Annonsera mera VII

Slaggjord, vad är det? Svanssnöret kände jag inte heller igen.
Man använder båda på hästar som slår. Slaggjorden borde vara obligatorisk kan jag tycka i lopp, konstigt att den inte blivit det sedan jag själv höll på med trav... Knyter svansen är ett annat sätt att hindra hästen att slå. Finns massor av gamla diskussioner om man googlar, även här på buke, här är en av dem https://www.bukefalos.se/threads/knyta-svansen.1086738/
 
Man använder båda på hästar som slår. Slaggjorden borde vara obligatorisk kan jag tycka i lopp, konstigt att den inte blivit det sedan jag själv höll på med trav... Knyter svansen är ett annat sätt att hindra hästen att slå. Finns massor av gamla diskussioner om man googlar, även här på buke, här är en av dem https://www.bukefalos.se/threads/knyta-svansen.1086738/
Tack! Jag har själv aldrig sett någon knyta svansen eller ens hört talas om det. Visste int eatt det var en grej. :)
 
Man använder båda på hästar som slår. Slaggjorden borde vara obligatorisk kan jag tycka i lopp, konstigt att den inte blivit det sedan jag själv höll på med trav... Knyter svansen är ett annat sätt att hindra hästen att slå. Finns massor av gamla diskussioner om man googlar, även här på buke, här är en av dem https://www.bukefalos.se/threads/knyta-svansen.1086738/

Vilken otäck tråd, knyta fast svansen känns verkligen inte etiskt eller förenligt med svensk djurskyddslagstiftning...
 
Så kan man säkert tycka.

Har det blivit prövat i domstol någon gång?

Känns som extrem risk för att skada hästens svans och potentiellt även ryggrad. Dessutom totalt bakvänt, om du får en häst som slår efter dig går du för fort fram. Kanske bättre att vänta ett halvår eller tre...
 
Har det blivit prövat i domstol någon gång?

Känns som extrem risk för att skada hästens svans och potentiellt även ryggrad. Dessutom totalt bakvänt, om du får en häst som slår efter dig går du för fort fram. Kanske bättre att vänta ett halvår eller tre...
Det är fullständigt godkänt. Så vitt jag har hört har det aldrig skadats någon häst av det, men det är väl vanligare att använda svansgaffel än att knyta svansen. Det används framförallt för hästar som har en tendens att slå med svansen, inte slår. Jag kan väl hålla med om att annonsen är rätt abdrupt skriven men för mig som jobbat med travet känns det inte som någon big deal, skulle inte tippa på att travmänniskor, som ju faktiskt annonsen är riktad mot, tycker de heller. De vet definitivt hur säljaren menar. Mer tänker jag inte diskutera om det, jag anser att det är säkerhetsgrejer, varken mer eller mindre.
 
Gärna två storlekar för litet åxå
Ja, det är alltid värt att chansa liksom! Som när jag för ett antal år sedan sökte en valack som sällskap till min valack som ej kunde gå med ston. Främst över sommaren, pga kompisens häst gick på ridläger och min blev ensam.
Fick svar om ston på livstids foder eller köp... 😁
 
Ja, det är alltid värt att chansa liksom! Som när jag för ett antal år sedan sökte en valack som sällskap till min valack som ej kunde gå med ston. Främst över sommaren, pga kompisens häst gick på ridläger och min blev ensam.
Fick svar om ston på livstids foder eller köp... 😁
Alltid när jag ser såna svar så får jag stoppa mej själv från att fråga om dom har problem med läsförståelsen.
 
Kan ju bli lite fel ibland, men roligt ändå när det låga priset är särskilt betonat.
20230130_174556.jpg
 

Liknande trådar

Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
32 33 34
Svar
667
· Visningar
46 624
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
1 934
Senast: Takire
·
Ekonomi & Juridik Upptäckte precis att hastnet börjat ta betalt för att publicera säljesannonser. Inget direkt fel med det, men jag har tidigare haft...
2
Svar
27
· Visningar
3 366
Senast: MiniLi
·
Kläder & Bli fin Minst en till spelning med Martin och Tess ska jag på, och kan nog bli mer. 🤭 MEN, jag behöver (Villhöver!) roligare kläder ha på mig...
Svar
4
· Visningar
297
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Varför finns Israel?
  • Pusseltråden
  • Vad gör vi? Del CXCIV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp