Bukefalos 28 år!

Annonsera mera VII

IMG_5109.jpeg

”Obetydligt använd” - jag vet inte om jag håller med om den definitionen…
 
Visa bifogad fil 128429
”Obetydligt använd” - jag vet inte om jag håller med om den definitionen…
Jag är så otroligt förvånad att folk inte rengör vad det nu är innan försäljning. Jag sålde en sadel åt en kompis, det första jag fick göra var att göra rent den ordentligt då den var full av svett, stöv och hår. Fattar egentligen inte varför jag gjorde mig så stort besvär men jag ville hjälpa henne, men jag tycker fortfarande att hon borde gjort jobbet själv även om jag var den som skötte försäljningen.
 
Jag är så otroligt förvånad att folk inte rengör vad det nu är innan försäljning. Jag sålde en sadel åt en kompis, det första jag fick göra var att göra rent den ordentligt då den var full av svett, stöv och hår. Fattar egentligen inte varför jag gjorde mig så stort besvär men jag ville hjälpa henne, men jag tycker fortfarande att hon borde gjort jobbet själv även om jag var den som skötte försäljningen.
Fattar inte heller! Inte ens saker som är skitenkla att bara slänga in i tvättmaskinen liksom. Varför lägger man ut annonser med urskitiga prylar??? SÅ jobbigt är det väl inte att tvätta plus man lär ju få mer intresse/bättre betalt för rena grejor. Jättemärkligt.
 
Fattar inte heller! Inte ens saker som är skitenkla att bara slänga in i tvättmaskinen liksom. Varför lägger man ut annonser med urskitiga prylar??? SÅ jobbigt är det väl inte att tvätta plus man lär ju få mer intresse/bättre betalt för rena grejor. Jättemärkligt.
Jag har sett flera bilder på tex benskydd. Slitna som få, och säljaren skriver "endast använda en gång".

:angel:
 
Läste en annons med en häst som hade viss skadehistorik "som inte har någon påverkan" -men den får inte hoppa längre.
Då tror jag nog att det visst påverkar hästen.

Sedan att den kan ridas osv med anpassning av arbete, det är ju en helt annan sak, men om den inte får/ska hoppa längre pga medicinska/fysiska orsaker så påverkar det ju.
 
Hittade en annons idag på 200 kg´s-balar med HÖSILAGE, med en TS-halt på 41%..... Vad snopen köparen kommer bli när hen öppnar några balar med blött ensilage.
 
Tycker det ser så roligt ut när personer annonserar såhär;
Söker AKUT detta, detta och detta (märkesgrejer) -får kosta max X kr (under halva nypris), alternativt ”inga fantasipriser”.
Har sett en sån annons nyligen, som nu är uppdaterad med ”nu gör jag en sista kraftansträngning” och sen den tidigare texten.

Ok? Vad är din insats/ansträngning och vad händer när denna ansträngning nått sin ände?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
34 35 36
Svar
712
· Visningar
53 686
Senast: geting
·
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
2 062
Senast: Takire
·
Ekonomi & Juridik Upptäckte precis att hastnet börjat ta betalt för att publicera säljesannonser. Inget direkt fel med det, men jag har tidigare haft...
2
Svar
27
· Visningar
3 530
Senast: MiniLi
·
Kläder & Bli fin Minst en till spelning med Martin och Tess ska jag på, och kan nog bli mer. 🤭 MEN, jag behöver (Villhöver!) roligare kläder ha på mig...
Svar
4
· Visningar
443
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp