Ännu en Evidensia-klink stängs

Jag trodde att Umeå skulle finnas kvar. :(
Helt galet, är det bara Sundsvall kvar då eller finns det inget förrän Ultuna?
Sundsvall, Boden vad jag vet. Det är bara att kolla på en Sverige-karta för att se hur galet det är.

Jag hoppas dock att veterinärerna i Umeå väljer att ta över kliniken. Skeå och Ö-vik är filialer så dom stängs nog. Tror det blir svårt att få tag i veterinärer som vill driva kliniken i skeå tyvärr!

Men veterinärerna lär väl knappast gå upp i rök? De kanske öppnar egna kliniker med lite mer realistiska priser?
De i Kalmar var inte intresserade av att ta över kliniken. Antar att de söker andra tjänster eller öppnar privat mottagning, men inga kliniker.

Både Evidensia och Anicura har blivit väldigt kritiserade inte så konstigt att kunderna sviker. Tar man ut ockerpriser och samtidigt gör en gigantisk vinst så blir folk arga.

Vår administratör som nyligen köpt häst igen åkte till Evidensia och gjorde en munhåle-undersökning och fick lite Metacam utskrivet. Räkningen slutade på 20000 SEK. Och försäkringen ville inte betala då det inte ställts någon diagnos.

Vi har flera veterinärer som driver eget och har portabel röntgen och ultraljud och del har tom egen klinik. Funkar hur bra som helst.

Både Evidensia och Anicura har blivit väldigt kritiserade inte så konstigt att kunderna sviker. Tar man ut ockerpriser och samtidigt gör en gigantisk vinst så blir folk arga.

Vår administratör som nyligen köpt häst igen åkte till Evidensia och gjorde en munhåle-undersökning och fick lite Metacam utskrivet. Räkningen slutade på 20000 SEK. Och försäkringen ville inte betala då det inte ställts någon diagnos.

Vi har flera veterinärer som driver eget och har portabel röntgen och ultraljud och del har tom egen klinik. Funkar hur bra som helst.
20 000? Inte 2000? 😮

Hur kan det vara ockerpriser om företaget knappt går jämnt upp? Snarare för låga priser då. Ur ett företagarperspektiv. Det gick ju enligt siffrorna riktigt dåligt tidigare år. Jag skulle också försöka sälja eller lägga ner nu med de bokslutssiffrorna.

Eller att man köpt på sig dyr, fast utrustning som inte bär sina kostnader?

Det har väl varit ett dilemma inom djursjukvården? Alla kliniker ska ha även den mest avancerade utrustningen som sällan används vilket gör att priserna på allt annat måste höjas för att betala för investeringen. Och färre som åker på 'vanliga' saker för att de blivit för dyra, vilket ger en negativ trend?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Till hösten kommer två av Distriktsveterinärernas kliniker att stänga: "Det är ett tufft besked för hela personalgruppen och vi håller...
Svar
0
· Visningar
179
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Ännu en del av landet blir av med den veterinära beredskapen nattetid när jouren stängs i Vimmerby, Västervik och Oskarshamn i den norra...
Svar
0
· Visningar
291
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Igår bestämde sig pannan för att gå sönder. I -20 :cry: Maken skulle dessutom jobba natt. Började med att jag städade undan lite efter...
Svar
0
· Visningar
427
Senast: et_flickan
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
3 026
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka