- Svar: 66
- Visningar: 5 169
Evidensia fortsätter att lägga ner hästkliniker. Nu handlar det om kliniken vid travbanan i Kalmar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ockrare eller inte - vi behöver veterinärer!Rätt åt dom ockrarna![]()
Fast när det kommer till häst så kommer avlivningarna att öka, en akut skada planerar man inte in i förväg så med en lång transport kommer de avlivas istället.Ockrare eller inte - vi behöver veterinärer!
Problemet är att jag tror att det är bättre lönsamhet för dem att ha ett fåtal centrala kliniker och frakta patienterna dit än att ha många kliniker spridda över landet. Så dålig lönsamhet kan de facto betyda "inte tillräckligt lönsam".
Hade du bokat tid? I såfall är det ju självklart att du betalar.Tror mycket beror på vad man är inne för, för större skador och mer avancerade grejer kan jag tänka mig att priserna känns mer rimliga. Var med hunden en gång i väntrummet då en liten pinne satt sig mellan två tänder, jag vågade inte ta bort den själv och dom tog 1500 kr för att öppna munnen och ta bort pinnen utan att vi ens gick in i något rum. Var inte ens en veterinär utan en som stod i receptionen bara. Inga folk där heller så tog inte tid från någon annan. Tog max en halv minut innan vi var iväg igen.
Ingen annan klinik jag varit på har varit så giriga och tar betalt för att man mer eller mindre kliver in i väntrummet. Det är sånt som gör att jag iallafall drar mig till andra kliniker.
Håller med till fullo. Evidensia har dödat sig själva genom ojämn kompetens bland veterinärer, ockerpriser samt inte komma till mål om man bokar hältutredning, de vill hellre ha ett besök till.Både Evidensia och Anicura har blivit väldigt kritiserade inte så konstigt att kunderna sviker. Tar man ut ockerpriser och samtidigt gör en gigantisk vinst så blir folk arga.
Vår administratör som nyligen köpt häst igen åkte till Evidensia och gjorde en munhåle-undersökning och fick lite Metacam utskrivet. Räkningen slutade på 20000 SEK. Och försäkringen ville inte betala då det inte ställts någon diagnos.
Vi har flera veterinärer som driver eget och har portabel röntgen och ultraljud och del har tom egen klinik. Funkar hur bra som helst.
Nej de kollade efter styngflugelarver vilket han inte hade sedan skrev de ut ett recept på Metacam och sa "ge det här och kolla om det blir bättre". Hästen betedde sig allmänt konstigt och släpade mulen i marken.Tog de en hel hög med plåtar, drog ut tänder (eftersom den fick metacam) eller vad var det som kostade..?![]()
Nej det var inte bokat någon tid, som jag skrev så kollade dom det i receptionen bara, vi gick inte ens in i något rum.Hade du bokat tid? I såfall är det ju självklart att du betalar.
Umeåkliniken lägger ner sina filialer i Skellefteå och Övik pga brist på veterinärer. Är svårt när ingen vill jobba i norra Sverige.Snacka om svek!
Först köpa upp allt för att sen lägga ner - dåligt på riktigt![]()
Örebro blir också av med sin som ligger vid travbanan..
ok då har jag missuppfattat, trodde att Kalmarkliniken varit en ATG innan Evidensia.Dom ATG klinikerna jag var på var trevliga, dom har jag aldrig haft problem med. Men här var det inte Evidensia som tog över dom klinikerna så veterinärerna var lika bra på det nya.
Evidensia kanske har andra krav på veterinärerna som gör att bemötandet blir mindre trevligt. Dom känns så otroligt giriga.
Var kan jag hitta information om det?
Kalmar var en ATG-klinik innan Evidensia tog över.ok då har jag missuppfattat, trodde att Kalmarkliniken varit en ATG innan Evidensia.
ATG kliniken här blev inte Evidensia så är väl olika.ok då har jag missuppfattat, trodde att Kalmarkliniken varit en ATG innan Evidensia.
Fast det där låter jättekonstigt. Det är typ vad jag betalar för Evidensia att komma ut och göra munhåleundersökning. Så det måste blivit fel någonstans.Både Evidensia och Anicura har blivit väldigt kritiserade inte så konstigt att kunderna sviker. Tar man ut ockerpriser och samtidigt gör en gigantisk vinst så blir folk arga.
Vår administratör som nyligen köpt häst igen åkte till Evidensia och gjorde en munhåle-undersökning och fick lite Metacam utskrivet. Räkningen slutade på 20000 SEK. Och försäkringen ville inte betala då det inte ställts någon diagnos.
Vi har flera veterinärer som driver eget och har portabel röntgen och ultraljud och del har tom egen klinik. Funkar hur bra som helst.
Du betalar 20 papp för en munhåleundersökning?Fast det där låter jättekonstigt. Det är typ vad jag betalar för Evidensia att komma ut och göra munhåleundersökning. Så det måste blivit fel någonstans.
Nej, förlåt. Någon skrev att det nog blivit en nolla för mycket, och det är just det jag brukar betala för en munhåleundersökning med Evidensia - alltså 2000.Du betalar 20 papp för en munhåleundersökning?