Annonsera mera VII

Åh hjälp, hoppas den är i närheten av mig, inte kan man avliva en sån sötis... Eller är det en skämtannons?
Finns i Dalarna. Funderade också på om det är ett skämt eller inte, men när jag kollar upp annonsören så har katten varit ute på annons i somras men då en betydligt seriösare annons. Nu är annonsen borta, undra om den blivit anmäld eller om katten fått ett nytt hem?
 
Lite OT kanske, eftersom det inte är en häst och inte en ren stallkanin, men det är någon som säljer en kanin av rasen fransk vädur och har kört texten genom Google translate.
Skärmbild 2023-01-31 152439.jpg
 
Om man söker på vacker projekt på Hästnet finns det en häst som beskrivs som dominant och inte går framåt om ingen står på marken och ”hjälper till” men jag tycker den ser halt ut… Någon annan som sett samma?
 
Om man söker på vacker projekt på Hästnet finns det en häst som beskrivs som dominant och inte går framåt om ingen står på marken och ”hjälper till” men jag tycker den ser halt ut… Någon annan som sett samma?

Om vi kollat på samma så låter det som en ganska typisk mismatch mellan häst och ägare. Han får inte sina behov fyllda och han gillar inte människan som hanterar honom / hur han blir hanterad.

Men den typen av häst blir betydligt jobbigare att handskas med när dom har ont, så nog kan det vara en faktor.
 
Om man söker på vacker projekt på Hästnet finns det en häst som beskrivs som dominant och inte går framåt om ingen står på marken och ”hjälper till” men jag tycker den ser halt ut… Någon annan som sett samma?
Tycker inte den var uppenbart halt men sadeln låg antingen fel eller var uselt utformad så ryttaren hamnade ju i en mycket trist stolsits och det hjälper ju inte direkt gången när ryttaren tappar balansen i varje steg.
 
Visade den för sambon som gärna vill ha en fjording. Han började genast tänka på vilken av de hästar vi har nu som ska bort (vi har bara tre boxar och det är fullt nu)
@Habina om du har Facebook så finns annonsen där hos en handlare som köper ”allt”

Och därmed registreras den stackars hästen utan kända föräldrar, för det är billigare. :( Vet vilken hingst de har och han är tyvärr inte godkänd för avel. Jag är positiv till korsningsavel om man har en tanke bakom, men då behöver man ju veta härstamningen på hästarna.
 
Och därmed registreras den stackars hästen utan kända föräldrar, för det är billigare. :( Vet vilken hingst de har och han är tyvärr inte godkänd för avel. Jag är positiv till korsningsavel om man har en tanke bakom, men då behöver man ju veta härstamningen på hästarna.
Jag förstår inte varför de inte registreras med känd stam, även om den inte är godkänd. :(
 
Var det en annons med denna stam?
Jag har inte sett annonsen själv med mina egna ögon, men det kommer från en sida som ska innehålla bilder från annonser. Skulle ha lagt in den i en skum avel tråd om jag hade hittat någon, jag tror att det finns bara en sådan tråd på hunddelen här på buke va?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
32 33 34
Svar
667
· Visningar
46 551
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
1 932
Senast: Takire
·
Ekonomi & Juridik Upptäckte precis att hastnet börjat ta betalt för att publicera säljesannonser. Inget direkt fel med det, men jag har tidigare haft...
2
Svar
27
· Visningar
3 362
Senast: MiniLi
·
Kläder & Bli fin Minst en till spelning med Martin och Tess ska jag på, och kan nog bli mer. 🤭 MEN, jag behöver (Villhöver!) roligare kläder ha på mig...
Svar
4
· Visningar
295
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp