Annonsera mera VII

• Gnägg
  • Trådstartare Trådstartare Reville
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 001
  • Visningar Visningar 267 230
Status
Stängd för vidare inlägg.
Ett hingstföl som är till salu för att uppfödaren velat ha ett stoföl. Alltså jag förstår hur hen menar, men är det så vansinnigt viktigt med kön är det bättre att köpa ett stoföl. Men oavsett, måste folk skriva varför hästen säljs?
Jag vet flera som kämpar på för att få stoföl, men håller med om att det kanske inte behöver skrivas ut.

Jag vet flera som kämpar på för att få stoföl, men håller med om att det kanske inte behöver skrivas ut.

Jo, såklart kan man önska sig ett visst kön, men just att skriva det i annonsen blir så dumt. Många uppfödare säljer ju hingstfölen och behåller stofölen, så det inget konstigt alls. Men det lät liksom så besviket på nåt vis. Det blev ju ändå en frisk fölunge...

Ett hingstföl som är till salu för att uppfödaren velat ha ett stoföl. Alltså jag förstår hur hen menar, men är det så vansinnigt viktigt med kön är det bättre att köpa ett stoföl. Men oavsett, måste folk skriva varför hästen säljs?
För att man vill avla vidare på sitt sto? För mig fanns aldrig alternativet att köpa ett stoföl, antingen mitt stos dotter eller ingen alls.

Håller med. Orsaken är egentligen oväsentlig, om det inte är relevant förstås.

Om tex en häst säljs efter att ägaren har den kort tid, då undrar man ju.

Men uppfödare vill inte ha hingstföl, så är det bara, så det behöver de inte skriva.

Undra om hen fick något sällskap…?😄

Bifogade filer

• 577D44D1-B464-4A57-8E48-77ED4C7F3E14.webp
    577D44D1-B464-4A57-8E48-77ED4C7F3E14.webp
    28,2 KB · Visningar: 265
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg Har inget nytt att komma med men en ny tråd för galna/ roliga/ intressanta/ointressanta annonser måste det ju finnas?! 7 8 9
Svar
166
· Visningar
18 122
Senast: Oknytt
·
Gnägg Är nyfiken och vill lära känna alla Bukehästar bättre känner jag. Så undrar vad just din häst har för små personliga egenheter? Min... 2
Svar
24
· Visningar
1 518
Hästmänniskan Hej, jag vill köpa en egen häst men jag måste kolla med er mer ”erfarna”/ni som har egen häst. För jag har nämligen hittat en häst som...
Svar
3
· Visningar
767
Senast: Görel
·
Hästmänniskan Min dotter har en foderhäst. En varmblodstravare,7 årigt sto. Hon har inte haft föl,är inte inkörd. Hon kan alla gångarter men inget... 2 3
Svar
42
· Visningar
2 961
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka