Annonsera mera VII

Jag skrev inte att jag var sur utan att det är frustrerande, och som jag skrev så förstår jag att man kanske inte bryr sig om pengarna utan bara vill bli av med sadeln, men ändå frustrerande.
Jag försökte sälja en sadel men fick noll intressenter på den, så lämnade in den hos en butik och de fick några tusenlappar högre pris än vad jag hade satt
 
Jag skrev inte att jag var sur utan att det är frustrerande, och som jag skrev så förstår jag att man kanske inte bryr sig om pengarna utan bara vill bli av med sadeln, men ändå frustrerande.
Jag brukar tänka att får jag inte sakerna sålda pga priset, så får jag ändå 0 kr av att de bara hänger här hemma och inte används.

De mesta jag säljer begagnat är därför sålt ganska snabbt. Får jag inget intresse inom ett par dagar är priset för högt och jag sänker. Om nån hör av sig o prutar går jag i regel med på det.
Jag är nog drömmen att handla begagnat av 🙃
 
Såg just en annons på en häst till salu där ägaren inte har råd att ha kvar den pga för många hästar. Hästen har dessutom en hälta/ rörelsestörning som behöver kollas upp men ägaren har inte råd. Därför säljs hästen i hopp om att någon annan vill lägga pengar på att kolla upp hältan. Helst lånas hästen ut först för ev senare köp… Undra hur många som är intresserade av den dealen? 😏
 
Såg just en annons på en häst till salu där ägaren inte har råd att ha kvar den pga för många hästar. Hästen har dessutom en hälta/ rörelsestörning som behöver kollas upp men ägaren har inte råd. Därför säljs hästen i hopp om att någon annan vill lägga pengar på att kolla upp hältan. Helst lånas hästen ut först för ev senare köp… Undra hur många som är intresserade av den dealen? 😏
Stackars häst :cry:
 
Varför önskar säljaren till en 10-årig häst en köpare med unghästvana?
Jag ser inte en 10-åring som unghäst, även om den kanske ligger efter i utbildningen. Hur tänker ni?
 
Varför önskar säljaren till en 10-årig häst en köpare med unghästvana?
Jag ser inte en 10-åring som unghäst, även om den kanske ligger efter i utbildningen. Hur tänker ni?
Jag tänker att man söker någon som förstår att hästen inte kan så mycket, och kan utbilda den. Är priset lågt tänker jag att det är ett sätt att sålla bort de som tror att de kan få en färdig häst billigt.
 
Varför önskar säljaren till en 10-årig häst en köpare med unghästvana?
Jag ser inte en 10-åring som unghäst, även om den kanske ligger efter i utbildningen. Hur tänker ni?
Jag tänkte att den kanske har en del grejer för sig, som att se spöken, stanna, vända, bocka, stegra etc.
 
Jag tänkte att den kanske har en del grejer för sig, som att se spöken, stanna, vända, bocka, stegra etc.
Ja kanske det! Tyckte just denna verkade så 'normal' i övrigt så jag blev lite förvånad. Okej att de skriver att de vill att man ska kunna fortsätta utbilda hästen, men samtidigt... när är en häst färdigutbildad? Tror ändå den var upp till MsvC och en bit över metern. Jag har inte så bra koll på de svenska klasserna men det är väl ändå inte så anmärkningsvärt för åldern, eller är jag ute och cyklar?
 
Roar mig att titta på hingstar som bjuds ut till avel. Under samma rubrik har någon flera gånger lagt in annons om att hon vill sälja sin dotters Schleich-hästar. Först trodde jag att det var ett misstag, men nu har de lagts in minst tre gånger. Min fantasi räcker inte till för att förstå hur man kunde tycka att det var det lämpligaste stället för en sån annons.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
34 35 36
Svar
704
· Visningar
51 914
Senast: Viva
·
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
1 984
Senast: Takire
·
Ekonomi & Juridik Upptäckte precis att hastnet börjat ta betalt för att publicera säljesannonser. Inget direkt fel med det, men jag har tidigare haft...
2
Svar
27
· Visningar
3 487
Senast: MiniLi
·
Kläder & Bli fin Minst en till spelning med Martin och Tess ska jag på, och kan nog bli mer. 🤭 MEN, jag behöver (Villhöver!) roligare kläder ha på mig...
Svar
4
· Visningar
396
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Resultat på HD-röntgen

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp