- Svar: 66
- Visningar: 5 169
Evidensia fortsätter att lägga ner hästkliniker. Nu handlar det om kliniken vid travbanan i Kalmar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Inte kul för hästägarna, varken i Kalmar eller Skellefteå.Rätt åt dom ockrarna![]()
Det är tyvärr inte bara Skellefteå, utan även Umeå och Ö-vik. Det innebär att hela Västerbotten kommer sakna klinik.Inte kul för hästägarna, varken i Kalmar eller Skellefteå.![]()
Jag trodde att Umeå skulle finnas kvar.Det är tyvärr inte bara Skellefteå, utan även Umeå och Ö-vik. Det innebär att hela Västerbotten kommer sakna klinik.
Sundsvall, Boden vad jag vet. Det är bara att kolla på en Sverige-karta för att se hur galet det är.Jag trodde att Umeå skulle finnas kvar.
Helt galet, är det bara Sundsvall kvar då eller finns det inget förrän Ultuna?
De i Kalmar var inte intresserade av att ta över kliniken. Antar att de söker andra tjänster eller öppnar privat mottagning, men inga kliniker.Men veterinärerna lär väl knappast gå upp i rök? De kanske öppnar egna kliniker med lite mer realistiska priser?
20 000? Inte 2000?Både Evidensia och Anicura har blivit väldigt kritiserade inte så konstigt att kunderna sviker. Tar man ut ockerpriser och samtidigt gör en gigantisk vinst så blir folk arga.
Vår administratör som nyligen köpt häst igen åkte till Evidensia och gjorde en munhåle-undersökning och fick lite Metacam utskrivet. Räkningen slutade på 20000 SEK. Och försäkringen ville inte betala då det inte ställts någon diagnos.
Vi har flera veterinärer som driver eget och har portabel röntgen och ultraljud och del har tom egen klinik. Funkar hur bra som helst.
Ockerpriser håller jag med om men Evidensias hästdel verkar inte gå med vinst utan ungefär jämnt upp.Både Evidensia och Anicura har blivit väldigt kritiserade inte så konstigt att kunderna sviker. Tar man ut ockerpriser och samtidigt gör en gigantisk vinst så blir folk arga.
Hur kan det vara ockerpriser om företaget knappt går jämnt upp? Snarare för låga priser då. Ur ett företagarperspektiv. Det gick ju enligt siffrorna riktigt dåligt tidigare år. Jag skulle också försöka sälja eller lägga ner nu med de bokslutssiffrorna.Ockerpriser håller jag med om men Evidensias hästdel verkar inte gå med vinst utan ungefär jämnt upp.
https://www.merinfo.se/foretag/Evidensia-Häst-AB-5569312662/2k3tp5i-19krm
Lönsamhet och prisnivå är två olika saker.Hur kan det vara ockerpriser om företaget knappt går jämnt upp? Snarare för låga priser då. Ur ett företagarperspektiv. Det gick ju enligt siffrorna riktigt dåligt tidigare år. Jag skulle också försöka sälja eller lägga ner nu med de bokslutssiffrorna.
Hur kan det vara ockerpriser om företaget knappt går jämnt upp? Snarare för låga priser då. Ur ett företagarperspektiv. Det gick ju enligt siffrorna riktigt dåligt tidigare år. Jag skulle också försöka sälja eller lägga ner nu med de bokslutssiffrorna.