Bukefalos 28 år!

Anpassa selen

Sv: Anpassa selen

skogstomten:
vad är det för märke på selen?
 
Sv: Anpassa selen

Blicken skrev:
skogstomten:
vad är det för märke på selen?

Ehrm... Imerial tror jag visst va?
från selar.se, en Holländsk sele i alla fall. Jätte bra att ha och göra med är hon som importerar! :)
 
Sv: Anpassa selen

Imperial Driving heter dem ja. Jag har en sån.
Hon tar ju även in specialbeställningar som har med körning att göra, typ snabbkopplingar eller annat löst.

Skogstomten, var är du ifrån?

/jenny
 
Sv: Anpassa selen

skogstomten:
Är det två olika bröstor eller ändrar man på remmar så att bröstan passar par resp. enbet?
Ang. bröstan: två fingrar över bogspetsen och presis under luftstrupen är tillpassningen vad jag vet!
Men det är antagligen när hästen rör sig/sänker halsen. Det kan ändra sig något när hästen står still och/eller håller huvudet högt. Brukar vara så att man spänner bröstan så att den passar när man är i stallet. Sen när man är ute och kör kan bröstan hammna lite långt ner.

Nej det är bara två bröstor alltså två likadana som är gjorda för parkörning.
Det blev lite fippel med tillpassningen för att den bröstan ska passa även till enbetsdäckeln, men nu ska det fungera tror jag :D

Hon som säljer dom var vänlig nog att komma förbi (när hon ändå passerade) och hjälpa mig med tillpassning och svara på Tomtens förvirrade funderingar angående selen. :)

Imperial Driving heter dem ja. Jag har en sån.
Hon tar ju även in specialbeställningar som har med körning att göra, typ snabbkopplingar eller annat löst.

Skogstomten, var är du ifrån?
Tackar ja så heter dom.

Jag är från Härnösand och har bott i Övik några år, men vi får se hur vart jag hamnar nu, det är lite ....osäkert :(
Var det någon speciell anledning till att du funderade?
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 332
Senast: Cattis_E
·
L
  • Artikel
Dagbok Förlåt om dethär blir dåligt skrivet men det är bara tankar som jag vill få ut om vän skap och sånt. Men ja jag blev ju mobbad i skolan...
Svar
16
· Visningar
1 352
Senast: LiviaFilippa
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 295
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 082

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Hundlucka

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp