE” t.ex

Man undrar ju vad de betalar för dessa hästar? De säljs relativt billigt. 20-35 tusen

De föder även upp fjordingblandningar
 
Följer ett försäljningsstall på FB som åker på ”handlingsresor” över landet o köper hästar billigt som den sen säljer.
”Dagens handlingsresa. Valack 7 år PRE” t.ex

Man undrar ju vad de betalar för dessa hästar? De säljs relativt billigt. 20-35 tusen

De föder även upp fjordingblandningar
Tror jag vet vilket stall du menar. Tycker dom verkar väldigt oseriösa. Deras hingst får betäcka allt som har en livmoder typ. Seriös avel. Tycker inte bilderna på försäljningshästarna ser trevliga ut heller. Samtidigt som jag bara har hört bra om dom av folk som handlat därifrån.
 
Tror jag vet vilket stall du menar. Tycker dom verkar väldigt oseriösa. Deras hingst får betäcka allt som har en livmoder typ. Seriös avel. Tycker inte bilderna på försäljningshästarna ser trevliga ut heller. Samtidigt som jag bara har hört bra om dom av folk som handlat därifrån.

Har samma uppfattning men blir nyfiken vilka som säljer dit och vad de köper för då de säljs så billigt.
Sen vet jag att man i vissa situationer inte har nått val än att sälja billigt t.ex så vill inte skuldbelägga men antar att de försökt sälja dem privat innan.. eller kanske inte
 
Följer ett försäljningsstall på FB som åker på ”handlingsresor” över landet o köper hästar billigt som den sen säljer.
”Dagens handlingsresa. Valack 7 år PRE” t.ex

Man undrar ju vad de betalar för dessa hästar? De säljs relativt billigt. 20-35 tusen

De föder även upp fjordingblandningar
Vet vilka du menar och nej de betalar inte bäst men en del vill bara "bli av med problemet" och då är de ett bra alternativ.
Har bara hört gott om dom när det gäller både köp och sälj.
 
Följer ett försäljningsstall på FB som åker på ”handlingsresor” över landet o köper hästar billigt som den sen säljer.
”Dagens handlingsresa. Valack 7 år PRE” t.ex

Man undrar ju vad de betalar för dessa hästar? De säljs relativt billigt. 20-35 tusen

De föder även upp fjordingblandningar
Har också undrat och tänk om folk i princip "skänkt" bort sina hästar dit. Vissa ponnyer har sett helt okej ut för hobbyridning och tycker mig se på tex fb att många är väldigt nöjda med sina köp därifrån men vet en som hittade sin gamla häst där som hon hade sålt till en god vän och hästen skulle få stanna hos den goda vännen livet ut. Hästen var ej ridbar pga skada men såldes som ridhäst hos detta företaget. :(
 
Följer ett försäljningsstall på FB som åker på ”handlingsresor” över landet o köper hästar billigt som den sen säljer.
”Dagens handlingsresa. Valack 7 år PRE” t.ex

Man undrar ju vad de betalar för dessa hästar? De säljs relativt billigt. 20-35 tusen

De föder även upp fjordingblandningar
Näääe inte säljs dem väl så billigt? I veckan kom det ut två för 25’ men båda hade anmärkningar på besiktningen och såldes först till kvarn. De var sålda på 30 minuter. Annars tycker jag priserna på kallblodskorsningar som kan ridas runt i ridhuset i alla gångarter för typ 40-50’ är rätt rimligt. Såg en tvåårig haflingervalack för 30’.

Tycker det är ofta man inte ser annonser på de hästar som ”hämtas hem” så där vet man ju inte priset heller. Folk ringer väl direkt när informationen kommer, att den finns hemma.

Men vem som väljer att sälja sin häst dit, varför, och vad de får betalt har jag ingen aning om.

Aveln går att diskutera. Men det är ett försök att möta efterfrågan på lämpliga verksamhetshästar, jag förstår tanken.
 
Följer ett försäljningsstall på FB som åker på ”handlingsresor” över landet o köper hästar billigt som den sen säljer.
”Dagens handlingsresa. Valack 7 år PRE” t.ex

Man undrar ju vad de betalar för dessa hästar? De säljs relativt billigt. 20-35 tusen

De föder även upp fjordingblandningar

Dock blir fjordkorsningarna ”okänd härstamning” när de reggas. Hingsten är inte godkänd för fjordavel. Så tråkigt då sån buskavel riskerar att sänka fjordhästens rykte igen. :(
 
Vet vilka du menar och nej de betalar inte bäst men en del vill bara "bli av med problemet" och då är de ett bra alternativ.
Har bara hört gott om dom när det gäller både köp och sälj.
Var i kontakt med dem när jag bara ville bli av med hästen. Frågade om de köpte i alla prisklasser. Fick tillbaks att jag skulle beskriva hästen men efter att jag gjort det hörde de inte av sig.
 
Näääe inte säljs dem väl så billigt? I veckan kom det ut två för 25’ men båda hade anmärkningar på besiktningen och såldes först till kvarn. De var sålda på 30 minuter. Annars tycker jag priserna på kallblodskorsningar som kan ridas runt i ridhuset i alla gångarter för typ 40-50’ är rätt rimligt. Såg en tvåårig haflingervalack för 30’.

Tycker det är ofta man inte ser annonser på de hästar som ”hämtas hem” så där vet man ju inte priset heller. Folk ringer väl direkt när informationen kommer, att den finns hemma.

Men vem som väljer att sälja sin häst dit, varför, och vad de får betalt har jag ingen aning om.

Aveln går att diskutera. Men det är ett försök att möta efterfrågan på lämpliga verksamhetshästar, jag förstår tanken.

Ja alltså jag skrev inget om vilka som såldes så billigt och om de hade anmärkning på besiktining eller ej. Utan de har varit de senaste jag sett för de priset.
Korsningarna vet jag inte, nämnde det bara för de nog blev lättare att veta vilka jag syftar på.

Va inte ute efter att svartmåla någon utan det var ren nyfikenhet vad de isåfall köper hästarna för..
 
Ja alltså jag skrev inget om vilka som såldes så billigt och om de hade anmärkning på besiktining eller ej. Utan de har varit de senaste jag sett för de priset.
Korsningarna vet jag inte, nämnde det bara för de nog blev lättare att veta vilka jag syftar på.

Va inte ute efter att svartmåla någon utan det var ren nyfikenhet vad de isåfall köper hästarna för..
Sorry, trodde du menade att hästarna generellt kostade runt 20-30’. 🙌🏻

Vet inte var de kan komma ifrån? Nån som vet att de är nått knas o säljer iväg billigt? Eller bara vill bli av med den utan krångel? Endel kanske dom kan rida lite o sälja dyrare o andra kanske dom får slumpa bort. Ingen aning faktiskt 🙈
 
Följer ett försäljningsstall på FB som åker på ”handlingsresor” över landet o köper hästar billigt som den sen säljer.
”Dagens handlingsresa. Valack 7 år PRE” t.ex

Man undrar ju vad de betalar för dessa hästar? De säljs relativt billigt. 20-35 tusen

De föder även upp fjordingblandningar
Handelsresor och handelsresande har man ju hört. Handlingsresa måste vara något nytt ord.
/Priffe- före detta språkpolis som kanske fått ett återfall
 
"Urgo och vackert ungsto", och man ser inte huvudet på en bild pga flughuva, den andra tittar hon bort på och filmen visar någon kroppsdel som sprejas med något.

Säljes på grund av skador, hos ägaren.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
33 34 35
Svar
694
· Visningar
50 875
Senast: Puffindog
·
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
1 966
Senast: Takire
·
Ekonomi & Juridik Upptäckte precis att hastnet börjat ta betalt för att publicera säljesannonser. Inget direkt fel med det, men jag har tidigare haft...
2
Svar
27
· Visningar
3 445
Senast: MiniLi
·
Kläder & Bli fin Minst en till spelning med Martin och Tess ska jag på, och kan nog bli mer. 🤭 MEN, jag behöver (Villhöver!) roligare kläder ha på mig...
Svar
4
· Visningar
365
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp