Bukefalos 28 år!

Annonsera mera VII

Jag har just varit i stalletar-djungeln, och nu vet jag av erfarenhet att alla stall inte tar emot islandshästar, så det kan absolut vara relevant att nämna ras när man annonserar.
Wow är det sant? omvänt har jag sett mycket (stall som endast tar in islandshästar) men inte ”vanliga” stall som inte tar islandshästar, vad har de för anledning?? Jag har min islänning på ett ”vanligt” stall och tittade på 4 andra vanliga stall i närområdet som också inte hade något att säga om att jag hade islandshäst. Stallkompis med isis som flyttade från oss flyttade en kort bit till ett annat vanligt stall. Inte för 6 stall är mer än en droppe i havet av alla stall men jag blir förvånad att höra det.
 
Jag har just varit i stalletar-djungeln, och nu vet jag av erfarenhet att alla stall inte tar emot islandshästar, så det kan absolut vara relevant att nämna ras när man annonserar.
Va??? Varför gör de inte det? Aldrig hört talas om. Det är väl en häst som alla andra?
 
Finns en annons på hxstnet där erfaren dressyrryttare i Göteborg ger privatlektioner på sin KWPN där priset är för
1 dag/v 3600 kr/månad eller 2 dgr/v för 6800 kr. Man måste boka sig för en termin i taget.
För det priset skulle man redan i annonsen vilja ha en presentation av tränaren.
 
Va??? Varför gör de inte det? Aldrig hört talas om. Det är väl en häst som alla andra?
Man tänker ju det..? Om stallet inte tar emot ponny är väl en sak men om de annars tar emot c/d-ponny ser jag inte hur de kan motsätta sig islandshästar.. nyfiken vad orsaken var.
 
Finns en annons på hxstnet där erfaren dressyrryttare i Göteborg ger privatlektioner på sin KWPN där priset är för
1 dag/v 3600 kr/månad eller 2 dgr/v för 6800 kr. Man måste boka sig för en termin i taget.
För det priset skulle man redan i annonsen vilja ha en presentation av tränaren.
Ja ca 830:-/lektionen känns ju som ganska proffs-nivå.. då förutsätter jag högt utbildad tränare med referenser.
 
Precis, priset blir ca 850-900 kr/lektion. Lite mer info om tränaren hade vart lämpligt.
Såg nu annonsen, jag vet vem det är och hästen, och det kan nog vara värt det, men då har jag sett henne ge träningar otaliga gånger då jag ofta red samtidigt som hennes dotter under ca ett år. Vet man inget mer än det som står i annonsen så är det nog lite svårsålt.
 
Man tänker ju det..? Om stallet inte tar emot ponny är väl en sak men om de annars tar emot c/d-ponny ser jag inte hur de kan motsätta sig islandshästar.. nyfiken vad orsaken var.

Tydligen så är islandshästägare notoriskt krångliga att ha med att göra.
Jag menar, efter över trettio år med islandshäst så har jag absolut träffat en del knäppisar, men det faller för mig inom kategorin att en del hästägare är knäppa, oavsett hästtyp.
 
Angående Islandshästar har jag fått höra av många isisägare att islänningar ofta är riktiga ”rasister” mot andra hästar. Vet inte om det stämmer eller om det ”bara” gått snett vid ihopsläpp men det är så pass många olika som påstått detta nu så det kan väl vara en anledning kanske.
 
Finns en annons på hxstnet där erfaren dressyrryttare i Göteborg ger privatlektioner på sin KWPN där priset är för
1 dag/v 3600 kr/månad eller 2 dgr/v för 6800 kr. Man måste boka sig för en termin i taget.
För det priset skulle man redan i annonsen vilja ha en presentation av tränaren.
Nu bor jag i Sthlm, men jag hade nog kunnat betala det….
att köpa en lektion för 4 personer kostar 850kr här! Där fick man ju privatlektion.
 
Allt är ju relativt 😄

IMG_7820.jpeg
 
Försöker sälja sadlar, skickar nya egna bilder förutom de i annonsen, allt verkar lugnt, och så kommer prutandet .. Nej, jag tänker inte sälja min sadel i nyskick för 2500 bara för att det är en syntetsadel, den kostade 10' när den köptes... Eller dressyrsadeln som är en väldigt trevlig sadel i väldigt bra skick för 5000, men en Stübben och såklart därför ska vara jättebilligt, trots att det är en ny modell. 5000 är redan jättebilligt!
 
Försöker sälja sadlar, skickar nya egna bilder förutom de i annonsen, allt verkar lugnt, och så kommer prutandet .. Nej, jag tänker inte sälja min sadel i nyskick för 2500 bara för att det är en syntetsadel, den kostade 10' när den köptes... Eller dressyrsadeln som är en väldigt trevlig sadel i väldigt bra skick för 5000, men en Stübben och såklart därför ska vara jättebilligt, trots att det är en ny modell. 5000 är redan jättebilligt!
Tyvärr har vissa sadlar extremt lågt andrahandsvärde. Antingen får man behålla, slänga eller sälja för marknadsvärde
 
Tyvärr har vissa sadlar extremt lågt andrahandsvärde. Antingen får man behålla, slänga eller sälja för marknadsvärde
Jag har inga problem med att låta de hänga i mitt förråd, jag säljer dem inte för billigt helt enkelt. Jag kan ju fortfarande ha dem, det är bara att jag inte har någon häst att ha dem på😁 Syntetsadeln är en ny Wintec med heart-teknologin, men tyvärr en allround, så den lär jag väl få behålla helt enkelt.
 
Jag har inga problem med att låta de hänga i mitt förråd, jag säljer dem inte för billigt helt enkelt. Jag kan ju fortfarande ha dem, det är bara att jag inte har någon häst att ha dem på😁 Syntetsadeln är en ny Wintec med heart-teknologin, men tyvärr en allround, så den lär jag väl få behålla helt enkelt.
Jag försökte sälja en sadel privat och fick inte ett svar, men lämnade in till försäljning och de fick mer betalt än vad jag begärde O_o
 

Liknande trådar

Fritid Jag har bestämt mig för att försöka aälja mitt stora objektiv, inget jag vill göra men jag behöver få in pengar asap så jag måste. Det...
Svar
8
· Visningar
366
Senast: Tokyo
·
Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
59 474
Senast: Viva
·
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
2 144
Senast: Takire
·
Ekonomi & Juridik Upptäckte precis att hastnet börjat ta betalt för att publicera säljesannonser. Inget direkt fel med det, men jag har tidigare haft...
2
Svar
27
· Visningar
3 661
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp