Anonym på facebook?

Bestämde mig för att prova och skapade ett konto i mitt riktiga namn. Så fort jag skrivit in den bekräftelsekoden (har alltså i princip inte ens loggat in än) så får jag upp vänförslag på en massa folk jag jobbade med för flera år sedan. Hur fan vet facebook det? Känner att jag blev nojig direkt haha.
Använder du fbappen via telefonen? Jag bojkottar den totalt och kör enbart via webbläsare. Om man tittar på vad appen begär access till så är det typ allt du har i telefonen och den läser garanterat av dessa saker också, som din telefonbok. Använder jag webbsida i telefonen så får jag inte upp hela min telefonbok som vänförslag.
Appen är också en veritabel batterislukare även då den inte används. När jag tvingar den att stängas av så ökar min batteritid med sisådär 200%
 
Jag har slagit av den får synkronisera med mina kontakter i mobilen. (använder alltså appen i mobilen. Men den får inte synkronisera med min telefonbok eller e-post)
 
Bestämde mig för att prova och skapade ett konto i mitt riktiga namn. Så fort jag skrivit in den bekräftelsekoden (har alltså i princip inte ens loggat in än) så får jag upp vänförslag på en massa folk jag jobbade med för flera år sedan. Hur fan vet facebook det? Känner att jag blev nojig direkt haha.

Troligtvis för att mailadressen du skapade ditt konto med förekommer i din eller deras mailkonton och de hämtar information från kontaktböcker där osv.

Jag får exempelvis upp en konkursförvaltare som jag köpte en grej av för 10 år sedan som vänförslag ibland, eller en gammal hyresvärd, kursinstruktör, lite allt möjligt.
 
Troligtvis för att mailadressen du skapade ditt konto med förekommer i din eller deras mailkonton och de hämtar information från kontaktböcker där osv.

Jag får exempelvis upp en konkursförvaltare som jag köpte en grej av för 10 år sedan som vänförslag ibland, eller en gammal hyresvärd, kursinstruktör, lite allt möjligt.
Det här kan nog vara förklaringen. Jag gjorde det via browser så ingen koppling till min telefon.

Det känns ganska säkert dock med de sekretessinställningar jag valt och har inte angett någon information om mig själv bortsett från vilken ort jag bor i.
 
Vad ska du sälja eftersom du måste vara anonym 😅
Klart man kan vara anonym men det är svårt, fb har stenkoll och vad jag märkt räcker det med att man är på samma plats som folk så kommer dom sedan upp som vänförslag och även fd kontakter med raderade nummer i telefonboken har jag fått upp som vänförslag.
Folk som varit på samma plats kommer upp som förslag om man låter Facebook använda platstjänster.

Kl
Tips: om ni har Facebook messenger så kan den synkronisera automatiskt till telefonens kontakter och olé! Alla dina telefonkontakter dyker upp på messenger. :down:
Det bra är att den funktionen går att stänga av.
 

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 700
Senast: Barbabelle
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 942
Senast: LiviaFilippa
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 444
Senast: Jeps
·
Relationer Hur går man vidare efter sexuella trakasserier? När folk man trodde var ens vänner visar sin rätta sida. När andra vänner vänder en...
Svar
6
· Visningar
785
Senast: IzeUnicorn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp